Kawasaki do 2035 chce wytwarzać  przede wszystkim modele elektryczne na potrzeby Japonii i rynków rozwiniętych…

Kawasaki Motors ogłosiło, że do 2035 większość jej podstawowych modeli sprzedawanych w Japonii i na rynkach rozwiniętych będzie zasilanych energią elektryczną. Nie zdecydowano, czy będą sprzedawane pod własną marką, czy powstaną nowe „brendy”.

Przejściowo ma nastąpić rozwój modeli zasilanych hybrydowo, docelowo jednak zasilanie ma się odbywać tylko energią elektryczną. Ponadto marka cały czas pracuje nad silnikami wodorowymi. Do 2025 „zieloni” chcą wprowadzić kilka nowych modeli e-motocykli. Jak zapewnia prezes koncernu Yasuhiko Hashimoto pojazdy będą generować charakterystyczne wibracje. Ponadto jednoślady zachowają odgłosy pracy silnika spalinowego i układu wydechowego.

Skąd taki pomysł? Japońscy producenci spodziewają się zaostrzenia przepisów dotyczących emisji CO2 do atmosfery. Sam rząd Japonii ogłosił, że kraj osiągnie neutralność „węglową” w ciągu najbliższych 30 lat.

We wrześniu marki Piaggio, Honda, KTM i Yamaha założyły Konsorcjum motocyklowe działające na rzecz wzajemnie wymiennych baterii do motocykli i pojazdów elektrycznych. W umowie znalazła się klauzula, że producenci będą promować jazdę na prąd poprzez ulepszanie funkcji tego segmentu pojazdów.


Więcej w Elektryczność, Newsy, Ze świata
Suzuki R2 700 ccm
Nowe modele Suzuki o pojemności 700 ccm z rzędowym twinem?

Nowy twin Suzuki o pojemności 700 ccm. Przełom w klasie średniej? Czy i kiedy możemy spodziewać się nowych modeli?

Zamknij