Kawasaki było w ostatnich latach tym producentem, który w swojej ofercie posiadał niemal wyłącznie motocykle nowoczesne i dosyć agresywnie wystylizowane. Od dwóch sezonów obserwujemy jednak powolną pogoń “zielonych” za bardzo modnym dziś segmentem retro-klasyków. Najpierw zadebiutował dynamiczny Z900 RS z 2017 roku, a w zeszłym sezonie powrócił stylowy W800, choć w znacznie bardziej współczesnej odsłonie.

Z kolei japoński magazyn motocyklowy “Young Machine” jest najczęściej znakomicie poinformowanym źródłem, jeśli chodzi o Wielką Czwórkę – podejrzewamy, że jego “wtyki” sięgają samych fabryk. Pojawiające się w nim przecieki wielokrotnie bywały potwierdzone rzeczywistymi premierami na targach motocyklowych. W przypadku Kawasaki, było tak właśnie z modelami Z900 RS i W800.

Niedawno “Young Machine” opublikował informację o planach Akashi, dotyczących nowego, klasycznego modelu, tym razem o średniej pojemności. Motocykl ten miałby być współczesną interpretacją modelu 500 H1, lepiej znanego jako 500 Mach III. Był on produkowany w latach 1969-77, w ośmiu różnych wersjach. Jego następca miałby otrzymać dwucylindrowy, rzędowy silnik z nakeda Z650, o pojemności 649 cm3 i mocy ok. 70 KM.

Nowe Kawasaki Mach III, o klasycznej, ale lekko agresywnej linii, byłoby więc konkurencją dla takich maszyn, jak Yamaha XSR700, Suzuki SV650X czy Hondy CB650R.

Więcej o motocyklach Kawasaki

Więcej w Nowości rynkowe
Nowa CBR1000RR ze zmiennymi fazami rozrządu. Ciekawy patent Hondy

Zmienne fazy rozrządu mają szansę stać się już wkrótce kluczową technologią w silnikach motocyklowych. Powodem są rosnące wymagania – zarówno...

Zamknij