Aprilia Tuono V4 X - limitowany, torowy naked o mocy 221 KM [galeria zdjęć] - Motogen.pl

Nie ma homologacji drogowej, jest motocyklem ultra-sportowym, ale wciąż pozostaje nakedem… Po co?

Poznajcie nowe dziecko Aprilii. Przed Wami Tuono V4 X, czyli motocykl typu naked z szeroką kierownicą, z mocą 221 KM na silniku, o wadze 166 kg na sucho, z dużymi spojlerami, bez homologacji drogowej. Ostatnio pisaliśmy, że został on przyłapany na testach torowych.

Po co?

Zapytacie po co Aprilia zbudowała ultra-sportowego nakeda? Chyba tylko po to, aby pochwalić się, że może. Tuono V4 X jest efektem prac w programie Factory Works, w którym Aprilia eksploruje sportowe możliwości do maksimum.

Wiadomo – zaprezentowana technologia nie trafi do produkcji masowej w skali 1:1. Ale może część opracowanych rozwiązań będzie inspiracją dla nowych modeli?

Lorenzo Savadori, były zawodnik WSBK, aktualny zawodnik MotoE, tak podsumował motocykl:

„To najbardziej radosny motocykl, jakim jeździłem. Według mnie takie połączenie komfortu i osiągów jest unikalne.

Ten szalony silnik jest łatwy do okiełznania dla profesjonalisty i początkującego, a pakiet aerodynamiczny zapewnia niesamowitą jak na nakeda stabilność. Myślę, że Tuono V4 X stworzyła nowy segment.”

Specyfikacja

Tuono V4 X czerpie rozwiązania z wyścigowego doświadczenia, szczególnie pod względem rozbudowanego pakietu aerodynamicznego – spojlery zapewniają stabilność i docisk.

Motocykl waży zaledwie 166 kg na sucho. Udało się to osiągnąć dzięki wielu częściom obrabianym z aluminium. Felgi to produkt Marchesini z kutego magnezu. Owiewki wykonano z karbonu.

Silnik pochodzi z RSV4 1100 Factory, ma 1077 ccm pojemności, układ V4 i wyciśnięto z niego 4 dodatkowe konie. Produkuje 221 KM mocy na wale korbowym. Oddycha dzięki filtrowi powietrza prosto z MotoGP oraz wydechowi Akrapovic z karbonową końcówką. Elektronika (ECU oraz kontrole trakcji itp) dopasowane są do użytku torowego.

Zawieszenie to najnowszy, półaktywny układ Öhlins Smart EC 2.0. Hamulce są godne podziwu. Jest to wyścigowy zestaw od Brembo: zaciski GP4-MS, pompa radialna 19×16 (oba obrabiane z aluminium) oraz tarcze T-Drive.

Dostępność i cena

Nie będzie tanio, ale będzie wyjątkowo.

Aprilia wyprodukuje wyłącznie dziesięć (10) sztuk Tuono V4 X. Każda z nich kosztuje 34 900 euro (+ VAT), czyli około 153 tysiące złotych przed opodatkowaniem.

Na szczęście w pakiecie jest też wycieczka po wyścigowym departamencie fabryki Aprilli w Noale oraz wyścigowy kask KYT NX-Race w pasującym malowaniu.

Na pocieszenie łapcie bogatą, piękną galerię zdjęć Tuono V4 X:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany