Honda była jednym z pierwszych producentów, którzy postanowili zaprezentować motocykl przypominający wzorce z za oceanu. Miało być nisko, długo, z wygodną pozycją, bezawaryjnym silnikiem i toną momentu obrotowego z dołu.

Honda VT1100C Shadow 1986r…

Zaprezentowana w 1985r Honda VT1100C z przydomkiem Shadow szybko podbiła serca użytkowników. Miała pancerny, 60 -konny silnik, którego maksymalny moment (97Nm) był osiągany zaledwie przy 2750 obr./min. W silniku zastosowano dwie świece zapłonowe i trzy zawory na cylinder, wałki wyrównoważające, oraz chłodzenie cieczą (mimo wystylizowanych na chłodzenie powietrzem, żeberek).

Niewielka moc, oraz zakres prędkości obrotowych do których można było „rozkręcić” silnik, w połączeniu z hydraulicznym sterowaniem luzów zaworowych skutkowały genialną trwałością jednostki napędowej. Pięciobiegowa skrzynia przekładniowa pracowała płynnie a piątka miała charakter nadbiegu, ograniczającego zużycie paliwa. Napęd wałem kardana obniżał czynności obsługowe. Co ciekawe, filtr powietrza ukryto pod siedzeniem.

Hamulce mimo zastosowania pojedynczej tarczy z przodu i hamulca bębnowego w tylnym kole akceptowalnie, jak na standardy lat 80-tych dawały sobie radę z Hondą. Pozycja była wygodna, a wielkość siodła pasażera wręcz bezkonkurencyjna. VT1100 był motocyklem ładnym i starannie wykonanym.

Shadow 1100 miał jednak kilka wad: po pierwsze ważył 245kg, co przy próbie ostrzejszej jazdy obnażało niedostatki podwozia a także zwiększało zużycie paliwa: 8-10l/100km było wówczas standardem. W połączeniu z 13,0l zbiornikiem, zasięg spadał dramatycznie. Nawet podczas spokojnej jazdy ciężko było zejść poniżej 7l/100km.

Pierwsze roczniki możemy znaleźć w cenie nie przekraczającej 8 tysięcy złotych. Cena nowszych jest uzależniona od stanu i wyposażenia – tutaj kwoty są różne. Shadow 1100 był pozbawiony typowych awarii, a jeśli tylko znajdziemy pewny egzemplarz z bezwypadkową historią, warto go kupić. To świetny model dla ludzi stroniących od cruiseromanii i wyposażania moto w dużą ilość bezsensownych dodatków, a szukających prostej, ładnej, nie przesadzonej sylwetki w nieco rockowym klimacie lat 80-tych.

Dane techniczne i osiągi

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

   

SILNIK:

Chłodzony cieczą,

dwucylindrowy V-o kącie rozchylenia cylindrów 45 stopnie,

poj. 1099ccm ,

czterosuwowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy napędzanych

łańcuchem,

trzy zawory na cylinder, dwie świece zapłonowe na cylinder,

gaźniki podciśnieniowe Keihin o średnicy 36mm, zapłon elektroniczny,

rozrusznik elektryczny akumulator 12V,

stopień sprężania 8,5:1

Moc maksymalna 60 KM przy 5000 obr/min

moment obrotowy 97 Nm przy 2750 obr/min.

 NAPĘDU:

Napęd wstępny kołami zębatymi,

wielotarczowe sprzęgło mokre ,

5 stopniowa skrzynia biegów,

napęd tylnego koła: wał Kardana.

PODWOZIE:

Podwójna rama zamknięta z rur stalowych,

widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41 mm i skoku 160mm,

wahacz dwuramienny stalowy podparty

dwoma elementami resorująco – tłumiącymi,

Hamulce przód tarcza o średnicy 336mm tył bęben

o średnicy 180mm,

Ogumienie przód 110/90S19 170/80 S 15

WYMIARY I MASA:

Długość 2440mm,

wysokość siodła 705mm,

pojemność zbiornika paliwa 13l,

masa w stanie gotowym do drogi 245 kg ,

dopuszczalna masa całkowita 482 kg

OSIĄGI:

Prędkość maksymalna 160 km/h,

Przyspieszenie od 0 do 100 – 6s,

zużycie paliwa 5.6l- 9.5 na 100 km

O Autorze

Główną strefą mojego zainteresowania są jednoślady klasyczne/youngtimery, sportowe i supermoto co nie znaczy, że nie zwrócę uwagi na jakikolwiek inny segment... W siodle regularnie od 1996 roku, w Motogen.pl od 2011. Gdybym miał zbudować dom idealny, dobudowałbym pomieszczenie mieszkalne do olbrzymiego garażu. Aktualnie jeżdżę Ducati 900SS, Hondą CBR600F3 oraz Kawasaki KZ750L3...

Podobne posty

Więcej w Moto-Legendy, Motocykle
BMW F800GS vs F800GS Adventure

Czy dodatkowa kasa za nieco większy zbiornik i trochę szerszą owiewkę to nie pieniądze wyrzucone w błoto? Czy na pewno...

Zamknij