Jakie motocykle były najczęściej złomowane w 2023? Statystyka marek i modeli... - Motogen.pl

Jakie marki motocykli i jakie modele trafiały na złom najczęściej w 2023?

Na pewno nie raz widzieliście statystyki rejestracji motocykli nowych albo używanych, być może widzieliście też wyniki sprzedażowe najlepszych moto-producentów. A gdyby zerknąć na tego rodzaju statystykę od drugiej strony? Jakie modele motocykli były najczęściej złomowane w 2023 roku?

Zerknijmy więc na to, jakie motocykle dojechały do końca swojego cyklu życia. Mogło to być z powodu zużycia, nadmiernej rdzy, czy z powodu zniszczeń w wypadku. Czy ta statystyka wniesie coś istotnego do naszego lub Waszego życia? Chyba nie. Chyba najważniejszym jej aspektem jest zaspokojenie ciekawości.

Dane pochodzą z rynku angielskiego. Pozyskała je redakcja Visordown.com (źródło) od firmy zajmującej się złomowaniem pojazdów Scrap Car Comparison. Całkowita liczba zezłomowanych przez firmę motocykli nie została podana, ponieważ są to dane wrażliwe. Podano za to udział procentowy.

Statystyka: TOP 10 najczęściej złomowanych motocykli w Anglii

  1. Yamaha (procent nieznany)
  2. Honda – 14%
  3. Lexmoto(1) – 13%
  4. Suzuki – 9%
  5. Piaggio – 7%
  6. Kawasaki – 5%
  7. Triumph – 4%
  8. Sym – 4%
  9. Peugeot – 3%
  10. Keeway – 3%

Jeżeli chodzi o konkretne modele motocykli, to niestety firma złomująca udostępniła jedynie skrawek danych. Zaznaczono, że w przypadku Yamahy najczęściej złomowane były FZS600, YZF-R125 oraz YBR125. Drugie miejsce Hondzie przypadło głównie ze względu na modele z serii CBF(2).

Jeżeli uda nam się dotrzeć do podobnych statystyk zezłomowanych motocykli dla polskiego rynku, z pewnością podzielimy się nimi z Wami na Motogen.pl

Lexmoto(1) – jest to marka stosunkowo popularna w Anglii. Najłatwiej porównać ją do znanych w Polsce marek Romet, Barton, czy Zipp. Lexmoto jest więc angielskim importerem, który swoje niedrogie motocykli i skutery, głównie 50 i 125 ccm pozyskuje z fabryk w Chinach.

Seria CBF(2) – pierwsze motocykle oznaczone jako CBF zostały zaprezentowane przez Hondę w 2004 roku. Były to 4-cylindrowa CBF600, a także 2-cylindrowa CBF500 oraz 1-cylindrowa CBF250.

źródło: Visordown.com

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany