Scottoiler, system smarowania łańcucha: Dla jakiego motocyklisty? Różnice pomiędzy modelami? Poradnik - Motogen.pl

Scottoiler: jakie są różnice pomiędzy modelami, w czym jest lepszy od innych systemów smarowania łańcucha oraz kto będzie z niego najbardziej zadowolony?

Scottoiler, automatyczna olejarka do łańcucha – komu polecamy?

Scottoiller to system umożliwiający samoczynne smarowanie łańcucha, działający tylko podczas jazdy. W praktyce oznacza to, że bez względu na aurę, długość trasy czy zmęczenie kierowcy, nasz łańcuch będzie pracował w najbardziej optymalnych warunkach. Odpowiednie smarowanie układu napędowego znacząco wydłuża nie tylko czas jego eksploatacji, ale także obsługi. Żywotność łańcucha wzrasta ze średniej 20 000-25 000 km do 40 000 km, a konieczność regulacji naciągu z 1000-2000 km do 5000-8000 km. A więc w wielu przypadkach raz na sezon.

Scottoiler to produkt, który polecimy wszystkim motocyklistom, posiadających łańcuch w układzie przeniesienia napędu. W szczególności zaś turystom oraz wszystkim tym, który robią duże przebiegi roczne (kurierzy, dostawcy, fani weekendowych wyjazdów, czy osoby traktujące swój pojazd wybitnie użytkowo). Jednak doskonale sprawdzi się także w pozostałych konstrukcjach i zastosowaniach.

W czym Scottoiler jest lepszy od pozostałych systemów smarowania łańcucha?

Marka Scottoiler jest jednym z pierwszych producentów systemów automatycznego smarowania zestawów napędowych w motocyklu. Wiele lat doświadczenia skutkuje optymalnym systemem montażowym, idealnym dozowaniem i doborem środka smarnego. A także koncepcją systemu, która jest najwygodniejsza dla kierowcy. W przeciwieństwie do większości smarownic, działa tylko podczas jazdy, a system dozowania jest najbardziej precyzyjny. Scottoiler można łatwo zamontować bez ingerencji w konstrukcję motocykla, co czyni go systemem bezpiecznym.

ZOBACZ TEŻ: poradnik Jędrzejaka, jak zamontować Scottoiler eSystem:

Rodzaje systemów Scottoiler, który wybrać? vSystem, xSystem, eSystem, czy nowość MICRO vSystem?

Scottoiler proponuje cztery systemy smarownic. Różnią się systemem sterowania, komponentami oraz ceną. Do niedawna najtańszym z nich był  Scottoiler vSystem. Działa na podstawie podciśnienia wytwarzanego przez silnik. Wymaga podłączenia specjalnej rurki, w której podciśnienie przekazywane jest do dozownika z zaworem, ale montaż całości nie zajmie więcej niż dwie godziny. Intensywnością smarowania sterować można manualnie.

Bardziej rozbudowany jest Scottoiler xSystem. Należy go zamontować i podłączyć do akumulatora. Całość zaczyna pracować pod wpływem ruchu pojazdu. Tutaj manualnie sterujemy intensywnością dozowania środka smarnego. Po zatrzymaniu, olejarka przechodzi w tryb oczekiwania, nie pobierając przy tym prądu.

Scottoiler eSystem to najbardziej zaawansowany system smarowania zestawu napędowego. Może być sterowany elektronicznie z kierownicy. Podobnie jak xSystem musi być podłączony do akumulatora. Dawkowanie i praca olejarki w trybie bez ingerencji prowadzącego, odbywa się poprzez sygnały przekazywane przez czujnik wibracji i trzyosiowy akcelerometr. To pewność najbardziej precyzyjnego smarowania łańcucha. W zastawie jest także centralka montowana na kierownicy, umożliwiająca podgląd ustawień lub poziomu oleju i modyfikację ustawień smarowania.

Na końcu przedstawiamy nowość i absolutny hit cenowy Scottoilera, model vSystem Micro. Jest najtańszym, najprostszym i najbardziej przystępnym cenowo rozwiązaniem. Pracuje identycznie, jak tradycyjny vSystem, jednak w porównaniu, model Micro posiada o połowę mniejszy zbiorniczek na olej – dzięki małym gabarytom doskonale sprawdzi się w tych motocyklach, w których niewielki rozmiar ma znaczenie, a więc motocyklach sportowych lub kompaktowych. Rozwiązanie jest sterowane podciśnieniem silnika podobnie, jak standardowy vSystem. W przeciwieństwie do pozostałych zestawów, tutaj w pudełku nie znajdziemy oleju smarującego. Dzięki temu pudełko jest mniejsze i lżejsze, co ogranicza koszty logistyki, a to oznacza, że cena produktu będzie niższa. Do tego samodzielnie możemy wybrać taki rodzaj oleju Scottoiler, jaki jest nam potrzebny.

Jaki olej do systemu Scottoiler?

Scottoiler przewiduje, że każdy z systemów może być użytkowany z trzema rodzajami dedykowanych olejów: niebieskim, czerwonym, a także zupełnie nowym, zielonym. Pierwszy z nich idealnie pracuje w temperaturach 0-30 st. C, drugi w nieco wyższych, spotykanych w ciepłych krajach: 20-40 st. C.

Nowy olej zielony ma najszerszy zakres temperatur użytkowych, od 0 do 40 st. C. Jego drugą zaletą jest pełna biodegradowalność – zarówno buteleczka, jak i sam olej są bezpieczne dla środowiska.

Wśród akcesoriów Scottoiler przewiduje większe zbiorniczki na olej. W zależności od modelu zasobnik montowany w motocyklu mieści wówczas do 400 ml oleju, co oznacza, że zapominamy o smarowaniu łańcucha nawet na 16 000 km, a więc w wielu wypadkach na pełny sezon.

Ile oszczędza olejarka Scottoiler? Kilka słów o ekonomii

Wydłużenie trwałości zestawu napędowego przy dużych przebiegach, pozwoli zaoszczędzić na wymianie zębatek i łańcucha równowartość Scottoilera w jeden sezon. Odpada konieczność ciągłego smarowania zestawu, mamy zatem święty spokój i redukujemy obsługę motocykla do minimum. Zyskujemy przy tym czas. Czysty, dobrze nasmarowany łańcuch to także mniejsza utrata mocy w układzie przeniesienia napędu. Cicho pracujący zestaw napędowy powoduje mniejszą utratę zdrowia, wywołaną hałasem w długiej trasie.

Lepsze samopoczucie i nastrój sprawią, że każda wycieczka czy trasa będzie niezapomnianym źródłem przyjemności. A to niepoliczalna wartość dodana…


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany