Spis treści
Nowy design, skrzydła aerodynamiczne, zmodernizowana elektronika oraz silnik, poprawiona ergonomia to kolejny krok na drodze do absolutnej perfekcji. Aprilia RSV4 oraz RSV4 Factory na 2021 to punkt odniesienia dla segmentu superbike
Historia Aprilii RSV4 to jedna z najbardziej fascynujących historii motocyklowych na świecie. Zbudowana z myślą o wygrywaniu na torze i w każdym teście porównawczym, dominuje przez dekadę, zdobywając uznanie krytyków i tytuły w każdej kategorii. W swojej ekstremalnej wersji, RSV4, ściga się przecież nawet w MotoGP.
Aprilia RSV4 była stale aktualizowana i udoskonalana z biegiem czasu, konsekwentnie pozostając punktem odniesienia dla sportowego charakteru i osiągów. Jest najlepszym przykładem tego, co można osiągnąć, wykorzystując cenne doświadczenie zwycięskiego działu wyścigowego, takiego jak Aprilia.
Nowa owiewka ze skrzydełkami
Prezentowana w ramach swojej globalnej premiery online na APRILIA.COM, teraz narodziła się nowa RSV4, gruntownie odnowiona, zaczynając od ogólnego wyglądu.
Nowy projekt jest wynikiem ogromnej pracy wykonanej w zakresie aerodynamiki, co potwierdza zaangażowanie Aprilii w badanie coraz bardziej złożonych i innowacyjnych rozwiązań. Styl inspirowany ultranowoczesnym RS 660 oraz kształty modelowane w tunelu aerodynamicznym zapewniają wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza, co znacznie poprawia osiągi przy dużych prędkościach, a dzięki konstrukcji skrzydeł aerodynamicznych poprawia również siłę docisku.
Winglety nie są już dodatkowym elementem osłon bocznych, ale są wbudowane w owiewki. To rozwiązanie optymalizuje stabilność przy dużych prędkościach i jednocześnie poprawia chłodzenie silnika.
Ergonomia
Potrójny przedni reflektor LED ze światłami DRL to teraz znak rozpoznawczy motocykli sportowych Aprilia udoskonalony funkcją doświetlania zakrętów poprawiającą widoczność.
Ergonomia jest całkowicie nowa i ulepszona za pomocą nowego zbiornika paliwa oraz siodełka, dzięki czemu kierowca idealnie może dopasować się do owiewek. Ma więcej miejsca oraz bardziej naturalną i zrelaksowaną pozycję do jazdy. Nowe są również przełączniki do sterowania elektroniką. Teraz są bardziej funkcjonalne i intuicyjne, a nowy wyświetlacz TFT jest większy i bardziej kompletny.
Nowy system ECU Marelli 11MP wraz z nową sześcioosiową platformą inercyjną zapewnia lepsze zarządzanie elektroniką przy użyciu Ride-by-Wire. Udoskonalono również APRC, który uzupełniony został o wielopoziomowe sterowanie siłą hamowania silnikiem. Dostępnych jest sześć trybów jazdy, trzy na tor (w tym dwa z możliwością pełnej konfiguracji) oraz trzy na drogę (w tym jeden w pełni konfigurowalny). Wystarczy wybrać jeden z nich, by automatycznie uzyskać najlepsze ustawienia pod względem kontroli trakcji, Wheelie Control, hamowania silnikiem, ABS i innych parametrów.
Udoskonalone podwozie
Wyjątkowo doskonała architektura podwozia (następczyni zwycięskiej dynastii, która szczyci się 18. tytułami i 143 wyścigami GP w klasie 250) przeszła gruntowną zmianę dzięki nowemu wahaczowi, lżejszemu i wzmocnionemu dolnemu wspornikowi (zainspirowanemu z Aprilii RS-GP i stosowanemu w MotoGP). Wszystko zaprojektowano z myślą obniżenia masy i zwiększenia stabilności tylnego koła podczas przyspieszania.
Pomimo ograniczeń związanych z wprowadzeniem normy Euro 5, dzięki konkretnym zabiegom technicznym, inżynierom Aprilii udało się uzyskać większy moment obrotowy oraz zachować dotychczasową moc, oszałamiających 217KM. Zabiegi te obejmują modernizacje związane z układem wydechowym oraz zwiększoną pojemność z 1077cm3 do 1099cm3.
Dostępne będą dwie wersje: podstawowa RSV4 (tylko w kolorze Dark Losail) oraz RSV4 Factory (w dwóch malowaniach: Aprilia Black i Lava Red). Obie wersje są napędzane zmodernizowanym silnikiem V4 o pojemności 1099 cm3, ale można je rozróżnić standardowym wyposażeniem, które w przypadku Factory obejmuje kute aluminiowe felgi, półaktywny układ zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0 oraz zaciski hamulcowe Brembo Stylema.
Zostaw odpowiedź