Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
BMW F 800 R
Starsze generacje
Nowsze generacje

BMW / MOTOCYKL Miejski
BMW F 800 R

2015 - teraz

+

Metryczka

W porównaniu do poprzedniego modelu nowe BMW F 800 R prezentuje się świeżo, ciekawie i zdecydowanie inaczej niż poprzednik.

Zmiany objęły przede wszystkim wygląd BMW F 800 R. W obecnej odsłonie zrezygnowano z asymetrycznego kształtu nadwozia. To na pewno jednych ucieszy, innych niekoniecznie, ale tak to już ze zmianami bywa.

 

Trudno jednak zarzucić wyglądowi nowego F 800 R brak dynamiki. Zmiany względem poprzednika, to poprawiona ergonomia: obniżone siedzenie, nowe podnóżki i kierownica. Poprawiono również osiągi. Moc maksymalna dwucylindrowego silnika wzrosła o 3 KM do 90 KM przy 8000 obr/min. Nie zabrakło też nowej elektroniki, która ma dbać o bezpieczeństwo. W modelu F 800 R 2015, niestety tylko w opcji, dostępny jest system ASC, czyli Automatic Stability Control.

 

Nieco zmodernizowano też zawieszenie przednie. Pracuje tam obecnie upside-down, zamiast klasycznego widelca. Motocykl otrzymał też radialnie montowane zaciski.  

Napęd

Silnik
2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową
Pojemność
798 cm3
Stopień sprężenia
12.0 : 1
Średnica x skok tłoka
82 mm x 75.6 mm
Układ paliwowy
Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/Cyfrowy system sterujący silnikiem (BMS-KP)
Chłodzenie
Ciecz
Skrzynia biegów
6-stopniowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową
Sprzęgło
Wielotarczowe mokre, sterowane mechanicznie
Sposób przeniesienia napędu
Zamknięty łańcuch O-ring z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła

Wymiary i masy

Długość
2145 mm
Wysokość
1235 mm bez lusterek
Szerokość
860 mm z lusterkami
Podstawa koła
brak danych
Rozstaw osi
1 526 mm
Wysokość siedzenia
790 mm (Opcjonalne niskie siedzenie: 770 mm (Opcjonalne wysokie siedzenie: 820 mm)
Masa własna
202 kg
Dopuszczalna masa całkowita
405 kg
Zbiornik paliwa
15 l
Rezerwa
Około 3.0 l

Podwozie

Rama
Rama mostkowa, odlew aluminiowy
Przednie zawieszenie
Widelec teleskopowy typu upside-down
Tylne zawieszenie
Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, radialne zaciski czterotłoczkowe
Przedni hamulec
Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy, ABS
Tylny hamulec
Jedna tarcza z pływającym, jednotłoczkowym pływającym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm, ABS
Przednia opona
120/70 ZR 17
Tylna opona
180/55 ZR 17

Osiągi

Prędkość maks.
ponad 200 km/h
Moc
66 kW (90 KM) przy 8.000 obr/min (możliwa ograniczenie mocy do 35 kW (48 KM) przy 6.750 obr/min)
Maks. moment obrotowy
86 Nm przy 5.800 obr/min (ograniczenie osiągów: 69 Nm przy 3.500 obr/min)
Spalanie
90 km/h - 3.6 l/100 km, 120 km/h - 4.8 l/100 km

Dodatkowe informacje

ABS
Tak
Kategoria A
Tak
Oceń ten motocykl:
Zobacz galerię

2015 BMW F800R

42
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści