Silnik Hondy Hornet będzie miał 2 cylindry, 755 ccm pojemności, 92 KM oraz 75 Nm.
OD REDAKCJI: Nieoficjalne plotki oraz oficjalne doniesienia o nowym Hornecie od Hondy nie stygną. Zaledwie w sierpniu Honda oficjalnie zapowiedziała, jaki w przybliżeniu będzie nowy Hornet 2023. Teraz Honda oficjalnie zapowiada specyfikację i detale techniczne dotyczące silnika.
Istnieją też nieoficjalne doniesienia. Zaledwie wczoraj informowaliśmy o tym, że nowy Transalp 750 został przyłapany bez kamuflażu. Należy się spodziewać… a wręcz – można mieć pewność, że opisywany poniżej silnik trafi także do Transalpa. Być może za sprawą elektroniki będzie bardziej dopasowany do elastycznych zastosowań offroadowych.
Poniżej przeczytacie oficjalną informację prasową o silniku, datowaną na dziś 9 września.
Silnik 755 ccm w Honda Hornet 2023 – zapowiedź, dane techniczne i film – oficjalna informacja prasowa:
- Szczegóły dotyczące rozwoju silnika – nowy, 8-zaworowy, rzędowy silnik dwucylindrowy Unicam o pojemności 755 cm3
- Moc maksymalna 92 KM (67,5 kW) przy 9 500 obr/min; maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy 7 250 obr/min
- Klasyczny topowy Hornet „sting” z wysokim momentem obrotowym w średnim zakresie obrotów, stworzony z myślą o dostarczaniu czystej przyjemności z jazdy oraz zachowaniu walorów użytkowych w różnych warunkach drogowych
- Wał korbowy z wykorbieniami przesuniętymi o 270° i nierównomierne odstępy między momentami zapłonu, powodują charakterystyczny pulsacyjny odgłos silnika
Po ujawnieniu pierwszych szkiców konceptu w maju, Honda przedstawia dziś dalsze informacje na temat postępów w pracach nad nowym Hornetem, które jednoznacznie wskazują, że opracowywany model będzie miał potencjał dorównujący jego efektownemu, agresywnemu wyglądowi.
Model koncepcyjny – którego pierwsze wideo zostało dziś opublikowane – jest napędzany przez zupełnie nowy, dwucylindrowy, rzędowy silnik 8-zaworowy Unicam, generujący moc maksymalną 92 KM (67,5 kW) przy 9 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy 7 200 obr/min.
Kompaktowy, lekki silnik nawiązuje do tradycji Horneta, z charakterystyczną pracą na wolnych obrotach i imponującym skokiem obrotomierza w górę. Oprócz emocji przy wysokich obrotach, silnik dostarcza również solidnego momentu obrotowego w średnim zakresie, aby wygenerować przyspieszenie uprzyjemniające każdą chwilę w drodze. Ponadto, dzięki przesuniętym o 270° wykorbieniom wału napędowego, nierównomiernym odstępom między momentami zapłonu i starannie dopracowanemu układowi wydechowemu, Hornet wyróżnia się charakterystycznym pulsacyjnym klangiem pracy silnika i bardzo przyjemnym dźwiękiem.
Kierownikiem projektów badawczych w pracach działu rozwojowego jest Fuyuki Hosokawa, którego obowiązki obejmują ostatnio nadzór nad opracowaniem najnowszego modelu CBR1000RR-R Fireblade.
Fuyuki Hosokawa, Kierownik projektów badawczych rocznika modelowego 2023:
„Hornet zawsze był dla Hondy wyjątkowym motocyklem. Dynamiczne, porywające osiągi zawsze szły w parze z lekkością i zwinnością prowadzenia.
Przed rozpoczęciem tego projektu długo zastanawialiśmy się, jakie osiągi chcielibyśmy zaoferować kierowcy. Wiedzieliśmy, że konieczne jest zachowanie klasycznej mocy Horneta na szczycie obrotów, a jednocześnie, chcieliśmy, aby uwspółcześniony silnik nowej generacji miał naprawdę wysoki moment obrotowy i zachował odgłos „pulsowania” przy niskich i średnich obrotach. Naszym celem zawsze było połączenie ich z lekkością prowadzenia i zwrotnością, aby każda przejażdżka – nawet w mieście – dawała jak najwięcej pozytywnych wrażeń i satysfakcji.
Wiedzieliśmy, że pożądane osiągi i lekkość prowadzenia zapewni nam opracowany od podstaw dwucylindrowy silnik o krótkim skoku, z wykorbieniami wału przesuniętymi o 270°. Osiągnęlibyśmy nie tylko doskonałe przyspieszenia na szczycie skali obrotów, ale również sportowy moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów – idealny do jazdy w środowisku miejskim, a także wychodzenia z zakrętów na otwartej drodze.”
Zostaw odpowiedź