Nowa Bimota DB8 – naked, który okazał się sportowcem - Motogen.pl

Wszyscy, którzy spekulowali, że Bimota DB8 będzie naked bike’iem lub przynajmniej zbliżoną do niego wersją DB7, zostali zaskoczeni. Zamiast konkurować z Ducati Streetfighter, Bimota postawiła na motocykl sportowy.

Motocykl w założeniu miał mile zaskakiwać ceną. Dlatego Bimota zrezygnowała ze zwyczajowych już owiewek z włókna węglowego na rzecz plastików, a także zdecydowała się na tańsze elementy zawieszenia Marocchi i Extreme Tech. Tytanowy wydech został zastąpiony stalowym 2–1–1, a zamiast ramy z karbonu, użyto aluminiowej. Do tego sportowiec ma podwójną kanapę, która pozwala na wygodną jazdę z pasażerem oraz zwiększa przestrzeń schowka. DB8 hamuje podwójnymi tarczami pływającymi Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami. Waga motocykla to 178 kg, a jego chłodzony cieczą silnik Ducati 1198 Testastretta Evoluzione generuje moc 170 KM przy 9750 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy to 131,4 Nm przy 8000 obr./min. Wszystkie te parametry dają DB8 lekką przewagę nad modelem DB7.

Bimota DB8 na terenie Europy kosztować ma około 23 000 euro. Producent założył sprzedaż 250 egzemplarzy w tym roku. Ambitnie, zważywszy na fakt, że mimo użycia gorszej jakości komponentów, cena może zwalić z nóg przeciętnego zjadacza chleba. Tyle tylko, że żaden przeciętniak nie dosiada Bimoty. I może właśnie w tym tkwi haczyk?

Specyfikacja techniczna:
Silnik: Ducati 1198 Testastretta Evoluzione, 4V 90° twin

Pojemność skokowa: 1198,4 ccm
System chłodzenia: cieczą
Kompresja: 12.7 ± 0.5:1
Moc maksymalna: 170 KM przy 9750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 131 Nm przy 8000 obr./min
Układ wydechowy: 2–1–1 stal nierdzewna
Rama: spawana, aluminiowa
Rozstaw osi: 1435 mm
Zawieszenie przednie: Marzocchi USD widelce DLC, w pełni regulowane
Zawieszenie tylne: Extreme Tech Monoshock, w pełni regulowane
Zbiornik paliwa: 16 litrów (rezerwa 4 litry)
Waga: 178 kg
Kąt skrętu kół: 25°
Wysokość siedzenia: 800 mm
Długość całkowita: 2100 mm
Szerokość całkowita: 700 mm
Wysokość całkowita: 1115 mm
Prześwit: 135 mm
Hamulec przedni: podwójne 320-milimetrowe pływające tarcze Brembo, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski Brembo, radialne pompy
Hamulec tylni: 220 mm pływająca tarcza2-tłoczkowy zacisk Brembo
Przednia opona: 120/70 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer
Tylna opona: 190/55 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer

Więcej o motocyklach Bimota