Suzuki Hayabusa GSXR1300R to legenda i jedyny taki motocykl hypersport. Rozbudza marzenia już od 1999 roku, a najnowsza generacja łączy ogromną moc i unikatowy design z rozbudowaną elektroniką. Poznaj więcej opinii o Hayabusie!

Suzuki Hayabusa od zawsze, czyli od pierwszej generacji z roku 1999, jest synonimem topowych technologii wśród motocykli. Ponad 200 tys. sztuk Hayabusy znalazło klientów w ostatnich 23 latach, ale ten model to coś więcej niż tylko ogromna moc czy iście kosmiczne prędkości maksymalne. Na przestrzeni lat Suzuki Hayabusa była przede wszystkim motocyklem sportowym, ale dla wielu także turystykiem, dragbike czy bazą do budowania customów.

Hayabusy 1. i 2. generacji – fot Tomazi.pl

W 2008 roku zaprezentowano jeszcze mocniejszą i bardziej dopracowaną Hayabusę drugiej generacji. Ścieżkę rozwoju tego motocykla wyznaczała zasada „więcej i lepiej”. Tamta Hayabusa – z cenionym przez użytkowników czterocylindrowym silnikiem o mocy blisko 200 koni – miała ducha GSX1300R. W 2021 roku Suzuki podniosło poprzeczkę po raz kolejny. Najnowsza Hayabusa III generacji została wyposażona w nowoczesny pakiet elektronicznych asystentów oraz poprawioną jednostkę napędową, która – jak przystało na nasze eko-czasy – spełnia normę emisji spalin Euro5.

Co do powiedzenia na temat najnowszej Hayabusy mają użytkownicy, fani modelu oraz dziennikarze mediów motocyklowych z całego świata?

Hayabusa III generacji – testy redakcji Motogen

Redakcja Motogen.pl także testowała Hayabusę III generacji i to przy kilku różnych okazjach! Zobacz koniecznie:

Suzuki GSX1300R Hayabusa 3 gen – opinie mediów

Zebraliśmy najciekawsze opinie z topowych tytułów mediowych z całego świata, zwracając uwagę, czy każdy z recenzentów miał okazję sam sprawdzić nową Hayabusę. Co powiedzieli?

Największy plus nowej Hayabusy? Pełen arsenał elektronicznych wspomagaczy. Bez względu na to czy je lubisz, czy nie, nie będą ci przeszkadzać. Prawdę mówiąc, zamiast ograniczać zapędy kierowcy, pozwolą na jeszcze bardziej szaloną jazdę. Jeśli tylko zechcesz!” – Simon Hargreaves z Bennetts.co.uk

Hayabusa nie jest sportowym motocyklem, którym mamy się ścigać. To wielki superbike stworzony dla stylu i prędkości, jakkolwiek będziesz to interpretował. Jedni Suzuki obniżą, dorzucą turbo i będą ścigać się na ¼ mili lub bić rekordy prędkości. Inni włożą do tego motocykla długi wahacz i najgrubszą oponę, jaką będą w stanie znaleźć. Dodadzą chrom, aerograf i będą brylować na nocnych wypadach w wielkim mieście. Hayabusa znajdzie też swoje miejsce na torze wyścigowym, w codziennych dojazdach do pracy i podczas niedzielnych wypadów. I to właśnie nazywa się hypersport” – Greg Drevenstedt z Rider Magazine.

Nowa Hayabusa nie czyni niczego rewolucyjnego, a mimo wszystko różnice w silniku, podwoziu i elektronice sprawiają, że przez najbliższą dekadę będzie to motocykl nowoczesny. Ostrzejszy design może przypomina nieco starsze GSX-R, ale nadal to niepodrabialna Hayabusa. Teraz ostrzejsza i jeszcze lepsza” – Rohit Paradkar z Overdrive.

Od 2021 roku nowa Hayabusa wraca na salony. Wygląda równie niesamowicie jak poprzednik, ale niezliczone poprawki sprawiają, że to zupełnie inny motocykl. Motocykl dający nieprzyzwoicie dużo funu z jazdy” – Laura Thomson z Goodwood.

Czy Suzuki zbudowało motocykl, który zasługuje na nazwę Hayabusa? Biorąc pod uwagę, że trzecia generacja to długi, uniwersalny, przyjazny i dramatycznie szybki sprzęt – tak! Nowa Hayabusa to Hayabusa z krwi i kości” – Kartikeya Singhee, Zigwheels.

Muszę przyznać, że nie czułem choćby odrobiny strachu, kiedy przegapiłem punkt hamowania i przy 257 km/h musiałem zaufać hamulcom. Tył motocykla przyjemnie lecz delikatnie wężykował przy agresywnym zwalnianiu, a odczucie na klamce hamulca pozwoliło mi swobodnie hamować pod apex i złożyć się w pierwszy zakręt toru. Taka właśnie jest Hayabusa” – Ron Lieback z UltimateMotorcycling

Może to jest dziecko lat 90., ale nawet przy współczesnych standardach trzecia generacja Hayabusy jest jak statek kosmiczny” – Michael Neeves z MCN.

Hayabusa 3. generacji – opinie użytkowników

Nowa generacja Suzuki Hayabusy jest dostępna na rynku od roku 2021, więc opinie użytkowników uzupełniliśmy o celne opinie właścicieli innych motocykli lub modeli wcześniejszych generacji

Jeździłem praktycznie każdym nowoczesnym motocyklem sportowym i przez ostatnie 25 lat używałem głównie „lekkich” maszyn z silnikami o pojemności 1000 ccm. Szukałem zmiany, ponieważ marzyły mi się podróże, a potrzebuję niezawodności i wygody. Supersporty są szybkie, ale nie nadają się na wyjazdy dłuższe niż tysiąc kilometrów. […] Tymczasem Hayabusa 3. generacji jest w stanie zrobić wszystko: od agresywnej jazdy, po przyjemne przemieszczanie się po autostradzie, a nawet wygodną jazdę w mieście. Ten motocykl istnieje, żeby sprostać moim potrzebom – bez względu na wszystko. To klasa sama dla siebie, prawdziwy biały kruk wśród obecnych motocykli” – Matt Sword Silver na portalu MCN.

„Miałem kiedyś przyjemność jechać Hayabusą pierwszej generacji. Miałem wtedy lekki motocykl (Suzuki SV650N), a przy nim Hayabusa wydała mi się bardziej poręczna i stabilniejsza. Jechałem wolno, ok. setki na godzinę. Dopiero później właściciel Suzuki wspomniał, że licznik jest w milach…” – cm2xc na YouTube.

„Tak, to klasa sama w sobie. Możesz jechać z ogromnymi prędkościami i mieć wrażenie, że w każdej chwili bez problemu zejdziesz z motocykla i staniesz obok” – C_M na YouTube.

Moim zdaniem motocykle typu Hayabusa można przyrównać do aut GT. Mocne, duże, stabilne, ze sportowym zacięciem. Czyli idealne do szybkiego połykania kilometrów i zadawania szyku na ulicy. Uwielbiam takie sprzęty” – Jakub Szyc.

Motocyklowe Grand Turismo – Suzuki GSXR1300R Hayabusa III generacji

Porównanie z autem typu GT jest zdecydowanie na miejscu. Suzuki Hayabusa nowej generacji to uniwersalny hypersport. Nie ma nikogo, kto przejdzie obok Hayabusy obojętnie. Każdy motocyklista, który miał okazję przejechać się tym Suzuki będzie w szoku, bo ten dwukołowy „statek kosmiczny” prowadzi się szokująco łatwo i przewidywalnie. Do tego dodajcie osiągi oraz pakiet nowoczesnej i wspomagającej człowieka elektroniki, z kontrolą trakcji i zmiennymi trybami jazdy na czele.

Suzuki Hayabusa dostępna jest w trzech kolorach w polskiej sieci dealerskiej Suzuki Motor Poland. Ceny modelu 2022 zaczynają się od 87 900 zł. Więcej informacji na stronie suzuki.pl

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany