Skutery i motocykle 50 i 125 – czy warto? Dlaczego lekkie jednoślady to sprytny wybór! [6 POWODÓW] - Motogen.pl

Skutery i motocykle 50 i 125 potrafią mało palić, są tanie w eksploatacji, zapewniają niezależność, potrafią podróżować, świetnie wyglądają. Sprawdźcie zalety jednośladów marki Barton Motors.

Wiele dziesięcioleci temu, gdy popularna motoryzacja miała swoje początki, to właśnie motocykle były podstawowym środkiem transportu dla mas. Dziś każdy posiada samochód, a motocykle zmieniły się w modne hobby… Ale nie tylko! Jednoślady dziś to sposób nie tylko na przyjemne spędzanie czasu, ale także na oszczędność w codziennej eksploatacji oraz niezależność od komunikacji zbiorowej. Aspekty praktyczne są szczególnie widoczne w przypadku motocykli klasy 125 oraz motorowerów. Poznajcie 6 powodów, dlaczego lekkie jednoślady to sprytny wybór – na przykładzie oferty Barton Motors.

Barton Motors motocykle
Oferta Barton Motors jest szeroka, to tylko jej niewielka część.

I – Niewielkie spalanie motocykli 50/125 – od 1,5 do 2,5 litra na 100 kilometrów!

Ceny paliwa na stacjach benzynowych szaleją. Aktualnie są bardzo wysokie, ale nie ma co się oszukiwać – nawet przed podwyżką tankowanie pełnego zbiornika w samochodzie potrafiło zaboleć w portfelu. A do tego samochody zazwyczaj „dużo” palą: od kilku do kilkunastu litrów paliwa.

Zupełnie inaczej jest w przypadku motorowerów, skuterów klasy 50 ccm oraz wszelkich jednośladów i motocykli klasy 125 ccm. Jednoślady z silnikiem „pięćdziesiątką” potrafią spalić co najwyżej półtora litra na każde 100 kilometrów. Przy obecnych cenach benzyny, pokonanie stu kilometrów to koszt niespełna 10 złotych.

Barton Cafe Racer
Spalanie motocykli 125 w trasie potrafi bardzo pozytywnie zaskakiwać, zazwyczaj 2-2,5 litra na 100 kilometrów.

Z kolej motocykle 125 ccm, nawet przy najbardziej agresywnym traktowaniu, nie przekraczają spalania na poziomie 3 litrów, chociaż zazwyczaj jest to około 2-2,5 litra na 100 kilometrów. Oznacza to, że koszt codziennego transportu może być ponad 6-krotnie niższy, niż w przypadku samochodu! A do tego pod uwagę wziąć trzeba także wielokrotnie niższe wydatki na eksploatację: od wymiany oleju, przez klocki hamulcowe, a na serwisie przeróżnych podzespołów samochodowych kończąc.

Ciekawostka: Motocykle klasy 125, jak na przykład Barton Blade-R mieści w swoim zbiorniku 13,5 litra paliwa. Oznacza to, że zasięg na jednym tankowaniu z łatwością może przekroczyć 600 kilometrów.

II – Skuter elektryczny Barton = codzienna jazda za darmo

Koszty codziennej jazdy i eksploatacji można obniżyć jeszcze bardziej. Porównując je do samochodu, codzienne podróżowanie elektrykiem takim jak Barton Energy 2.0 może stać się zupełnie darmowe.

Barton Energy 2.0 to kompaktowy skuter o napędzie elektrycznym. Ładuje się go ze zwykłego, domowego gniazdka. W zależności od obowiązującej akurat taryfy i cen prądu, pełne ładowanie to koszt niewiele ponad jeden złoty polski. Na takim ładowaniu skuter pokonuje około 50 kilometrów. Dla porównania łatwo obliczyć, że koszt przejechania 100 kilometrów to sumarycznie około 2-3 złote. Zaledwie, a to nie wszystko, bo może być jeszcze mniej!

elektryczny skuter Barton Energy 2.0
elektryczny skuter Barton Energy 2.0

Domowa instalacja fotowoltaiczna jest dziś w Polsce już wyjątkowo popularna, a taki sposób na generowanie prądu idealnie zgrywa się z użytkowaniem pojazdu elektrycznego. Posiadając własną fotowoltaikę, ładowanie baterii Energy 2.0 staje się praktycznie darmowe. Ponadto za sprawą rządowego programu „Mój elektryk” każdy przedsiębiorca skorzystać może z korzystnego dofinansowania na zakup skutera elektrycznego.

Elektryk to kolejne oszczędności – nie ma w nim oleju wymagającego wymiany, ani filtrów paliwa i powietrza czy filtra oleju. Nie zepsuje się ani alternator, ani rozrusznik, tak jak nie zatrze się tłok, nie przepali się tłumik – ponieważ silnik elektryczny po prostu nie posiada takich podzespołów. Wszystkie te cechy przekładają się na drastyczne obniżenie kosztów eksploatacji w ujęciu wieloletnim. No i jeszcze jedno: Barton Energy 2.0 kosztuje zaledwie 6399 złotych – i to nowy, z dwuletnią gwarancją!

III – Niezależność od komunikacji zbiorowej oraz brak korków!

Nieocenioną zaletą własnego pojazdu jest niezależność – jedziesz tam gdzie chcesz i kiedy chcesz, bez oglądania się na harmonogram jazdy komunikacji zbiorowej i możliwe przesiadki, ani na pozostałych domowników. Wsiadasz i jedziesz.

Barton B-Max 125 w mieście czuje się świetnie.
Barton B-Max 125 w mieście czuje się świetnie.

Korzyścią, której nie da się wycenić, jest oszczędność czasu. Z własnym jednośladem nie tylko nie czekasz na przystanku, ale także nie stoisz w korku jak kierowcy samochodów. Nie ma najmniejszej wątpliwości, że w większych miastach jednoślad przemierza ulice znacznie szybciej, niż jakikolwiek samochód, autobus, czy tramwaj. Do celu dojeżdżasz zawsze sprawnie i szybko.

A skoro już wspominamy o korkach w mieście, to próbowaliście kiedyś zaparkować samochodem w centrum większego miasta? Czasem znalezienie miejsca parkingowego graniczy z cudem… A jednoślady? Nas to nie dotyczy, bo miejsce postojowe na motocykl albo skuter znajdzie się zawsze i wszędzie – i to za darmo, bez parkometrów!

IV – Motocyklowe prawo jazdy nie musi być potrzebne – dla seniorów i nastolatków

Wbrew pozorom do jazdy własnym jednośladem nie musi być potrzebne motocyklowe prawo jazdy. Oczywiście z kilkoma wykluczeniami, ale na szczęście polskie prawo podchodzi do tej sprawy dość liberalnie.

Barton FR 50 - takim motorowerem może jeździć zarówno nastolatek, jak i każdy dorosły.
Barton FR 50 – takim motorowerem może jeździć zarówno nastolatek, jak i każdy dorosły.

Aby legalnie kierować motocyklem klasy 125 (czyli w uproszczeniu: do 125 centymetrów sześciennych pojemności skokowej silnika oraz do 15 KM mocy silnika), wystarczy posiadać prawo jazdy samochodowej kategorii B od przynajmniej 3 lat. W przeciwnym wypadku, wystarczy najbardziej podstawowa kategoria motocyklowego prawa jazdy A1. Ta informacja może być cenna szczególnie dla nastolatków – o prawko A1 można ubiegać się od 16. roku życia!

W przypadku motoroweru (silnik o pojemności do 50 ccm, zarówno w nadwoziu skutera, jak i motocykla) jest jeszcze łatwiej! Pięćdziesiątką może jeździć każdy 14-latek, który wyrobił prawo jazdy kat. AM (które w 2013 roku wyparło kartę motorowerową). Ponadto każda osoba dorosła może jeździć wyłącznie na dowód osobisty, jeżeli urodziła się przed 19 stycznia 1995 roku. Motorower nie wymaga posiadania pełnego prawa jazdy, ale każdy kto posiada jakiekolwiek prawo jazdy, może nim legalnie jeździć.

Motorower Barton FR potrafi także robić sztuczki
Motorower Barton FR potrafi także robić sztuczki

W skrócie: przeciętny dorosły Polak posiadający zwykłe prawko, może legalnie podróżować na przykład tak wygodnym i wręcz luksusowym skuterem, jak Barton B-Max 125 z komfortową kanapą, ogromnym schowkiem i potężną ochroną przed wiatrem. Z kolei senior wybierze skuter Barton Falcon 50 – średniej wielkości, lekki, zwinny, z kufrem, z miejscem pod kanapą na zakupy, bez prawa jazdy. Wśród nastolatków ogromnym hitem jest Barton FR 50 – ma budowę typowego motocykla, posiada manualną skrzynię biegów, zachwyca modnym i agresywnym designem, a napędza go silnik 50 ccm, czyli jest bezpiecznym motorowerem dla młodego miłośnika motoryzacji!

V – Motorowery i 125-tki są naprawdę atrakcyjne!

Wybierając duży, drogi motocykl europejskiego lub japońskiego producenta, często nie bez znaczenia pozostaje argument, jak pięknie taki motocykl wygląda. Ale dokładnie taki sam argument dotyczy także małolitrażowych motocykli i motorowerów!

Zobacz też – prezentacja Barton Blade-R 125:

Zwróćcie szczególną uwagę na Bartona Blade-R. Gdyby zaparkować go w towarzystwie pełnoprawnych, potężnych motocykli sportowych, pasowałby świetnie. Pełne, aerodynamiczne owiewki, agresywny wygląd, oświetlenie w pełni LED i przyjemna pozycja. Za sprawą wyjątkowo atrakcyjnego wyglądu, Blade-R często pada wyborem kobiet, którym zależy na pięknym jednośladzie. Nie da się jednak ukryć, że ten motocykl wzbudza spore zainteresowanie u każdego fana motocykli i motoryzacji – nie zależnie od płci i wieku… A to przecież 125-tka!

A może Barton Scalpel? Ten lekki, zwinny i poręczny skuter zalicza się do motorowerów klasy 50 ccm. Tymczasem wyglądem nawiązuje do konstrukcji sportowych o najnowocześniejszym wzornictwie. Uwagę przykuwają lampy LED oraz wysoka jakość wykończenia. Wszystko to za zaledwie 5649 złotych – za skuter nowy i z gwarancją!

Barton Scalpel
Barton Scalpel

Nie można też przejść obojętnie obok dwóch propozycji z kolejnego akapitu – są to wyjątkowo popularny Hyper oraz nowość na rok 2022, model GT.

VI – Motocykle 125 do podróżowania – to dobry pomysł!

Niewielkie motocykle także potrafią sprostać wielkim wymaganiom! Wśród motocyklistów często pojawiają się pytania od koleżanek i koleżanek dopiero początkujących w tym hobby, a dotyczą one tematu – czy na motocyklach 125 da się jechać gdzieś dalej? Czy 125-tki potrafią podróżować? Oczywiście, że tak!

W ofercie Barton Motors znajdują się aż dwa idealne przykłady potwierdzające tę tezę (oraz 3-ci przykład gratisowy).

Barton GT 125

Barton GT 125 to zupełna nowość w ofercie Barton Motors, jego nazwa pochodzi od zwrotu Grand Tourer, co jasno zdradza jego przeznaczenie. Podwyższony prześwit, wysoka szyba, rozbudowany uchwyt pod bagaż czy możliwość zamontowania stelażu z kuframi sprawiają, że motocykl ten świetnie sprawdzi się zarówno przy codziennych przejazdach do pracy, jak też w dalekich wypadach turystycznych we dwoje, a zjazd na drogi szutrowe nie jest wykluczony. Barton GT przyciąga uwagę z jeszcze jednego powodu – zachwyca swoim nowoczesnym designem, modnymi połączeniami kolorów i grafik oraz wysokiej jakości wyposażeniem, jak chociażby przedni reflektor soczewkowy LED.

Barton GT 125 - nowość 2022
Barton GT 125 – nowość 2022

Barton Hyper 125

– Barton Hyper 125 to kolejna propozycja łącząca podróżnicze i offroadowe światy 125-tek. Hyper fabrycznie wyjeżdża na oponach z kostkowym, agresywnym profilem, dzięki czemu świetnie sprawdzi się na offroadowych przeprawach turystycznych. Dostępny jest także z zestawem twardych kufrów, co umożliwi spakowanie się – nawet we dwoje – w daleką podróż. Wygodna, wyprostowana pozycja świetnie jest udogodnieniem także w codziennych wojażach miejskich, gdzie dodatkowym atutem będzie zachwycająca zwrotność.

Barton Hyper 125
Barton Hyper 125 dzielnie radzi sobie w trasie i w terenie

Barton B-Max 125

– Barton B-Max 125 – wspomniany przykład gratisowy. B-Max jest skuterem z silnikiem 125, który klasyfikować można niemalże jako maxi-skuter. Za sprawą sporych gabarytów, podobnie jak jego motocyklowi bracia, idealnie sprawdzi się w zastosowaniach turystycznych. Rozbudowane owiewki perfekcyjnie ochronią przed wiatrem, a pod kanapą zmieści się niezły bagaż. Potężną zaletą przy dłuższych wypadach będzie ogrom miejsca za kierownicą oraz przestronna, wygodna kanapa.

Barton B-Max 125 to wygodny maxi skuter
Barton B-Max 125 to wygodny maxi skuter

Motocykle i motorowery Barton Motors

Wszystko, co tutaj przeczytałeś, to nie są żarty. Motocykle 125 i motorowery 50 oferują ogrom różnych zastosowań oraz szeroki wachlarz zalet: od niskiej ceny, przez niewielkie koszty eksploatacji, aż po wygodę codziennego użytkowania oraz nieocenioną radość z jazdy. Przekonaj się sam – odwiedź najbliższy salon Barton Motors, zobacz wszystkie te jednoślady na żywo, umów się na jazdę testową.

Zobacz też – prezentacja Barton B-Max 125:

Jedna odpowiedź

  1. Marek

    Sam mam Liberty 125 i taki skuter na dojazdy do pracy to świetna sprawa. Mało pali, łatwo nim manewrować i parkować. Auto też mam, ale jazda nim po mieście w godzinach szczytu zajmuje o wiele dłużej

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany