Schuberth E2 – scyzoryk wśród kasków motocyklowych! [FILM] - Motogen.pl

Prezentujemy kask Schuberth E2, czyli następcę popularnego modelu E1. Nowy Schuberth E2 jest jednym z najbardziej uniwersalnych kasków na rynku.

Schuberth E2 oferuje podnoszoną szczękę, daszek z opcją demontażu oraz blendę przeciwsłoneczną. W przeciwieństwie do swojego poprzednika Schuberth E2 ma również homologację do jazdy z otwartą (podniesioną) szczęką. Ze względu na swoją wszechstronność i uniwersalność jest przez nas nazywany scyzorykiem wśród kasków.

https://youtu.be/qDy0nx03jFw?si=MD2wHiQLo2FVa7e6

Z jednej strony wygodny kask turystyczny z podnoszoną szczęką, blendą i z daszkiem, nadającym mu wyglądu odpowiedniego do motocykli typu adventure. Z drugiej strony, po zdemontowaniu daszka, po prostu turystyczny kask szczękowy, który w dodatku ma homologację do tego żeby w nim jeździć również z podniesioną szczęką.

W sumie mamy tu więc chyba nawet nie dwa, ale trzy lub nawet jeszcze więcej opcji w jednym kasku. Podobny kask mogliście już widzieć ponieważ poprzednikiem modelu E2 był Schuberth E1. Przy czym E1 zbudowano na bazie turystycznego C3 Pro, a Schubertha E2 zbudowano na bazie najnowszego modelu C5.

Skorupa Schubertha E2 jest wykonana w opatentowanej przez producenta technologii Direct Fiber Procesing i została wzmocniona warstwą carbonu.

Schuberth E2, poza tym że posiada podwójną homologację, spełnia również standardy najnowszej normy ECE 22.06. Aby uzyskać certyfikat nowe modele kasków są badane w większej liczbie punktów skorupy i przy różnych prędkościach uderzeń. W ramach certyfikacji pojawiło się również m.in. dodatkowe uderzenie w szczękę, a także testy z akcesoriami dostępnymi z kaskiem (np. fabryczny interkom).

Pod skorupą umieszczono wypełnienie EPS o różnych gęstościach dla środka i boków kasku. Jeśli zaś chodzi o samą wyściółkę, to wykonano ją w systemie Schuberth Individual, co oznacza że można dobrać grubości poszczególnych elementów do indywidualnego kształtu głowy i twarzy (bardziej okrągła lub owalna).

W stosunku do modelu E1 całkowicie zmieniono również kształt daszka. I są to zmiany podyktowane wieloma testami w tunelu aerodynamicznym. Niektórzy użytkownicy E1 zwracali uwagę na trzepotanie przy wysokich prędkościach, a wprowadzone zmiany miały to zlikwidować. W dodatku nowy daszek sprawia, że do systemu wentylacji wpada teraz jeszcze więcej powietrza.

Kolejną zmianą w stosunku do E-jedynki jest wydajniejsza wentylacja. Udało się ją poprawić dzięki zamontowaniu dodatkowego spojlera i zastosowaniu wentylacji podciśnieniowej, która wysysa ciepłe i wilgotne powietrze z kasku podczas jazdy, co jest naprawdę zauważalne.

Wspomniałem, że Schuberth E2 powstał na bazie C5, co wcale nie oznacza, że nie można znaleźć tutaj różnic. W stosunku do C5 zupełnie inny jest chociażby sam górny wlot powietrza, którego osłona jest tu w całości przesuwana.

Wspominałem też że E2 ma homologację do jazdy z podniesioną szczęką. Jednym z wymogów homologacyjnych była możliwość zablokowania szczęki w górnym położeniu, aby nie było ryzyka, że podczas jazdy szczęka opadnie i zasłoni widoczność.

Oczywiście Schubertha E2 można doposażyć w interkom fabryczny SC2 przygotowany specjalnie dla Schubertha przez Senę. Przystosowanie kasku do montażu systemu sprawia, że świetnie chowa się on w obrysie skorupy, jest dyskretny i niemal niewidoczny. System poza radiem FM i połączeniem Bluetooth oferuje również najnowszą stabilną komunikacje Mesh 2.0.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany