Większość detali modelu R1250GS Adventure znamy już z prezentacji „cywilnego” R1250GS. Wyprawówka otrzyma chłodzonego cieczą boksera o pojemności 1 254 cm3 i mocy 134 KM. Jednostka napędowa została wyposażona w zmienne fazy rozrządu, realizowane systemem Shift Cam, czyli wałkiem rozrządu z podwójnym zestawem krzywek.
W zależności od obciążenia silnika, wałek przesuwa się, udostępniając jeden z dwóch zestawów krzywek. Pozwala to na zmianę skoku i czasu otwarcia zaworu dolotowego w zależności od tego jak użytkowany jest motocykl. Dla kierowcy oznacza to efektywniejsze spalanie, i lepszą reakcję manetki gazu.
Bowy bokser z technologią ShiftCam trafi do wszystkich motocykli serii R z roku modelowego 2019, rzecz jasna również do R1250GS Adventure. Ze zbiornikiem paliwa o pojemności blisko 30 litrów, BMW R1250GS Adventure zapowiada się naprawdę tłusto. Lekko licząc – z wagą na poziomie 270 kg Adventure będzie około 7 kg cięższy od poprzednika.
Póki co czekamy na oficjalną premierę R1250GS Adventure. Przewidujemy, że BMW pokaże ten motocykl 6 listopada.