Już oficjalnie wiadomo, że na sezon 2019 BMW zaprezentuje swój flagowy, od 2004 roku model, R1200GS w nowej wersji, czyli R1250GS. Jednostka napędowa ma zostać powiększona z 1169 do 1254 ccm, a jej moc ma wzrosnąć o 11 KM do 134 KM. Motocykl ten „utyje” też o 5 kg (do 249 kg w wersji GS i 268 w wersji Adventure). Chodzą też pogłoski o zmiennych fazach rozrządu w nowym bokserze.

Jednak najciekawszą rzeczą w związku z nowym silnikiem jest chyba to, że trafi on prawdopodobnie do całej linii motocykli, których nazwa zaczyna się od „R”. Wiemy to za sprawą ujawnionych dokumentów californijskiej agencji rządowej CARB (California Air Resources Board). Wiadomo było, że to kiedyś się stanie, ale nikt nie przypuszczał, że tak szybko i że wszystkie modele ukażą się jednocześnie. Zatem w 2019 roku, a wcześniej już na październikowym INTERMOCIE w Kolonii i miesiąc później na listopadowych targach EICMa w Mediolanie, powinniśmy zobaczyć oprócz R1250GS i R1250GS Adventure również BMW R1250R, BMW R1250RS i BMW R1250RT…

Taki ruch wcale nie zaskakuje, bo przecież włodarze bawarskiego koncernu oficjalnie ogłosili, że pokażą w nowym sezonie aż dziewięć nowości, zatem ponad połowę niemieckiej tajemnicy sezonu 2019 już znamy…

Pozostają spekulacje co do zmian poczynionych w poszczególnych modelach. Mówi się, że oprócz nowego silnika, będą one kosmetyczne. My jednak po cichu liczymy na pojawienie się nowych wyświetlaczy TFT we wszystkich motocyklach serii „R” oraz odświeżenie ich designu, ale jak będzie w rzeczywistości, o tym przekonamy się już wkrótce.

Więcej o motocyklach BMW

Więcej w Nowości rynkowe
Indian Scout, Scout Sixty oraz Scout Bobber – odświeżone modele na 2019 rok

Indian zapowiada odświeżenie kolorystyki oraz zmiany wyposażenia w najbardziej popularnej serii Scout - a więc w modelu Scout, Scout Sixty...

Zamknij