Motocykle typu naked bike wracają na salony i robią się coraz popularniejsze wśród szerokiego grona motocyklistów. Jeśli mówimy o legendarnych jednośladach bez owiewki, to koniecznie trzeba pamiętać o Suzuki GSX-S1000.

W przeszłości motocykle typu naked bike były jednymi z bardziej popularnych modeli dostępnych na rynku. Często były wybierane nie tylko jako praktyczne środki transportu na dojazdy do pracy, ale także jako pojazdy turystyczne oraz sportowe. Jednym słowem – uniwersalne. Rosnąca popularność modeli adventure, z Suzuki V-Strom 1000 na czele, sprawiła, że po 2010 roku naked bike poszły w odstawkę, a te, które zostały w ofertach, mocno się wyspecjalizowały. Czasami w kierunku przesadnie sportowym, co negatywnie wpłynęło na codzienną funkcjonalność.

Zobacz też:

Suzuki z modelem GSX-S1000 rozwiązuje ten problem, oferując motocykl uniwersalny, ze sportowym zacięciem i świetnym wyglądem. Zadebiutował w 2015 roku, a w 2021 stał się jeszcze lepszy – z nowym designem, pakietem elektronicznych wspomagaczy i poprawą ergonomii.

Suzuki GSX-S1000 to ponad 152-konny naked bike, którym można nie tylko wygodnie dojeżdżać do pracy, ale też pojechać na tor wyścigowy. Redakcja Motogen.pl już testowała ten model (link do filmu powyżej), a teraz przypomina 8 punktów, z powodu których Suzuki GSX-S1000 jest jednym z najlepszych motocykli w swojej klasie.

1 – Nietuzinkowy wygląd Suzuki GSX-S1000

Wraz z rocznikiem modelowym 2021 Suzuki zaktualizowało już na wstępie atrakcyjny wygląd modelu GSX-S1000. Agresywna, pionowa lampa z dwoma soczewkami, ostrzejsze linie nadwozia, przykuwający wzrok niebieski kolor Metallic Triton Blue nawiązujący wprost do MotoGP. Suzuki GSX-S1000 jest dostępny także w kolorach Glass Sparkle Black oraz Glass Mat Mechanical Gray. GSX-S1000 musi się podobać, idealnie wpisując się w japoński duch motocykli z Hamamatsu. Wraz z aktualizacją wyglądu zastosowano większy zbiornik paliwa (19 litrów) oraz znacząco poprawiono ergonomię.

2 – Legendarna jednostka napędowa

Oczywiście jednym z najważniejszych elementów modelu GSX-S1000 jest jego „serce”, czyli rzędowa, czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 999 ccm. To legendarny silnik z modelu GSX-R1000 K5, który został przystosowany do potrzeb uniwersalnego charakteru motocykli typu naked bike. Jednak pozostał duch silnika K5, z mocnym dołem, ponad 100 Nm momentu obrotowego i 152 KM mocy maksymalnej. Dzięki przyjaznemu zestrojeniu 6-stopniowej, precyzyjnej skrzyni biegów, jednostka z Suzuki GSX-S1000 pozwala cieszyć się jazdą w każdych warunkach.

3 – Basowy dźwięk

Będąc przy silniku, trudno nie wspomnieć o basowym dźwięku. Mimo seryjnego układu wydechowego 4-2-1 na karku pojawia się gęsia skórka. Rzędowy silnik z K5 słynął z niskiego, basowego pomruku. Nic się nie zmieniło w tej materii, nadal jest basowo, rasowo i nie do pomylenia z innymi modelami.

4 – Zmienne tryby jazdy, zmienny charakter

Suzuki GSX-S1000 to nie tylko moc, ale też sprytne sposoby na jej ujarzmienie. W standardzie Suzuki udostępniło trzy zmienne tryby pracy: Active, Basic i Comfort.

– Active to idealne rozwiązanie na lokalny tor wyścigowy, z agresywną reakcją na gaz.

– Basic sprawdzi się we większości rozwiązań codziennych, od pokonywania zakorkowanego miasta, po weekendowy wypad w góry.

– Comfort posiada najbardziej delikatną charakterystykę, spisze się idealnie na dłuższych wyjazdach oraz w cięższych warunkach – chociażby podczas deszczu czy przy niskich temperaturach.

5 – Elektronika i quickshifter

O bezpieczeństwo motocyklisty dba regulowana, wielostopniowa kontrola trakcji. Siłę jej ingerencji można zmieniać wedle potrzeb. GSX-S1000 sam w sobie słynie z bardzo dobrej trakcji wynikającej z połączenia wysokiej jakości komponentów zawieszenia, świetnej geometrii i przewidywanego sposobu oddawania mocy. Dokładamy do tego bardzo sprawną kontrolę trakcji oraz ABS. Dzięki temu Suzuki GSX-S1000 to motocykl, z którym poradzą sobie kierowcy o różnym stopniu doświadczenia w każdych warunkach.

Warte podkreślenie są również takie elementy wyposażenia, jak elektroniczna przepustnica ride-by-wire, sprzęgło antyhoppingowe oraz quickshifter góra/dół. Ten ostatni świetnie współpracuje z rzędowy silnikiem i pozwala na zmianę biegów bez sprzęgła w górę oraz ich redukcję. Najważniejsze jest jednak to, że quickshifter działa płynnie bez względu na prędkość, z jaką się poruszamy. Czasy, w których quickshiftery sprawdzały się wyłącznie w sportowych warunkach przy pełnym otwarciu przepustnicy, przeszły do historii.

6 – Suzuki GSX-S1000 i poprawiona ergonomia

Nawet tak mocny motocykl powinien być wygodny. To właśnie świetna ergonomia pozwala na połączenie modnego, supersportowego charakteru nowoczesnych motocykli klasy hyper naked z uniwersalnym charakterem. Z jednej strony dostajemy 152-konny, litrowy silnik z pełnym pakietem elektronicznym, z drugiej wygodną pozycję, duży zbiornik paliwa i szeroką kierownicę.

Inżynierowie z Suzuki popracowali nad ergonomią w taki sposób, żeby za sterami zmieścili się nawet wyżsi motocykliści. Pozycja jest wyprostowana, a ugięcie kolan neutralne. Niższym riderom sprzyjać będzie siedzisko na wysokości 810 mm.

7 – Zawieszenie z regulacją

Połączenie dwóch różnych charakterów wymagało odpowiednio zestrojonego zawieszenia i zastosowania wysokiej jakości podzespołów. Przedni widelec japońskiej firmy KYB oferuje pełną regulację, z tyłu znajduje się centralnie mocowany amortyzator z możliwością regulacji napięcia wstępnego sprężyny oraz odbicia – także KYB. Kołyskowa, aluminiowa rama posiada neutralny kąt główki ramy. Dzięki temu otrzymujemy motocykl, który sprawnie poradzi sobie w górach oraz na torze wyścigowym. Suzuki GSX-S1000 posiada wygodne siedzisko dla pasażera, który nie powinien narzekać na brak komfortu.

Suzuki GSX-S 1000 2021

8 – Konkurencyjna cena

Wisienką na torcie jest konkurencyjna cena, niespotykana w klasie motocykli o pojemności 1000 ccm i mocy przekraczającej 150 KM. Suzuki GSX-S1000 kosztuje 59 900 zł.W tej cenie otrzymujemy najbardziej uniwersalny motocykl segmentu, który nie traci swoich sportowych cech, ale też nie zapomina o legendarnym dziedzictwie. 152-konna jednostka napędowa, zmienne tryby jazdy, kontrola trakcji, quickshifter – to tylko wybrane plusy Suzuki GSX-S1000.

W które miejsce najlepiej zabrać Suzuki GSX-S1000? Na duży tor wyścigowy, żeby ucierać nos właścicielom obudowanych motocykli sportowych? A może z plecakiem na wypad w Beskidy? W każdy warunkach Suzuki GSX-S1000 spisze się równie dobrze. I to największy plus tego niesamowitego motocykla.

Jędrzejak i Trzeciak z zachwyceniem opowiadają sobie, jak dobrze GSX-S1000 prowadzi się na torze!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany