Cztery nowe motocykle, cztery odmienne charaktery i cztery lubiane w Polsce marki. Na naszych drogach w sezonie 2022 pojawią się nowe modele Romet, UM Motorcycles, Bajaj i Zipp.

Wraz z niesłabnącym zainteresowaniem ze strony motocyklistów, tak samo dostępność nowych motocykli popularnych w Polsce marek rośnie. W sezonie 2022 na polskie drogi wyjadą kolejne jednoślady z logiem Rometa, Bajaj, Zippa i UM Motorcycles na zbiorniku. To świetna informacja – im więcej ciekawych modeli w ofercie producentów, tym lepiej. Zwłaszcza, że każda z marek oferuje ciekawe i nietypowe sprzęty, które trafią w gusta nawet najbardziej wymagających.

Sportowy motorower od Rometa

Zacznijmy od rodzimego Rometa, który poszerza gamę pojazdów o nowego i zaktualizowanego Rometa Arrow Fly. Śmiało można powiedzieć, że to jeden z lepiej wyglądających motorowerów na rynku. Najnowszy Romet Arrow Fly to sportowy motocykl napędzany jednocylindrowym silnikiem o pojemności 49 ccm i mocy na poziomie 2,9 KM. To oczywiście czterosuw, spełniający obecne normy emisji spalin oraz posiadający świetną kulturę pracy. Przepisy ograniczają prędkość maksymalną do 45 km/h, ale dzięki temu Arrow Fly może jeździć każda osoba pełnoletnia lub posiadacze prawa jazdy kategorii AM.

Romet Arrow Fly przyciąga uwagę przede wszystkim dzięki swojemu wyglądowi. Podwójna, opływowa lampa ukryta w pełnej owiewce, a do tego przyjemny dla oka, ładny biało-czerwony kolor (model dostępny jest także w kolorze biało-niebieskim i czarno-czerwonym). Arrow Fly to sportowy wygląd, ale cena jest zupełnie ekonomiczna: 10 999 zł.

Romet Arrow Fly 50 w akcji – zobacz video:

UM Motorcycles Renegade: cruiser 125-ka w amerykańskim stylu

Przeskoczmy w zupełnie inny styl motocykli, czyli w cruisery. UM Motorcycles to stosunkowo nowa marka na polskim rynku, ale nie nowa na świecie. Pochodząca ze Stanów Zjednoczonych firma posiada swoje oddziały w innych europejskich krajach, a od jakiegoś czasu dostępna jest także w Polsce. UM oferuje motocykle 125 ccm w różnych odmianach stylistycznych. Od świetnie wyglądającego, przypominającego choppery z lat ‘80 bazowego modelu Renegade Sport 125, po ultraklasycznego Renegade w wersji Classic Deluxe (są nawet opony z białym bokiem i sakwy!). Żeby zrozumieć UM Motorcycles, wystarczy wyobrazić sobie nieco mniejsze (ale nie małe) wersje topowych, amerykańskich motocykli tego segmentu.

Bazowy Renegade Sport 125 posiada nieskomplikowaną, chłodzoną powietrzem jednostkę napędową o pojemności 125 ccm. Kolejne pojazdy marki UM Motorcycles z rodziny Renegade wyposażone są w jednocylindrowy silnik 125 ccm, ale chłodzony cieczą, który generuje większą moc. Bez względu na model, tego rodzaju 125-ką mogą jeździć osoby z prawem jazdy A1 lub z prawem jazdy kategorii B. 

Obecnie dostępne z gamy UM Motorcycles są modele Renegade Sport 125, ale już wkrótce zostaną uzupełnione o kolejne. Warto zobaczyć jak wygląda, chociażby Renegade Freedom 125 czy customowy Renegade Vegas. Cena bazowego modelu Sport 125 to 12 599 zł.

UM Motorcycles Renegade 125 w akcji – zobacz video:

Miejski motocykle 125, czyli Pulsar NS

Mało nowości? Nic prostszego – w ofercie zadomowionej w Polsce marki Bajaj pojawia się zaktualizowany Pulsar NS 125. To jedna z lepszych miejskich 125-ek do kupienia. Nie bez powodu Pulsarem NS 125 przemieszczają się kolejne pokolenia motocyklistów w Indiach – tam wszyscy doskonale wiedzą, czym są gęste korki uliczne, a więc motocykle muszą być zwinne i komfortowe. Jedną z marek najczęściej wybieranych w Indiach jest właśnie Bajaj, a motocykli cenią sobie potężne doświadczenie producenta: Bajaj Auto India Limited jest trzecim co do wielkości producentem motocykli na świecie, produkuje rocznie 3,6 mln jednośladów. Motocykle wyróżniają się sportowym DNA i najwyższą światową technologią.

Bajaj Pulsar NS 125 2022 świetnie wygląda (zwłaszcza w pomarańczowym kolorze) i jeszcze lepiej jeździ. Napędzany jednocylindrowym, chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 124,45 ccm rozwija moc ponad 12 KM, co pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h. To wystarczająca prędkość, by sprawnie przemieszczać się po każdym większym lub mniejszym mieście. 

Oczywiście Pulsar 125 mało pali, poniżej 2,5 L / 100 km, a do tego jest zwinny i poręczny. Przy masie 144 kg śmiało można powiedzieć, że poradzi sobie z nim nawet niedoświadczony motocyklista, nawet w najciaśniejszych miejskich korkach. Pulsar to wydatek rzędu 12 499 zł

Bajaj Pulsar NS 125 w akcji – zobacz video:

Nowy Zipp Scrambler 125

Na sam koniec wisienka na torcie, czyli Zipp Scrambler. Do tej pory Zipp kojarzył się raczej z dobrej jakości skuterami 50 i 125 ccm. Już w zeszłym roku do oferty Zipp  dorzucił bardzo ciekawy i atrakcyjny motocykl w modnym, scramblerowym stylu. Szeroka kierownica, nieco wyższe siedzenie, pół-terenowe opony oraz świetny design – Zipp Scrambler poradzi sobie i w mieście, i poza nim.

Sercem jest chłodzony powietrzem silnik o pojemności 125 ccm, który pozwala rozpędzić się do 90 km/h. Silnik umieszczono w atrakcyjnie wyglądającej, kratownicowej ramie stalowej. Zipp Scrambler 125 posiada szprychowe koła z dualowymi oponami i wygodną pozycję za sterami. Do tego ładną, okrągłą lampę i klasycznie wyglądający zbiornik paliwa. Zipp dostępny jest w dwóch kolorach: srebrnym i zielonym. Cena to 13 199 zł.

Zipp Scrambler 125 w akcji – zobacz video:

Nowe motocykle Romet, UM Motorcycles, Bajaj i Zipp. Który wybierzesz?

Motocykle opisane powyżej to Powyżej tylko przykład kilku ciekawych propozycji z gamy aż czterech marek dostępnych w Polsce. Jest ich oczywiście więcej, ale to te wydają się nam najciekawsze. Od sportowego motoroweru, przez amerykańskiego cruisera 125 ccm i scramblera od Zippa, w końcu po miejskiego oszczędzacza czasu – Pulsara NS 125.

Każdy motocyklista lub przyszły motocyklista znajdzie coś dla siebie. Pełną ofertę każdej z marek można znaleźć na stronie promotocykle.pl lub odwiedzając najbliższego dealera marek Romet, Bajaj, UM Renegade oraz Zipp.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany