Przewaga spalinowych jednośladów może jednak szybko zmaleć.Yamaha, we współpracy z tajwańską firmą Gogoro, rozpoczęła prace nad rozwojem technologii skuterów elektrycznych z wymiennymi bateriami.

System taki doskonale sprawdza się już na Tajwanie, gdzie Gogoro od 2015 roku uruchomiło ponad 750 stacji wymiany baterii, a do końca przyszłego roku zapowiada powstanie kolejnych 250.

Zasada działania systemu jest prosta – użytkownik skutera zostawia w jednej ze stacji rozładowaną baterię i odbiera naładowaną, którą montuje do pojazdu. W ten sposób problem małego zasięgu elektrycznych skuterów zostaje niemal całkowicie wyeliminowany, przynajmniej w miastach.

Yamaha ma już w swojej ofercie napędzany prądem skuter E-Vino dostępny na Tajwanie i w Japonii, leczy wydaje się, że główne siły zostaną skierowane na rozwój systemu wymiennych baterii. Yamaha chciałaby także rozwijać technologię samocy skuterów Gogoro pod własną marką.

Już teraz skutery Gogoro dostępne będą w sieci dystrybucji Yamaha (na razie na Tajwanie). Pierwsze jednoślady opracowane przez Yamahę pojawią się na rynku w przyszłym roku. Nad podobnym systemem wymiennych baterii – iONEX, pracuje także inny tajwański producent – Kymco.

Więcej o motocyklach Yamaha