BMW M2 - coupe o mocy 460 KM - szybka opinia, zdjęcia, Operacja Lato! - Motogen.pl

BMW M2 to samochód, który idealnie pasuje do najmocniejszego nakeda BMW M 1000 R… Więc testujemy M2 w czasie Operacji Lato i mamy dla Was szybką opinię!

Co robi sportowy samochód w redakcji motocyklowej? Odpowiedź jest prosta! W Motogenie odbywa się Operacja Lato, akurat trwa Tydzień BMW, a jednym z motocykli do testów jest BMW M 1000 R, czyli najmocniejszy naked. Tak się składa, że nawet centrala BMW/BMW Motorrad wie, że te naked M R oraz coupe M2 pasują do siebie zawadiackim charakterem… A więc także postanowiliśmy wykorzystać to połączenie!

W niedzielę na naszym YT pojawi się film, w którym zastanowimy się, ile sensu mają sportowe M R oraz M2 w mieście. W oczekiwaniu zapraszamy na szybką opinię i pierwsze wrażenia o samochodzie BMW M2!

Szybka video-opinia o BMW M2 2023 wg Jędrzejaka:

Film do obejrzenia też bezpośrednio na FB lub na YouTube.

BMW M2 – co to za samochód?

BMW M2 jest niewielkim samochodem coupe serii 2, ale zmodyfikowanym według ///M Power. Jest jednocześnie kontynuacją tradycji wybitnie sportowych kompaktów zapoczątkowanej w 1973 roku przez BMW 2002 turbo.

W praktyce jest to 4-miejscowy, 2-drzwiowy, niewielki, zwinny bolid z potężnym silnikiem o mocy 460 KM, z napędem wyłącznie na tylną oś, z podwoziem dopracowanym przez najlepszych specjalistów. W praktyce nie ma szans, aby ktokolwiek pasjonujący się motoryzacją na czterech kółkach, nazwał ten samochód nudnym. A, no i jeszcze jedno. Opcjonalnie można go zamówić z manualną skrzynią biegów! W tej kategorii to prawdziwy rarytas…

Silnik w BMW M2 2023 – 460 KM z 3 litrów

Pod maską pracuje typowy dla BMW, 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy. Posiada dwie turbosprężarki, a generuje diabelną moc 460 KM! Z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i dostępny jest w kosmicznie szerokim zakresie. W praktyce, jeżdżąc agresywnie, trzeba przygotować się na częste wymiany tylnych opon – szczególnie używając środkowego trybu kontroli trakcji (M Dynamic Mode), który pozwala na ciekawe uślizgi.

Warto zauważyć, że silnik jest niemalże taki sam jak w modelach M3 i M4, a do tego jego układ chłodzenia i smarowania opracowany został pod kątem dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.

Pod względem doznań dźwiękowych z układu wydechowego, no cóż, wspólnie doszliśmy do wniosku, że M2 rozkłada motocykl M R na łopatki, natychmiastowo i bez zawahania.

Zdjęcia – BMW M2 Toronto Red 2023 w obiektywie Tomaziego:

Skrzynia biegów, przyspieszenie, v-max: BMW M2

Na wyposażeniu podstawowym znalazła się 8-stopniowa skrzynia biegów M Steptronic z 3-stopniowym programem Drivelogic, czyli skrzynia hydrokinetyczna. W praktyce jej praca jest szybka, natychmiastowa i skrajnie precyzyjna.

Jako opcję dodatkową zamówić można skrzynię 6-biegową, manualną! To oznacza, że w typowym, oldschoolowym stylu, można wyjechać z salonu mocarną tylnonapędówką z klasycznym pedałem sprzęgła!

  • Z 8-stopniową skrzynią M Steptronic nowe BMW M2 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s;
  • w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną w 4,3 s.
  • Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,5 s (skrzynia automatyczna) lub 14,3 s (skrzynia manualna).
  • Prędkość maksymalną nowego BMW M2 można podnieść z 250 do 285 km/h, wybierając opcjonalny pakiet M Driver.

BMW M2 2023: napęd na tył, kontrola trakcji i aktywna szpera

Jedno już ustaliliśmy: M2 to bardzo mocny samochód tylnonapędowy, ze stosunkowo krótkim rozstawem osi. W teorii mogłoby to oznaczać, że bardzo chętnie tył chce wyjeżdżać bokiem.

W praktyce inżynierowie od podwozia i napędu zadbali, aby wszystko odbywało się pod pełną kontrolą, z zachowaniem pełnej radochy. Podstawowa kontrola trakcji M Traction Control posiada 3 tryby pracy:
– podstawowy, na co dzień, zapewniający bezpieczeństwo;
– M Dynamic Mode, czyli tryb pozwalający na kontrolowaną jazdę bokiem oraz solidne uślizgi kół – początkującym nie polecamy;
– kontrola wyłączona – tutaj kierowca musi nad wszystkim panować w 100% osobiście, a to wymaga odpowiednich umiejętności;
(- jest też tryb driftu, w którym kontrolę trakcji ustawić można w 10 poziomach).

Tak zwana szpera, czyli aktywny mechanizm różnicowy M na tylnej osi, jest na wyposażeniu standardowym. Blokada dyferencjału pracuje w trybie adaptacyjnym i potrafi zablokować się nawet na 100%. Zmieniając stopień zablokowania, optymalizuje na przykład trakcję na nawierzchniach o różnych przyczepnościach na prawym i lewym kole tylnej osi, jak również przenoszenie napędu na drogę podczas dynamicznego przyspieszania na zakrętach.

Układ kierowniczy, hamulcowy, rozkład masy: BMW M2 2023

Na potężną pochwałę zasługuje rozkład mas wynoszący dokładnie 50:50 na przednią i tylną oś. Za świetne prowadzenie odpowiadają duża sztywność skrętna karoserii i punktów mocowania zawieszenia zapewniają zwinność, dynamikę i precyzję prowadzenia.

Zarówno oś przednia z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi, jak i pięciowahaczowa oś tylna mają kinematykę charakterystyczną dla M. Wyposażenie standardowe nowego BMW M2 obejmuje adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic oraz wydajny układ hamulcowy M z pływającymi tarczami i sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu. Zintegrowany układ hamulcowy umożliwia dwie charakterystyki twardości pedału hamulca. Nowe BMW M2 wyposażone jest w 19‑calowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze z przodu i 20‑calowe z tyłu. Są one więc o jeden cal większe niż w modelach BMW M3 i BMW M4 z wyposażeniem standardowym. Opcjonalnie oferowane są również opony torowe.

Drift Analyser i Laptimer w BMW M2 2023

M2 z powodzeniem może być zabawką torową. Świadczy o tym ciekawe wyposażenie podstawowe, takie jak Laptimer czy Drift Analyser.

Pierwszy z nich to program, który w łatwy sposób umożliwia mierzenie czasów okrążeń, za pomocą przycisku na kierownicy. Znamy to z motocykli sportowych.

Z kolei Drift Analyser to ciekawa rzecz. Jest to program do włączenia w menu systemu, który ocenia jazdę w kontrolowanym poślizgu! Zupełnie jak w grach komputerowych! Program pokazuje informacje o czasie trwania driftu w danym zakręcie, o przejechanych metrach w drifcie i o kącie wychylenia driftu. Na tej podstawie przydziela nagrody w postaci gwiazdek, a do tego wskazuje ostatni zakręt oraz najlepszy zakręt. Świetne!

Czy BMW M2 nadaje się dla motocyklisty?

Jeżeli tak jak ja, lubujesz się w mocnych motocyklach klasy naked zachęcających do agresywnej jazdy szczególnie na torze; albo lubujesz się w supermoto; a do tego kręcą Cię też emocje w samochodach… To M2 jest autem stworzonym właśnie dla Ciebie. Byłem totalnie zaskoczony tym, jak ogromnie potężne emocje oraz przeciążenia ten samochód był w stanie wywołać. Zarówno na zakrętach, ale też przy przyspieszaniu i hamowaniu. Jak być może się domyślacie, nie o wszystkich wrażeniach mogę oficjalnie opowiadać…

Pod względem stylistyki, BMW M2 także bardzo mi się podoba. Na żywo kwadratowy design robi piorunujące wrażenie. Ale jeszcze mocniejsze doznania wizualne zapewnia ogólna bryła samochodu – niski, krótki i szalenie muskularny. Zgodnie zgodziliśmy się, że pod tym względem przypomina klasyczne, amerykańskie muscle cary. Ale robi to jeszcze lepiej i w nowoczesnym stylu. Będę tęsknił za M2.

Operacja Lato 2023: co to jest, konkurs, spotkania, harmonogram

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2023 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3! Pozostałe nagrody też są ciekawe: akumulatory Exide, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek wieczorem spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 10.07-16.07 – BMW
  • 17.07-23.07 – Moto Guzzi 
  • 24.07-30.07 – Triumph 
  • 31.07-06.08 – Yamaha 
  • 07.08-13.08 – Suzuki 
  • 14.08-20.08 – Harley-Davidson

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
TRW,
Motul,
BNP Paribas,
Exide,
4Ride.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Jedna odpowiedź

  1. Robert

    Super. Nie spodziewałem się na tym portalu syntetycznego testu/opinii na temat jednych z moich ulubionych samochodów – czyli ///M. Sympatyczne, treściwe, konkretne. Sam jestem motocyklistą „od zawsze” ale samochód w garażu mam właśnie ///M, tyleż że inny model. (nie pierwszy zresztą).
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany