MT-09 SP to wersja premium tego motocykla, posiadająca w pełni regulowane zawieszenie Ohlins z tyłu i KYB z przodu oraz design upodabniający ją do większego brata, MT-10 SP. Poznajcie Ciemną stronę Japonii!
Projekt Lato to możliwość testowania motocykli w zupełnie innych okolicznościach przyrody. Prezentacja modelu w porcie rybackim we Władysławowie? Proszę bardzo! Benelli Leoncino przyjechał do nas do Trójmiasta i bardzo dał się polubić. Poznajcie ten świetny i niedrogi pojazd na kategorię prawa jazdy A2.
Użytkownicy jednośladów z silnikiem dzielą się, upraszczając, na dwa typy – tych którzy jeżdżą motocyklami oraz tych, dla których istnieją tylko skutery. Otóż Kymco AK550, choć jego nadwozie jest iście skuterowe, prezentuje rozwiązania konstrukcyjne z gamy tych tych zarezerwowanych do tej pory dla motocykli.
O co chodzi z tymi wszystkimi homologacjami? Jak zarejestrować quada? Jako pojazd samochodowy inny, czy może na ciągnik rolniczy? Czy możliwa jest rejestracja quada bez fabrycznej homologacji? Te i inne zawiłości wyjaśnia Jacek Bujański, czyli żywa legenda polskiej sceny quadowej!
Jazda w terenie quadem, choć nie jest tak skomplikowana i trudna jak jazda motocyklem, to niedoświadczonemu jeźdźcowi może sprawiać trudności. Najważniejsze są dobre nawyki, które warto wdrażać już od pierwszych chwil. Jak bezpiecznie jeździć quadem, jaką pozycję zająć, czego nie wolno, a co trzeba robić – pokazuje i tłumaczy Jacek Bujański – najlepszy specjalista od quadów w Polsce.
Africa Twin w nowym wcieleniu ukazała się w 2016 roku. Przez samą konotację z legendą była już niby skazana na sukces, ale w wyniku tego poprzeczkę oczekiwań miała zawieszoną również bardzo wysoko. Okazało się, że model ten trafił w gusta użytkowników i nie zawiódł pokładanych w nim nadziei. Poznajcie Africę Twin w wersji Adventure Sports DCT na rok 2018.
Honda CB 1000R została zaprezentowana w poprzedniej wersji dokładnie 10 lat temu. Śmiały, europejski design, monowahacz, silnik od CBR1000RR sprawiły, że motocykl ten stał się obiektem pożądania wielu motocyklistów. Czy model na 2018 rok, znowu ze śmiałym, nowatorskim rzekłbym wręcz, designem zrobi zamieszanie na rynku? Miałem okazję solidnie pojeździć tym motocyklem przez tydzień Hondy podczas Projektu Lato. Oto co uważam na jego temat…
Nie tak całkiem dawno, bo właściwie 10 lat temu, jeżeli ktoś zaczynał jeździć na motocyklach, na pierwszy motocykl wybierał niewysilonego nakeda o pojemności silnika 600 ccm. Po prostu w ofercie na rynek europejski nie było w tamtych czasach zbytniego wyboru wśród motocykli mniejszych pojemności. Na szczęście te czasy, mam nadzieję już bezpowrotnie, minęły. Poznajcie przedstawiciela segmentu sprytnych motocykli miejskich z rodziny City Bike, czyli Hondę CB300R.
Aprilia RSV4RR oraz Ducati Panigale V4S. Obydwa modele mają korzenie wywodzące się z MotoGP, w którym lepiej radzi sobie Ducati. Obydwie marki pochodzą z Włoch, mają zaawansowaną elektronikę oraz podobną koncepcję silnika w układzie V o czterech cylindrach.
Scramblery to konstrukcje z pewną dzielnością terenową. Powstały w czasach, kiedy szkoła enduro mówiła nisko, długo, solidnie. Prościej mówiąc wystarczyło typową szosówkę wyposażyć w wyższą kierownicę oraz wydech, który nie zostanie zmiażdżony przez pierwszy napotkany głaz i pojazd do rajdów obserwowanych (bo tak wówczas nazywano zawody off-roadowe) gotowy.
Od polskiego importera motocykli Benelli dostaliśmy piękną, nowiutką sztukę - BN 125. Po prostu nie mogę przestać się gapić na ten motocykl.
Trudno jest wymyślić koło na nowo… Wiedzieli o tym inżynierowie Yamahy i postanowili stworzyć motocykl całkowicie różny od tych, które znaliśmy do tej pory. Nazwali go Niken, czyli po japońsku dwa miecze, bo jego bronią, są właśnie dwa przednie koła układu LMV. Poznajcie tę trójkołową, japońską, elektryzującą cały świat tegoroczną nowość.