Extreme i Explore. Yamaha odsłania dwie wersje modelu Tenere 700 - Motogen.pl

Yamaha pokazała kolejne dwie wersje modelu Tenere 700: przygotowaną na bezdroża Extreme Edition i doposażoną na dalekie podróże Explore Edition.

Yamaha Tenere 700 to jeden z największych hitów Yamahy, dlatego trudno się dziwić, że producent inwestuje w kolejne jego wersje. Dziś w ofercie mamy więc ich już aż pięć: oprócz standardowej Tenere 700, dostępne są Rally, World Raid, Extreme i Explore.

Yamaha Tenere 700 Explore Edition

Model Explore otrzymał zawieszenie o innych nastawach, co przyda się przy obciążeniu pasażerem i bagażem. Konfiguracja ta ma nieco mniejszy skok niż w standardowej wersji – 190 mm z przodu i 180 mm z tyłu. Niżej położone jest też siodło – znajduje się na wysokości 860 mm, co oznacza 1,5 cm mniej.

Komfort jazdy poprawia wyższa i szersza szyba, która chroni przed naporem powietrza znacznie skuteczniej niż standardowa, raczej symboliczna szybka. Tenera w tej wersji jest także fabrycznie wyposażona w stelaże, na których można zamontować sztywne kufry lub miękkie sakwy. W wyposażeniu standardowym znalazł się quickshifter, a jego działanie zostało dostosowane do płynnej zmiany biegów, typowej dla motocyklowej turystyki.

Yamaha Tenere 700 Extreme Edition

Tenere Extreme Editon to sprzęt skonfigurowany zgoła inaczej. Mechanicznie to w zasadzie standardowa Tenera, różnice tkwią głównie w zawieszeniu. Tenere Extreme Edition ma od standardowej większy o 20 mm skok (230 mm) i wykorzystuje w pełni regulowany widelec KYB o średnicy goleni 43 mm. Z tyłu zastosowano amortyzator centralny KYB z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia odbicia i kompresji. Jego skok także zwiększony jest w porównaniu do standardowej wersji o 20 mm (220 mm). Motocykl w tej wersji jest także wyższy o 20 mm, przez co jego prześwity wynosi 260 mm.

W tej wersji znalazły się regulowane tytanowe podnóżki. Standardowy błotnik został zastąpiony wysokim, w stylu enduro, chłodnicę schowano za solidną osłoną, dzięki czemu nie jest ona narażona na uderzenia kamieni. Do wersji Extreme trafiło pojedyncze, cieńsze siedzenie w stylu enduro z nieco innym pokryciem. Zmienione zawieszenie podniosło wysokość kanapy do 910 mm.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany