Podnóżki wyregulujesz bez narzędzi i... dowód na istnienie dużego, elektrycznego motocykla BMW? - Motogen.pl

BMW rozwija kolejne ciekawe pomysły… A wśród nich duży motocykl elektryczny?

Na światło dzienne wypłynął kolejny patent zgłoszony przez BMW Motorrad, tym razem dotyczy sprytnego sytemu regulacji położenia podnóżków. Pomysł jest inżyniersko prosty i nie wymaga użycia jakichkolwiek narzędzi.

W płycie całego seta, do której zamontowany jest podnóżek, znajduje się szyna oraz kilka zębów. W samym podnóżku jest trzpień. Podnóżek wystarczy podnieść (złożyć) na sprężynce, przesunąć i opuścić. Opuszczając, trzpień blokuje się pomiędzy zębami. Skuteczne i łatwe.

BMW opisuje, że szyna może być wycięta w linii poziomej lub może być pod kątem, albo wręcz pionowo. W ten sposób podnóżki można byłoby regulować w pożądanych płaszczyznach, na przykład w skuterach przód-tył, a w sportach góra-dół.

Z pewnością zapytacie: a gdzie są dźwignie zmiany biegów i hamulca tylnego?! I słusznie pytacie. Pomysł dotyczy jednośladu elektrycznego, w którym skrzyni biegów nie ma, a hamulec tylny można obsługiwać dźwignią jak w skuterze.

Tutaj redakcja cycleworld.com zauważa kilka zbieżności z innym projektem. Kształt centralnej części ramy, widoczny na rysunkach patentowych podnóżków, nie przypomina żadnego jednośladu z oferty BMW Motorrad. Za to wygląda zupełnie identycznie, jak w dużym motocyklu elektrycznym BMW…

Chodzi o koncept Vision DC, który po raz pierwszy zaprezentowano w 2019 roku, a kolejne przecieki pojawiły się w styczniu 2024. Czy to oznacza, że pełnowymiarowy miejski naked elektryczny od BMW Motorrad jest coraz bliżej?


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany