Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Triumph Tiger 800 XCx - tygrys country z małym iksem Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Triumph Tiger 800 XCx - tygrys country z małym iksem test, opinie i oceny

Kupno Triumpha Tigera 800 to nie taka prosta sprawa. Na samym początku trzeba przebić się przez ilość wersji i opcji, a to tylko początek.

Do testów dostaliśmy średniaka z rodziny XC. Triumph ma w swojej ofercie aż dwa główne podgatunki „Tygrysa” 800 – XR i XC. Choć nie dokopałem się do takich informacji, uznaję, że „R” można odczytać jako Road, a „C” Country. XC charakteryzują zatem szprychowane, większe koła i nieco bardziej bojowe nastawienie do przemierzania terenu. Ale oprócz tego „nowonabywca” może zdecydować, czy chce kupić wersję XC, XCx, czy XCa. O co w nich chodzi?

Triumphowy elementarz

Wyposażenie nawet podstawowej wersji Triumpha Tigera 800 dobrze rokuje. Takie rzeczy jak regulowana odległość klamek hamulca i sprzęgła to w tej klasie właściwie norma, ale już regulacja wysokości siodła nie jest tak oczywista u konkurencji. Tak jak możliwość wyłączenia ABS i kontroli trakcji.

 

Oczko wyżej, Triumph Tiger 800 XCx, za dodatkowe 4 910 zł, zyskujemy dalsze wyposażenie, m.in.: samowyłączające się kierunkowskazy, dodatkowe gniazdo zapalniczki, centralną stopkę, tempomat, gmole, handbary, osłonę chłodnicy, sterowanie trybami pracy rollgazu i osłonę miski olejowej.

 

Triumph Tiger 800 XC

Zobacz nasz poprzedni test:

 

Triumph Tiger 800 XC

– twardziel

 

Następny poziom to Triumph Tiger 800 XCa i kolejne gadżety za 5 340 zł (10 250 zł więcej niż za wersję podstawową): aluminiowe stelaże, podnóżki, wycinany CNC, światła przeciwmgłowe, zestaw do montażu GPS, podgrzewane rączki kierownicy, podgrzewany fotel pasażera i kierowcy, trzy gniazda zapalniczkowe 12V.

Papierowy zwycięzca

Triumph od lat szczyci się doskonałymi parametrami technicznymi, którymi zjada wręcz konkurencję. Tak jest w przypadku dużego Tigera. Ma jedne z najlepszych danych technicznych w klasie – dużą moc, długie skoki i sportowe zestrojenie zawieszeń. I tu właśnie jest pies pogrzebany. W rzeczywistości traci właśnie na tym, że chce być najlepszy w każdym parametrze, a nie jako całość.


A jak wypada Triumph Tiger 800? Zdecydowanie lepiej. Tutaj nieco mniejsze jest parcie, aby brylować każdym pojedynczym parametrem.

 

Dane techniczne testowanego motocykla Triumph Tiger 800 XCx

 

Wydaje się nieco bardziej przemyślany i stanowi bardziej spójną całość jako motocykl, choć paradoksalnie także wersja „bardziej terenowa”, czyli XC ma całkiem szosowe zapędy, jeśli chodzi o prowadzenie.

 

Triumph Tiger 800 XCx - jak się nim jeździ - czytaj na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Triumph

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Redaktor naczelny
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Triumph Tiger 800 XCx - test Motogen.pl

44
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści