Druga strona testu BMW C 400 X.

Więcej nie wypije

Producent podaje średnie spalanie C 400 X na poziomie 3,5 l/100 km. Ja jak zwykle podchodzę do takich informacji z dużym dystansem i postanawiam sam sprawdzić ile pali BMW w różnych warunkach. Zaczynam więc od jazdy „pełnym ogniem” – na autostradzie prędkość maksymalna i „gaz do oporu” w mieście, na krótkim odcinku. Apetyt na benzynę w obu przypadkach nieco przekracza 5 litrów na setkę. Takiego wysokiego wyniku nie udaje mi się długo utrzymać. Po prostu nie jestem w stanie w taki wariacki sposób jeździć non-stop. Spalanie szybko wraca w bardzo rozsądne rewiry. Minimum, jakie uzyskałem to 2,9 l/100 km w czasie spokojniej jazdy w deszczu, a średnia z całego testu to zaledwie 3,9 litrów na setkę. C 400 X to bardzo ekonomiczny pojazd, a duży zbiornik paliwa (prawie 13 litrów) gwarantuje porządny zasięg.

Galeria zdjęć z testu

Cena?

Cena zakupu nowego pojazdu nie jest szokująca – 30 100 zł za skuter o takich parametrach to oferta wyważona na tle konkurencji. Musimy jednak pamiętać, że sporo kosztują dodatki. Bez problemu można zbliżyć się do 37 000 zł z dodatkami fabrycznymi, czy nawet 40 tys. złotych z akcesoriami typu kufer. Wtedy otrzymujemy skuter segmentu 400 z wyposażeniem i ceną klasy bardzo-premium. Na szczęście, nawet w wersji podstawowej jest to wyjątkowo ciekawy pojazd.

Także dla motocyklisty

BMW C 400 X to skuter skierowany nie tylko dla amatorów pojazdów tego rodzaju. Ze względu na precyzyjne prowadzenie, dobre osiągi, skuteczne hamulce i zwinność zadowoli on nawet zatwardziałych motocyklistów. Dla mnie jest to taki skuterowy złoty środek. Nie ma wielkiego schowka, miejsca jak na klubowej kanapie, czy miękkiego zawieszenia jak większość maksiskuterów. I całe szczęście, bo nie tego od niego oczekiwałem.

Wady / zalety

PlusyMinusy
+ Motocyklowe wrażenia z jazdy i skuteczne hamulce– Cena po dodaniu wyposażenia
+ Mocny silnik i płynne przeniesienie napędu– Nie przewieziesz dużego kasku w schowku (bo trzeba go złożyć)
+ Rozkładany schowek umożliwia zapakowanie kasku chociaż na postoju– Niewielki schowek z nierówną podłogą
+ Bogate wyposażenie multimedialne– Wysoka masa (objawia się przy przestawianiu skutera)
+ Połączenie stosunkowo wysokich osiągów ze stosunkowo niewielkimi gabarytami skutera

Dane techniczne – BMW C 400 X 2020

Silnik
Typ:jednocylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą
Rozrząd4 zawory na cylinder, wałek rozrządu w głowicy z popychaczami
Układ smarowania:z mokrą miską olejową
Średnica cylindra x skok tłoka:80 mm x 69,6 mm
Pojemność skokowa:350 ccm
Stopień sprężania11.5:1
Zasilanie:wtrysk paliwa
Moc maksymalna:25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy:35 Nm przy 6000 obr/min
Instalacja elektryczna:alternator z magnesami trwałymi 316 W  
Akumulator:12 V / 9 Ah, bezobsługowy
Rozrusznik:500 W
Przeniesienie napędu
Sprzęgło:suche odśrodkowe promieniowe  
Przekładnia:skrzynia bezstopniowa CVT
Podwozie / hamulce
Rama:Stalowa konstrukcja rurowa z odlewem aluminiowym
Zawieszenie / podwozie
Przód: widelec teleskopowy Ø 35 mm 
Tył:podwójny wahacz aluminiowy, podwójny amortyzator sprężynowy, regulacja napięcia wstępnego sprężyn  
Skok zawieszenia przód / tył:110 mm / 112 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy:81 mm  
Kąt nachylenia główki ramy:63,6°
Koła i opony
Obręcz przód:3,50 x 15″”, aluminiowa
Obręcz tył:4,25 x 14″, aluminiowa
Opona przód:120/70 ZR 15
Opona tył:150/70 ZR 14
Hamulce
Przód:dwutarczowy, tarcza sztywna, śr. 265 mm, zaciski czterotłoczkowe  
Tył:jednotarczowy, średnica 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający  
Wymiary i masy
Rozstaw kół:1565 mm  
Wysokość siedzenia:775 mm
Pojemność zbiornika paliwa:12,8 l  
Rezerwa:4 l  
Długość (bez pomostu bagażowego):2210 mm  
Wysokość (bez szyby przedniej w stanie nieobciążonym (DIN)):1,305 mm  
Szerokość (z lusterkami):835 mm   
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa:204 kg
Masa na sucho:193 kg
Dopuszczalna masa całkowita:405 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym):201 kg
Osiągi / zużycie paliwa
Prędkość maksymalna:139 km/h
Prędkość maksymalna w teście (licznikowo):151 km/h
Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km:3,5 l
Zużycie paliwa w teście min. / maks. / średnio: 2,9 / 5,1 / 3,9 l/100 km
Więcej w Motocykle, Sponsorowane, Testy Moto
Cafe racer o 3 twarzach: customowe BMW R80 od polskiego Eastern Spirit Garage

To był najtrudniejszy projekt w historii Eastern Spirit Garage. Ale efekt jest niesamowity. Zobaczcie i poznajcie szczegóły tego fantastycznego cafe...

Zamknij