Piaggio India zapowiedziało prace nad torową Tuono 400 oraz nowościami w segmencie 300-400. Byłoby smutno, gdyby takie modele nie trafiły także do Europy.
Aprilia w Europie i w Polsce posiada ciekawe propozycje w kategorii 125, a są nimi dwa bliźniaki: Tuono w formie nakeda oraz sportowa RS 125. Fani Aprilii w Indiach już od 2018 roku czekają na ich odpowiedniki w pojemnościach 150. Hindusi mieli nadzieję, że 150-tki zostaną w końcu przynajmniej zapowiedziane na prezentacji Grupy Piaggio India kilka dni temu. Nie doczekali się, ale…
Diego Graffi, dyrektor zarządzający i szef Piaggio India powiedział, że Tuono 150 oraz RS 150 nie powstaną. Za to zapowiedział coś lepszego – firma już pracuje nad zupełnie nowym modelem Tuono 400 zorientowanym na tor. Graffi zdradził także, że w rozwoju jest także motocykl w zakresie 300-400 ccm, projektowany na rynek indyjski, produkowany całościowo w Indiach.
Szef Piaggio India nie zdradził więcej szczegółów, a więc nie wiemy, czy będzie to silnik 1- czy 2-cylindrowy, ani czy zostanie opracowany od zera przez Piaggio, czy może kupiony z zewnątrz. Należy się jednak spodziewać, że skoro powstanie naked Tuono 400, to z pewnością zobaczymy także bliźniaczy model sportowy RS 400. A może Aprilia pójdzie o krok dalej i przygotuje także adventure’a w postaci Caponord 400?
Gdy już Aprilia w Indiach pokaże (pewnie za 2-3 lata) nowy model 300-400, liczymy na to, że „przy okazji” trafi on także do Europy. Aktualnie Aprilia dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 posiada modele Shiver 900 oraz Dorsoduro 900 z możliwością ograniczenia mocy do 35 kW.
Tuono 400 i RS400, a tym bardziej torowa odmiana Tuono 400, byłyby idealne także dla Europejczyków, prawda?
P.S.: Na zdjęciu głównym znalazła się wyjątkowa i limitowana Aprilia Tuono V4 X – sprawdźcie szczegóły.
Zostaw odpowiedź