Ośmiocylindrowy potwór przeznaczony do największych motocykli – Great Wall Motor, ósmy co do wielkości producent samochodów w Chinach, wkracza na rynek motocykli z przytupem.
Nowa firma Great Wall Souo zadebiutuje wkrótce z pierwszym na świecie motocyklem z ośmiocylindrowym silnikiem typu bokser. To śmiały krok dla firmy znanej z produkcji samochodów, ale nie odbiegający od jej charakteru. Prowadzona przez charyzmatycznego miliardera Wei Jianjuna firma szybko się rozwija, obejmując wiele marek, w tym Haval (SUV-y), Tank (terenówki), Ora i Wey (elektryki) oraz ciężarówki GWM.
Souo (oznaczające „duszę”) to nie tylko pierwszy motocykl Great Wall, ale i ambitny projekt: Wei Jianjun nie chce konkurować tanimi modelami, ale od razu mierzy w szczyt rynku.
Silnik o pojemności 2000-2500 cm3 czerpie inspirację z płaskiej szóstki Hondy Gold Wing, ale ma dwa dodatkowe cylindry, głowice DOHC i prawdziwą konstrukcję boksera. Moc i moment obrotowy nie są jeszcze znane, ale zapowiadają się imponująco.
Motocykl będzie wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów (brak lewej klamki) i przednie zawieszenie hossack (podobne jak w Gold Wing). Stylizacja odbiega jednak od Winga, z bardziej zaokrąglonym kształtem i odwrotnym nachyleniem reflektorów, co nadaje profil bardziej przypominający Indiana Pursuit.
Utworzenie międzynarodowej sieci dystrybucji dla nowej marki to wyzwanie, ale Great Wall ma doświadczenie w sprzedaży samochodów na całym świecie. Istnieje więc duża szansa, że Souo wkrótce pojawi się na rynkach Europy i Azji.
Zostaw odpowiedź