FIM oraz Grand Prix Commission przedstawiły kolejne regulacje dotyczące kolejnego sezonu MotoGP.
Najważniejszymi zmianami, o których już wiedzieliśmy, jest zniesienie restrykcji dotyczących testów etatowych kierowców. Do tej pory były one ograniczone do oficjalnych prób. Poza nimi prototypy motocykli objeżdżali kierowcy testowi. Teraz zawodnicy będą mogli jeździć na maszynach MotoGP, a ograniczać ich będzie tylko liczba opon dostarczana przez oficjalnego dostawcę gum MotoGP. Te regulacje powinny szczególnie ucieszyć Ducati oraz Valentino Rossiego, który starał się o zwiększenie liczby dni testowych, by móc w końcu odpowiednio dopasować do siebie maszynę, na której się ściga.
Oprócz tego wszystkie motocykle mają zostać wyposażone w osłonę dźwigni hamulca. Niektóre teamy, jak np. LCR Honda, już mają na pokładach swoich jednośladów to rozwiązanie. Pomysł na takie wyposażenie dodatkowe powstał po wypadku Capirossiego i Gibernau podczas Grand Prix Katalonii w 2006, jednak dopiero teraz został uchwalony.
FIM podał również oficjalnie minimalną wagę motocykli dla każdej klasy:
- Moto3 – kierowca + motocykl – 148 kg,
- Moto2 – 140 kg,
- MotoGP – maszyny do 800 ccm – 150 kg; maszyny od 801 do 1000 ccm – 153 kg.