Nowe BMW CE 04 to w pełni elektryczny skuter o futurystycznym, niezwykle oryginalnym wyglądzie. Jaki jest zasięg na jednym ładowaniu, jak jeździ i ile kosztuje CE 04? Sprawdzamy elektryczny skuter BMW w miejskim teście.

BMW CE 04 przyciąga spojrzenia i budzi ogromną ciekawość. Na ulicy wszyscy gonią za nim wzrokiem. Na parkingu podchodzą, aby spytać, co to takiego? Futurystyczny wygląd sprawia, że nie sposób pomylić go z jakimkolwiek innym sprzętem.

Nowe CE 04 różni się od reszty skuterowego towarzystwa nie tylko stylem, ale również rodzajem napędu, wyposażeniem i wieloma ciekawymi rozwiązaniami. Elektryczny silnik zapewnia atomowe wręcz starty spod świateł. Deklarowany przez producenta zasięg na jednym ładowaniu to 130 km.

Jaka jest prędkość maksymalna BMW CE 04? Jaki czas ładowania i koszt przejechania 100 km? I w końcu, jaki jest realny zasięg CE 04 w przypadku dynamicznej jazdy po mieście? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w naszym filmie poniżej, a dla preferujących formę pisaną, dalsza część tekstu pod filmem:

FILM – test elektrycznego skutera BMW CE 04:

Nietypowy styl BMW CE 04 2022

Trudno przejść obok CE 04 obojętnie, co wcale nie znaczy, że wszyscy zachwycają się jego wyglądem. Jedni doceniają nowoczesne spojrzenie projektantów i odważny projekt, inni kwitują stylistykę CE 04 wyraźnym grymasem na twarzy i krótkim, niemiłym komentarzem. Z charakterystycznymi pojazdami tak już jest, że budzą skrajne emocje. Albo się je kocha, albo nienawidzi.

BMW CE 04 wygląda trochę jak nowoczesny mebel. Nie taki tani z Ikei, tylko z najlepszego salonu meblowego w mieście, stworzony przez znanego projektanta z francusko brzmiącym nazwiskiem, nagradzanego w tych wszystkich prestiżowych konkursach… Tak, BMW CE 04 zdecydowanie bardziej niż do garażu pasuje do futurystycznie urządzonego salonu.

Długa i wąska kanapa przypominająca trochę deskę do prasowania jest wygodniejsza, niż można by przypuszczać. Wiadomo, że nie jest to luksusowy sprzęt turystyczny, ale na turystykę i tak nie pozwoliłby nam jego zasięg na jednym ładowaniu. Do dystansów pokonywanych w mieście, poziom komfortu jest wystarczający.

Przed oczami kierowcy zainstalowano ogromny, ponad 10-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, jak ten z turystycznego modelu BMW R 1250 RT. Telefon łączymy z wyświetlaczem za pośrednictwem specjalnej aplikacji. Mały schowek na telefon, wraz z gniazdem USB-C, znajdujemy pod kierownicą. Dostęp do schowka pod siedzeniem mamy od boku, a nie jak w chyba wszystkich innych skuterach, czyli od góry.

BMW CE 04 – moc, przyspieszenie, prędkość maksymalna

Elektryczny silnik oraz cała elektronika w BMW CE 04 są chłodzone cieczą (za przednim kołem znajdziecie niewielką chłodnicę). Moc maksymalna elektrycznego silnika to 31 kW, czyli 42 KM. Można również poprosić o redukcję mocy do wymogów prawa jazdy kategorii A1 (23 kW), ale to wiąże się nie tylko ze spadkiem osiągów, ale również obniżeniem zasięgu (ze 130 km do 100 km). Nasz testowy egzemplarz był w standardowej, 42-konnej wersji na motocyklowe prawo jazdy kategorii A.

Oznaczenie 04 w nazwie wskazuje nam na segment do którego pod względem generowanej mocy możemy zaliczyć ten skuter. Silnik CE 04 odpowiada spalinowej czterysetce. Chociaż przyspieszenie od spalinowych czterysetek ten elektryk ma z całą pewnością nieco lepsze.

BMW CE 04 osiąga 50 km/h w 2,5 sekundy. Rakietowe przyspieszenie jest odczuwalne do prędkości około 70-80 km/h, później już słabnie. W tempie wciąż lepszym niż tylko przyzwoite osiągamy po chwili deklarowane przez producenta maksymalne 120 km/h. Jeszcze chwila cierpliwości i najwięcej zobaczyłem na liczniku 127 km/h.

Wyścigi spod świateł? Cóż, w przypadku starć z autami, czy motocyklami z manualną skrzynią biegów, zanim ktoś wciśnie sprzęgło i wbije pierwszy bieg, ty na CE 04 jest już 20 metrów dalej. Ogromną przewagę daje możliwość zero jedynkowego operowania roll-gazem, bez martwienia się o dźwignię sprzęgła, czy zmiany przełożeń. W razie uślizgu tylnego koła od nadmiaru przenoszonego momentu obrotowego sprawę ratuje system kontroli trakcji. O bezpieczeństwo dba oczywiście także precyzyjny system antypoślizgowy ABS.

GALERIA ZDJĘĆ – BMW CE 04