Yamaha Tenere Extreme. Coś dla offroadowych dzików - Motogen.pl

Większy skok zawieszenia, prześwit i dodatkowe elementy – do licznych wersji Yamahy Tenere dołącza kolejna – Extreme, przeznaczona dla offroadowych dzików.

Tenere stała się jednym z najlepiej sprzedających się motocykli i doczekała kilku wersji. Ich rozróżnienie to nie lada wyczyn – trzeba być specjalistą, by w ofercie Yamahy wskazać różnice między World Rally, World Raid, Rally i pozostałymi. A tymczasem producent wprowadza do oferty kolejną odmianę – tym razem Extreme.

Yamaha Ténéré 700 Extreme – co nowego?

Ténéré 700 Extreme wyposażona została w pełni regulowane zawieszenie KYB ze skokiem powiększonym w porównaniu do standardowej wersji o 20 mm z przodu i z tyłu (230 mm do 210 mm). Widelce pokryto trwałą powłoką Kashima, która pomaga wyeliminować tarcie przy niższych prędkościach, a wykończenie w kolorze złotym podkreślać ma wyjątkowość tej wersji.

W standardzie znalazły się lekkie tytanowe podnóżki, aluminiowe osłony chłodnicy i łańcucha, dwuczęściowy przedni błotnik, płaskie, jednoczęściowe siedzenie rajdowe, a także pionowy, 5-calowy wyświetlacz TFT. Dostępne są 3 motywy, w tym wyświetlacz przypominający roadbooka. Prześwit zwiększono do 260 mm.

Wersja ta została sprawdzona przez fabrycznych kierowców Yamahy – Alessandro Botturiego i Pola Tarrésa, którzy w rajdzie TransAnatolia, zajęli pierwsze i drugie miejsce.

Ténéré 700 Extreme – kluczowe cechy

  • W pełni regulowany przedni widelec KYB Kashima o średnicy 43 mm, skok 230 mm (20 mm większy niż w Ténéré 700).
  • W pełni regulowany tylny amortyzator KYB typu piggyback, skok 220 mm (20 mm większy niż Ténéré 700).
  • Prześwit 260 mm (20 mm więcej niż Ténéré 700).
  • 5-calowy pionowy wyświetlacz TFT z trzema motywami.
  • Zestaw przełączników po lewej stronie z wyłącznikiem awaryjnym.
  • Lekkie, tytanowe podnóżki o dużej przyczepności i powierzchni większej o 35%.
  • Płaskie, jednoczęściowe siedzisko z dodatkową wyściółką o grubości 20 mm, wysokość – 910 mm.
  • Dwuczęściowy przedni błotnik, dopasowany kolorystycznie
  • Osłona chłodnicy z siatki aluminiowej.
  • Osłona łańcucha.
  • Koła szprychowe z aluminium anodowanego na złoto.

Ténéré 700 Extreme – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany