Suzuki wprowadza nowy model motocykla Sports Enduro Tourer „V-Strom 650 ABS” - Motogen.pl

Od lipca br. Suzuki Motor Corporation wprowadza na rynek europejski nowy motocykl Sports Enduro Tourer, V-Strom 650 ABS. To następca legendarnego modelu DL650 V-Strom, który, podobnie jak jego poprzednik, umożliwia czerpanie przyjemności zarówno z codziennej jazdy w warunkach miejskich, jak również wypraw w dłuższe trasy.

Od swojego debiutu w 2003 roku V-Strom 650 cieszy się dużą popularnością w Europie jako Sport Enduro Tourer. W Polsce jest jednym z najlepiej sprzedających się motocykli Suzuki, a wielu miłośników jednośladów darzy go sympatią i uznaniem. W porównaniu z poprzednią wersją nowy V-Strom jest jeszcze bardziej komfortowy, elastyczny i ekonomiczny. Motocyklowi turyści z pewnością docenią w nowym V-Stromie elastyczny silnik, zwłaszcza w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych, oraz aerodynamicznie ukształtowane osłony z regulowaną szybą zapewniającą lepszą ochronę przed wiatrem. Poprawa efektywności spalania zaowocowała spadkiem zużycia paliwa o 10% w stosunku do poprzedniego modelu. Nowy V-Strom 650 ABS jest lżejszy od swojego poprzednika o 6 kilogramów. W standardzie jest także wyposażony w nowej generacji układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS). Motocykl ma również jedną z większych w swojej klasie pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 20 litrów.

Dodatkowo na tablicy rozdzielczej u nowego V-Stroma pojawiły się informacje o: pozycji biegu, temperaturze otoczenia i zużyciu paliwa. Model dostępny będzie w trzech wariantach kolorystycznych: białym, czarnym i pomarańczowym.

V-Strom 650 ABS trafi do sprzedaży w naszym kraju w drugiej połowie lipca 2011 roku.

Dane techniczne:
Typ silnika: 4-suwowy, 2-cylindrowy, widlasty V 90°, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa: 645 ccm
Średnica x skok tłoka: 81,0 mm x 62,6 mm
Stopień sprężania: 11,2:1
Moc maksymalna: 68,7 KM przy 8800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 60 Nm przy 6400 obr/min
Układ zasilania: wtrysk paliwa
Rozrusznik: elektryczny
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Długość całkowita: 2290 mm
Szerokość całkowita: 835 mm
Wysokość całkowita: 1405 mm
Rozstaw osi: 1560 mm
Prześwit: 175 mm
Wysokość siedzenia: 835 mm
Masa własna: 214 kg
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe
Zawieszenie tył: Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Hamulce przód/tył: podwójny tarczowy/tarczowy
Opony przód: 110/80 R19 M/C 59H; tył: 150/70 R17 M/C 69H
Zbiornik paliwa: 20,0 l