Druga strona testu BMW C 400 X. Więcej nie wypije Producent podaje średnie spalanie C 400 X na poziomie 3,5 l/100 km. Ja jak zwykle podchodzę do takich informacji z dużym dystansem i postanawiam sam sprawdzić ile pali BMW w różnych warunkach. Zaczynam więc od jazdy „pełnym ogniem” – na autostradzie prędkość maksymalna i „gaz do oporu” w mieście, na krótkim odcinku. Apetyt na benzynę w obu przypadkach nieco przekracza 5 litrów na setkę. Takiego wysokiego wyniku nie udaje mi się długo utrzymać. Po prostu nie jestem w stanie w taki wariacki sposób jeździć non-stop. Spalanie szybko wraca w bardzo rozsądne rewiry. Minimum, jakie uzyskałem to 2,9 l/100 km w czasie spokojniej jazdy w deszczu, a średnia z całego testu to zaledwie 3,9 litrów na setkę. C 400 X to bardzo ekonomiczny pojazd, a duży zbiornik paliwa (prawie 13 litrów) gwarantuje porządny zasięg. Galeria zdjęć z testu Cena? Cena zakupu nowego pojazdu nie jest szokująca – 30 100 zł za skuter o takich parametrach to oferta wyważona na tle konkurencji. Musimy jednak pamiętać, że sporo kosztują dodatki. Bez problemu można zbliżyć się do 37 000 zł z dodatkami fabrycznymi, czy nawet 40 tys. złotych z akcesoriami typu kufer. Wtedy otrzymujemy skuter segmentu 400 z wyposażeniem i ceną klasy bardzo-premium. Na szczęście, nawet w wersji podstawowej jest to wyjątkowo ciekawy pojazd. Także dla motocyklisty BMW C 400 X to skuter skierowany nie tylko dla amatorów pojazdów tego rodzaju. Ze względu na precyzyjne prowadzenie, dobre osiągi, skuteczne hamulce i zwinność zadowoli on nawet zatwardziałych motocyklistów. Dla mnie jest to taki skuterowy złoty środek. Nie ma wielkiego schowka, miejsca jak na klubowej kanapie, czy miękkiego zawieszenia jak większość maksiskuterów. I całe szczęście, bo nie tego od niego oczekiwałem. Wady / zalety PlusyMinusy+ Motocyklowe wrażenia z jazdy i skuteczne hamulce– Cena po dodaniu wyposażenia+ Mocny silnik i płynne przeniesienie napędu– Nie przewieziesz dużego kasku w schowku (bo trzeba go złożyć)+ Rozkładany schowek umożliwia zapakowanie kasku chociaż na postoju– Niewielki schowek z nierówną podłogą+ Bogate wyposażenie multimedialne– Wysoka masa (objawia się przy przestawianiu skutera)+ Połączenie stosunkowo wysokich osiągów ze stosunkowo niewielkimi gabarytami skutera Dane techniczne – BMW C 400 X 2020 SilnikTyp:jednocylindrowy, 4-suwowy, chłodzony ciecząRozrząd4 zawory na cylinder, wałek rozrządu w głowicy z popychaczamiUkład smarowania:z mokrą miską olejowąŚrednica cylindra x skok tłoka:80 mm x 69,6 mmPojemność skokowa:350 ccmStopień sprężania11.5:1Zasilanie:wtrysk paliwaMoc maksymalna:25 kW (34 KM) przy 7500 obr/minMaks. moment obrotowy:35 Nm przy 6000 obr/minInstalacja elektryczna:alternator z magnesami trwałymi 316 W Akumulator:12 V / 9 Ah, bezobsługowyRozrusznik:500 WPrzeniesienie napęduSprzęgło:suche odśrodkowe promieniowe Przekładnia:skrzynia bezstopniowa CVTPodwozie / hamulceRama:Stalowa konstrukcja rurowa z odlewem aluminiowymZawieszenie / podwoziePrzód: widelec teleskopowy Ø 35 mm Tył:podwójny wahacz aluminiowy, podwójny amortyzator sprężynowy, regulacja napięcia wstępnego sprężyn Skok zawieszenia przód / tył:110 mm / 112 mmWyprzedzenie sworznia zwrotnicy:81 mm Kąt nachylenia główki ramy:63,6°Koła i oponyObręcz przód:3,50 x 15″”, aluminiowaObręcz tył:4,25 x 14″, aluminiowaOpona przód:120/70 ZR 15Opona tył:150/70 ZR 14HamulcePrzód:dwutarczowy, tarcza sztywna, śr. 265 mm, zaciski czterotłoczkowe Tył:jednotarczowy, średnica 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający Wymiary i masyRozstaw kół:1565 mm Wysokość siedzenia:775 mmPojemność zbiornika paliwa:12,8 l Rezerwa:4 l Długość (bez pomostu bagażowego):2210 mm Wysokość (bez szyby przedniej w stanie nieobciążonym (DIN)):1,305 mm Szerokość (z lusterkami):835 mm Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa:204 kgMasa na sucho:193 kgDopuszczalna masa całkowita:405 kgDopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym):201 kgOsiągi / zużycie paliwaPrędkość maksymalna:139 km/hPrędkość maksymalna w teście (licznikowo):151 km/hZużycie paliwa wg WMTC na 100 km:3,5 lZużycie paliwa w teście min. / maks. / średnio: 2,9 / 5,1 / 3,9 l/100 km