Wykorzystywanie energii hamowania - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Forum'
2012-02-05 14:51:01.83313
tzj
napisał(a):
[URL=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=8701Wykorzystywanie_energ.png][img]http://hosting-zdjec.pl/images/8701Wykorzystywanie_energ.png[/img][/URL] [URL=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=810Wykorzystywanie_energi.png][img]http://hosting-zdjec.pl/images/810Wykorzystywanie_energi.png[/img][/URL]
2012-02-06 15:58:59.065517
tzj
napisał(a):
Propozycja budowy SUPER ROWERU - zamiast łańcucha wał napędowy, - przerzutki, - jedna dźwignia hamulca uruchamiająca najpierw hamulec tylni, a przy głębszym naciśnięciu również przedni, - amortyzacja przednia i tylna (łożyska magnetyczne pełniące jednocześnie rolę amortyzatorów), - sprężynowy system akumulowania i odzysku energii – gdy chcemy zwolnić, zatrzymać się, zjeżdżamy z górki, to załączamy gromadzenie energii, a gdy chcemy szybko przyspieszyć, podjechać pod górkę, to załączamy odzyskiwanie zgromadzonej energii, - dynamo + układ stabilizująco-ładujący + akumulator = stałe zasilanie 2-ch reflektorów przednich (jeden oświetlający drogę tuż przed przednim kołem, a drugi w dalszej odległości), oraz świateł tylnych: pozycyjnego i hamowania, bądź zasilanie akumulatorem ładowanym panelem fotowoltaicznym, - dołączana naczepa z własnymi kołami, podobne jak w rowerach dziecięcych – z kołami po bokach, z tym, że w tym wypadku tuż przy samym tylnym kole (tak więc nic nie będzie wystawać z tyłu roweru (będzie miał zachowaną pierwotną długość)). Naczepa musi mieć swobodę poruszania się w osi pionowej, a rower możliwość podwieszenia jego tylnej części na sprężynie pod naczepę, co zapewni dodatkową amortyzację roweru, - wersja trójkołowa, - na wsporniku kierownicy zamocowany jest uchwyt do zamocowania drugiego, długiego, wspornika dla drugiej kierownicy do jazdy w wersji turystycznej. - zabezpieczenie przed kradzieżą w postaci blokady przedniego i tylnego koła oraz alarmu reagującego na poruszenie (dźwięk powinien działać przez 1 minutę od ostatniego poruszenia roweru), - zrobiony z stali nierdzewnej. SUPER ROWER Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM - w tym wypadku, dodatkowo, możliwość ładowania akumulatora podczas zjazdu z góry oraz doładowywania z panelu fotowoltaicznego stanowiącego poziome zadaszenie przeciwsłoneczne i przeciwdeszczowe. Rower z napędem elektrycznym najlepiej sprawdzi się na dużych trasach, czy/i z dużym obciążeniem z zastosowaniem naczepy, przyczepy, w której będzie umieszczony o dużej pojemności akumulator, co zapewni duży zasięg jazdy (spokojnie 200 km)(można w niej przewozić i inne rzeczy).
2015-01-24 20:34:01.457789
xt250
napisał(a):
Witam Świetny pomysł ale obawiam się że niemożliwy w realizacji. pozdrawiam XT250
2015-01-30 14:16:58.688787
sychzd
napisał(a):
Możliwy do realizacji, jednak wymaga dużo wkładu.
2015-04-23 12:48:26.999375
goobydoobie
napisał(a):
pomysl brzmi fajnie, chetnie bym zerknal jak juz bys realizowal
2015-06-10 19:26:58.462559
gruntowy
napisał(a):
jedna dźwignia hamulca uruchamiająca najpierw hamulec tylni, a przy głębszym naciśnięciu również przedni, - rozwiązanie dość niebezpieczne. W awaryjnych sytuacjach człowiek podświadomie zapiera się i wciska wszystko co można na maxa, także lipny pomysł.