Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy skór motocyklowych Modeka Black Star - uniwersalna skórzana kurtka motocyklowa - test Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Modeka Black Star - uniwersalna skórzana kurtka motocyklowa - test test, opinie i oceny

Wydawałoby się że uniwersalna kurtka skórzana nie istnieje, bo przecież w upalne dni lepiej sprawdzają się tekstylia, które są znacznie bardziej przewiewne. Ale Modeka Black Star nadaje się nie tylko na chłodne dni.

Wrażenia ogólne

Kurtkę Black Star, którą testowaliśmy, można kupić w jedynym uniwersalnym kolorze, czyli czarnym. Nie ma tu żadnych zbędnych kolorowych pasów czy wstawek, co sprawia, że pasuje do każdego motocykla. Na lewej części klatki piersiowej jest mała metalowa tabliczka z nazwą producenta i trzy skromne logotypy w innych miejscach kurtki (dwa na ramionach, jeden na plecach). Brak zbędnych, krzykliwych bajerów sprawia, że jest to kurtka naprawdę uniwersalna.


Materiał wierzchni to skóra bydlęca o grubości 1,1-1,3 mm z elastycznymi wstawkami w zewnętrznej części rękawaów, od przedramienia do pachy.
Kurtka Modeka Black Star ma prosty, klasyczny krój i dzięki temu pasuje zarówno do chopperów czy cruiserów, jak i do nakedów oraz sportów.

 
Wentylację zapewniają elastyczne wstawki na rękawach i przede wszystkim system Air Vent, czyli zapinane na suwak wloty powietrza umieszczone na ramionach i trzy na plecach (jeden poprzeczny i dwa podłużne w okolicach nerek). Rękawy mają zamki zabezpieczone dodatkowo patkami na rzep, a same zamki łatwo jest otwierać nawet w rękawicach motocyklowych. Dolny obwód kurtki regulowany jest za pomocą pasków na napy, nie jest to tak płynna regulacja jak przy użyciu ściągaczy na rzep, ale spełnia swoje zadanie.


Jakość wykonania, połączenia elementów, suwaki (YKK), zastosowanie bezpiecznych szwów - jest naprawdę na bardzo wysokim poziomie.

Wnętrze

Wnętrze kurtki Modeka Black Star uszyto z siatki o dużej średnicy splotu (mesh), co wspomaga proces wentylacji. Podszewka jest dwukolorowa (szaro-czarna) z kontrastowym czerwonym wykończeniem wzdłuż suwaka podpinki ocieplającej. Ten zmyślny zabieg pozwala na szybkie znalezienie miejsca zapięcia podpinki.
Podpinka ma formę bezrękawnika i spina się suwakiem. Natomiast przy  otworach rękawów umieszczono rzepy mocujące, które zapobiegają jej przesuwaniu i rolowaniu podczas zakładania kurtki. Podpinka jest prosta i bardzo szybko można ją zdjąć. Nie ma własnych kieszeni, lecz otwory umożliwiają korzystanie z dwóch wewnętrznych kieszeni kurtki (lewa na suwak, prawa na rzep).

Pojemność i kieszenie

Kieszenie wewnętrzne pozwalają na schowanie smartfona i dokumentów. Dodatkowo mamy cztery kieszenie zewnętrzne. Dwie klasyczne po bokach i dwie na klatce piersiowej. Klasyczne boczne kieszenie mają wystarczającą pojemność na klucze czy telefon. Natomiast kieszenie na klatce piersiowej są mało praktyczne, gdyż stosunkowo mały otwór nie pozwala na swobodne włożenie dłoni. Ja potraktowałem je jako dodatkowe otwory wentylacyjne i tę rolę spełniły rewelacyjnie.

Bezpieczeństwo

Kurtkę Modeka Black Star wyposażono w protektory barkowe i łokciowe SaS-Tec certyfikowane wg EN 1621-1 oraz protektor pleców SaS-Tec certyfikowany wg EN 1621-2.
Ochraniacze są umiejscowione bardzo dobrze i nie przesuwają się podczas użytkowania kurtki. Kieszenie, w których je zamocowano, są dobrze spasowane i solidne. Black Star jest dobrze dopasowana do sylwetki, a solidne protektory dają nam poczucie bezpieczeństwa.

Użytkowanie

Kurtkę Modeka Black Star miałem okazję testować na motocyklu typu naked na dystansie 4000 km w niemal wszystkich możliwych warunkach pogodowych (bez śniegu) i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, iż jest to kurtka uniwersalna, a jej użytkowanie to czysta przyjemność.


Dzięki podpince można w niej jeździć w szerokim zakresie temperatur od 7 do 30°C, używając koszulki termicznej z outlastu. Przy temperaturach powyżej 20 stopni system Air Vent spisuje się rewelacyjnie. A gdy jeszcze odepniemy kieszenie na klatce piersiowej, mamy pełny obieg powietrza pod kurtką, który efektywnie chłodzi nas w upalne dni.


Gdy temperatura znacznie spada, wystarczy zapiąć wloty powietrza i założyć podpinkę, by komfortowo przejechać 30-50 km w temperaturze nawet 5 stopni.
Jakiekolwiek opady dość szybko odczuwamy wewnątrz z powodu niskiego kołnierza i elastycznych wstawek na rękawach. Można więc powiedzieć, że kurtka nie jest idealna. Jednak jazda w mieście i na trasie jest bardzo komfortowa. Po dopasowaniu kurtki do sylwetki można zapomnieć, że mamy ją na sobie. A poza tym pasuje zarówno do dżinsów i innych spodni tekstylnych, jak i do skórzanych.


Zaletą kurtki jest łatwe czyszczenie z zabrudzeń i resztek owadów. Wystarczy przetrzeć lekko, by odzyskała pierwotny wygląd. Skóra nie zużyła się znacznie po tych 4000 km. Pomimo kilkakrotnego zmoczenia nadal zachowuje kolor i fason.

Podsumowanie

Wysoka jakość wykonania i użytych materiałów, ergonomia, klasyczny wygląd i uniwersalny krój oraz bardzo duży zakres temperatur powodują że oceniam kurtkę Modeka Black Star bardzo wysoko. Również stosunek ceny do jakości jest według mnie rewelacyjny. Modeka Black Star jest skórą uniwersalną i pomimo słabej wodoodporności pasuje do każdego motocykla i warunków na drodze. Nie zamienię jej na razie na żadną inną.

 

Zalety i wady

 

ZALETY WADY

- ergonomia,

- bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa,

- uniwersalny design,

- świetna jakość wykonania,

dobry stosunek ceny do jakości

- słaba wodoodporność (ale w kurtkach skórzanych to trudne do osiągnięcia)

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Zobacz galerię

Test kurtki skórzanej Modeka Black Star

29
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści