Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Motocykle crossowe Husqvarna MY 2017- KTM Premium w nowej odsłonie Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Motocykle crossowe Husqvarna MY 2017- KTM Premium w nowej odsłonie test, opinie i oceny

Sezon 2016 motocrossowych zmagań trwa w najlepsze, a KTM prezentuje nam swoje nowości przewidziane na rok 2017. Redakcja Motogen. została zaproszona na testy całej gamy motocykli crossowych KTM'owej marki premium - Husqvarny.

Jako miejsce do testowania najnowszych Husqvarn MY2017 wybrano bardzo ciekawy obiekt, a mianowicie świeżo powstały tor MX Barbara nieopodal Tarczyna. Warto nadmienić, że w projektowaniu nitki toru brał udział wielokrotny mistrz polski MX: Łukasz "Qurak" Kurowski. Jeśli kiedyś jeździliście w miejscach, gdzie Qurak wtrącił swoje przysłowiowe trzy grosze, to wiecie, że będą długie, ciekawe skoki i genialne, techniczne elementy.

 

Husqvarna

Co nowego w trawie piszczy

Powietrzny widelec WP AER 48

Husqvarna poczyniła spore zmiany we wszystkich modelach crossowych względem lat ubiegłych. Modele z gamy 2017 otrzymały rewolucyjny powietrzny widelec WP AER 48. Główną ideą przyświecającą tej konstrukcji była redukcja masy, którą uzyskano dzięki zastąpieniu ciężkich, stalowych sprężyn poduszką powietrzną. Dzięki temu technologicznemu zabiegowi zaoszczędzono aż 1,66 kg - co w świecie motocrossu jest naprawdę dużą wartością.

 

Jak pewnie wielu z was pamięta, Honda już od jakiegoś czasu eksperymentowała z powietrznymi widelcami, w których uszkodzenie uszczelniaczy powodowało utratę ciśnienia powietrza, co uniemożliwiało dalszą jazdę. Wyobraźcie sobie, co czuje zawodnik, który przez niesprawny widelec nie może kontynuować rywalizacji na torze - po prostu dramat! Na szczęście WP postanowili oszczędzić takich emocji zawodnikom, którzy wybrali Husqvarnę, i system powietrzny jest zamknięty w niezależnej komorze, co uniemożliwia jej uszkodzenie.

 

Husqvarna

 

Regulacja prędkości dobicia i odbicia odbywa się w sposób klasyczny poprzez obrotowe regulatory (po 30 klików dla odbicia i kompresji). Napięcie wstępne poduszki powietrznej można regulować przy pomocy specjalnej pompki do amortyzatorów. Niestety nie jest ona dołączana do motocykla i trzeba ją dodatkowo dokupić. Regulacja ciśnienia powietrza umożliwia dopasowanie charakterystyki pracy widelca do wagi zawodnika. Dzięki temu nie ma potrzeby wymiany sprężyn jak w przypadku wcześniejszych rozwiązań.

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Husqvarna

Tagi

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Motocykle crossowe Husqvarna MY 2017 w teście Motogen.pl

90
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści