Keeway RKV 125 – motocykl na dobry początek - Motogen.pl

Nadwozie

Pierwszy rzut oka na nadwozie Keewaya pozwala stwierdzić, że na pewno na nim nie oszczędzano – o ile oczywiście, można w ogóle zaprojektować pojazd segmentu „125” w sposób inny, niż ekonomiczny. Materiały sprawiają dobre wrażenie, a jakość spasowań nie pozostawia nic do życzenia – wyjątkiem jest niezbyt ładnie osadzona sonda Lambda.

 

 

Siodło wykonano z przyjemnego w dotyku, o przyjemnej fakturze, a jego grubość jest idealna dla dalszych podróży. Wieloszprychowe felgi ozdabiają pinstripe’y w kolorze czerwonym, w tym samym kolorze wykończono zacisk hamulcowy, szwy siedzenia oraz sprężyny tylnego zawieszenia. RKV ma przyjemną, nieco agresywną linię nadwozia. W jego sylwetce dominuje efektowny (także efektywny) reflektor oraz obszerny zbiornik paliwa.

W połączeniu z kształtem solidnych uchwytów dla pasażera i obniżoną linią siedzenia – pojazd wygląda po prostu dynamicznie.

 

Pozycja kierowcy jest swobodna, wyprostowana, odprężona. Dźwignia hamulca posiada regulację położenia. Kierownica jest umiarkowanie szeroka, co ułatwia jazdę w korku. Pasażer ma porównywalnie wygodnie. Nie musi podkurczać nóg, a solidne rączki ułatwiają chwyt. Sprawdzą się także przy montażu pająka.

 

Przed oczami kierowcy znajdziemy wielofunkcyjny zestaw liczników z analogowym obrotomierzem i wskaźnikiem zapiętego biegu. Lusterka ułatwiają obserwację otoczenia, nie kolidują z samochodowymi w czasie jazdy w korku. Biały kolor testowanego pojazdu nieźle harmonizuje z kierunkowskazami z jasnym szkłem oraz szarymi pasami biegnącymi wzdłuż nadwozia i nadającymi sportowy charakter.

Technika

Do napędu RKV wybrano jednocylindrowca o pojemności 124,5 ccm i mocy 8,2 kW czyli 11,15 KM. Wyposażono go w pojedynczy wałek rozrządu w głowicy oraz zasilanie wtryskiem. Napęd odbywa się za pomocą 5-biegowej przekładni oraz finalnie łańcuchem. Czym wyróżnia się prezentowana jednostka spośród konkurencji? W moim odczuciu wysoką kulturą pracy, brakiem wibracji i dość aksamitną pracą. Biegi wchodzą precyzyjnie a skrzynia nie wymaga użycia dużej siły.

 

 

Dość nietypowym rozwiązaniem jak na kategorię cenową w której znajdziemy RKV 125, jest zastosowanie widelca typu upside-down. Uzyskujemy w ten sposób większą sztywność i stabilność w czasie jazdy. W tylnym zawieszeniu zastosowano dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego.

Układ hamulcowy to pojedyncza tarcza typu „wave” o średnicy 260mm współpracująca z trójtłoczkowym zaciskiem. Z tyłu znajdziemy także pojedynczą tarczę, ale o mniejszej o 20mm średnicy. Układ hamulcowy jest zintegrowany, co oznacza, że bez względu na to, czy użyjemy klamki czy dźwigni hamulcowej rozpoczniemy działanie układu w obydwu kołach.

 

Całość działa skutecznie ma także dobrą dozowalność i przyzwoitą skuteczność.

Jazda

Rozpoczynamy jazdę. Światła zapalają się automatycznie, po uruchomieniu silnika. W Keewayu RKV zajmiemy wygodniejszą pozycję, niż w testowanym wcześniej, RKV. Głównie za sprawą większych podcięć zbiornika paliwa. Ciekawostką jest „skuterowe” zabezpieczenie gniazda stacyjki – osoby niepowołane nie umieszczą w niej obcych ciał. Silnik zapewnia niezłą dynamikę – przy sprzyjających warunkach rozpędzimy motocykl do 115 km/h (licznikowe), 95 km/h jest pewne bez względu na napór wiatru.

 

 

Motocykl okazuje się zaskakująco zwinny; ma mały promień zawracania i chętnie zmienia kierunki. Zawieszenie zestrojono komfortowo, co nieco ogranicza stabilność w szybkich winklach ale podczas hamowania Keeway prowadzi się jak po szynach. Większe nierówności nie robią na nim żadnego wrażenia, czasem mamy wrażenie, jakbyśmy poruszali się niewielkim enduro.

 

Zużycie paliwa w teście nie przekroczyło 3,5 l/100km mimo, że RKV był traktowany zero-jedynkowo.

Miłośników majsterkowania z pewnością ucieszy centralny podnóżek.

 

Naszym zdaniem

Testowany pojazd jest oszczędny, dobrze wykonany, efektownie wygląda i naprawdę nieźle jeździ. Zastosowane rozwiązania (wtrysk, zintegrowany układ hamulcowy, wyświetlacz biegów) ułatwiają eksploatację osobom początkującym, a bardziej zaawansowani docenią przyzwoite, jak na 125 osiągi. Ciężko zarzucić mu jakąkolwiek mocną „słabą stronę” dlatego werdykt może być tylko jeden: Keeway RKV 125 to bardzo fajna propozycja dla większości motocyklistów, jako wielozadaniowy, sprawny i udany pojazd.

 

A jeśli poruszyliśmy temat zakupu – testowany pojazd kosztuje 7900 zł (w promocji). Naszym zdaniem to bardzo dobra relacja ceny do oferowanych walorów użytkowych…

 

Keeway RKV 125 dane techniczne:

 

Pojemność silnika:   124.5 ccm
Oznaczenie silnika:   157FMI-2B
Rodzaj:   1-cylinder/4-suw/2-zawory
Średnica cylindra x skok tłoka:ø 57 mm x 48.8 mm  ø 57 mm x 48.8 mm
Moc maksymalna:   8.2 kW przy 9000 obr/min
Moment obrotowy:  9.2 Nm przy 7000 obr/min
Stopień sprężania:   10.6:1
Zasilanie:  Wtrysk
Typ:  SOHC
Zapłon:  TLI
Rozruch:  Elektryczny
Smarowanie:  Ciśnieniowe rozbryzgowe
Chłodzenie:  Chłodzony powietrzem
Skrzynia biegów:  5-biegów
Przeniesienie napędu:   Łańcuch
Waga:   123 kg
Wysokość siedzenia:  770 mm
Długość:  2090 mm
Szerokość:   830 mm
Wysokość:   1060 mm
Prześwit:   190 mm
Rozstaw osi:  1330 mm
Typ ramy:  Rama łukowa
Zawieszenie przód:  Widelec teleskopowy
Skok zawieszania przód:   110,5 mm
Zawieszenie tył:  Amortyzator olejowy
Skok zawieszanie tył:   60 mm
Rozmiar opony przód:  100/80-17″
Rozmiar opony tył:   130/70-17″
Hamulec przód:  Tarcza
Rozmiar hamulca przód:  260 mm
Hamulec tył: Tarcza
Rozmiar hamulca tył:   240 mm
Prędkość maksymalna:   95 km/h
Maksymalna ładowność:   162 kg
Pojemność zbiornika paliwa:   17 L

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany