Ponowne pojawienie się modelu Supersport w ofercie Ducati było niezwykłym wydarzeniem. Jedna z fajniejszych marek motocyklowych powraca do koncepcji motocykla sportowo-turystycznego. Nareszcie!
Pod koniec lat 70-tych świat ogarnęło szaleństwo na punkcie chopperów. Dotychczasowe konstrukcje z Kraju Kwitnącej Wiśni tylko po części spełniały wymagania potencjalnych klientów wszak obłożenie typowych golasów z cechami sportowymi karoserią przypominającą choppera, było niczym podanie wody, alkoholikowi w ciągu. Zwyczajnie wzbudzało niechęć i agresję.
Czy dodatkowa kasa za nieco większy zbiornik i trochę szerszą owiewkę to nie pieniądze wyrzucone w błoto? Czy na pewno potrzebna nam jest wersja Adventure? A może w zupełni wystarczająca jest nieco tańsza wersja podstawowa? Sprawdzamy BMW F800GS i F800GS Adventure.
Yamaha FJ1100 zadebiutowała w 1984r. Była doskonałym połączeniem właściwości użytkowych i sportowo-turystycznego charakteru. Ciekawostką była obszerna owiewka czołowa, oraz mała szerokość pojazdu, co miało ułatwiać jazdę miejską i ograniczać zużycie paliwa.
Moda na motocykle klasyczne na szczęście udzieliła się także Ducati. Linię pojazdów nostalgicznych tej marki nazwano Scrambler, a inspiracją jej powstania były pojazdy historyczne z „własnego podwórka”. Przedstawicielem tego segmentu jest Scrambler Cafe Racer.
Patrząc na Benelli TRK 502 trudno nie doszukać sie nawiązań do innego włoskiego enduroturystyka, Ducati Multistrady. Chrapy wlotów powietrza w błotniku nie mogły być stylistycznym przypadkiem. Ale nie zamierzam ich za to ganić. Poszukiwanie dobrych wzorców należy docenić. Nawet, kiedy pożycza się od rodaków.
Rodzina popularnych pojazdów o pojemności 550ccm ze stajni Suzuki zadebiutowała w 1977r. Dwa wałki rozrządu, dynamiczny silnik, efektowna stylistyka, przyzwoite osiągi i dobra cena miały przyciągać klientów. Oferowano nakeda, pojazd stylizowany na sportowy, oraz soft-choppera. W 1981r wprowadzono GS550M Katana, którego stylistyka nawiązywała do flagowego modelu Suzuki, Katany 1100. Suzuki GS550 przetrwało do 1986r, w międzyczasie, w niektórych wersjach zastąpiono tylny hamulec bębnowy tarczowym. Silniki okazały się trwałe, dlatego do dziś można znaleźć całkiem sporo ofert sprzedaży. Prawdziwym białym krukiem jest limitowana wersja Red Suzi, w której połączono czerwony lakier z czarnym wykończeniem silnika i osprzętu. Poniżej wideoprezentacja Suzuki GS550E.