Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Ciekawostki ze świata motocykli Historia lubi się powtarzać: Honda RVF1000R - czyżby konkurencja dla Ducati Panigale V4? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Ciekawostki

Historia lubi się powtarzać: Honda RVF1000R - czyżby konkurencja dla Ducati Panigale V4?

Pamiętacie plotki o nowej CB1000R? Pierwsze wspominało o tym japońskie czasopismo "Young Machine" i precyzyjnie trafiło. Tym bardziej interesujące są najnowsze newsy zwiastujące Hondę RVF1000R już w 2019r. Czyżby japońska konkurencja dla Ducati Panigale V4? Nam przypomina się pewna historia...

Lata 90-te. Dominacja Ducati w serii WSBK. Ducati 916 wraz z wersjami rozwojowymi (996, 998) robiły naprawdę świetną robotę. Setki zwycięstw w wyścigach, kilka tytułów mistrza świata - to musiało robić wrażenie.

 

Japończycy zwyciężyli tylko dwa razy. W 1993 MŚ powędrowało do Scotta Russella na Kawasaki a w 1997 do Johna Kocinskiego na Hondzie. Nakład środków nie przekładał się na wyniki sportowe, dlatego Honda i Suzuki postanowiły stworzyć własne konstrukcje, zbliżone do modeli Ducati. I tak powstało Suzuki TL1000R i Honda VTR1000SP, pod którą Colin Edwards dwukrotnie zdobył mistrzostwo świata.

 

Honda RVF1000R

 

W WSBK Ducati wiąże przyszłość z wywodzącym się z MotoGP Panigale V4. Podbną drogą chce pójść Honda, która liczy na przełamanie dobrej passy Kawasaki. W 2019r planują przedstawić motocykl oparty na konstrukcji z MotoGP. Ma trafić do salonów już w 2020r. Motocykl będzie miał czterocylndrowy silnik w układzie V4, litr pojemności skokowej a data wprowadzenia do produkcji nie jest przypadkowa - w 2020r zacznie obowiązywać norma czystości Euro 5, która zapewne wykosi dużą część konkurencji ( i w tym momencie Honda wkroczy ze swoim modelem "cała na biało").

 

Warto wspomnieć, że w budowie cywilnych modeli napędzanych silnikami V4 producent posiada duże doświadczenie - w latach osiemdziesiątych powstały całe typoszeregi ze wspólnym silnikiem a różnymi nadwoziami oznaczone: VF500, VF750, VF1000, VF1100 a także motocykle z rozrządem opartym na kołach zębatych VF1000R, VFR750, RVF750 czy kultowa już NR750.

 

Trzymamy kciuki!!!

 

 

Więcej o motocyklach Ducati

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści