Motocykl naked cechuje się najczęściej brakiem owiewki, ale zawsze gwarantuje wysoką uniwersalność. A więc jakiego nakeda Suzuki wybrać? Zerknijmy na kilka modeli: GSX-S1000, GSX-S950, Katana, GSX-S750 oraz SV650 w kilku wersjach.

Z niezaprzeczalną pewnością można stwierdzić, że motocykle typu naked (lub innymi słowy: street) stanowią idealną, nowoczesną interpretację klasycznego hasła UJM – Uniwersalny Japoński Motocykl.

Co to jest motocykl naked?

Pierwszym skojarzeniem do motocykla „naked”, czyli po polsku golas, jest brak owiewek. Chociaż normą jest, że do nakedów zalicza się także modele z pół-owiewkami, a to dlatego, że liczą się także inne cechy. Motocykl naked powinien być lekko sportowy, ale bardziej uniwersalny. Ma oferować praktyczność, wygodę i wiele możliwości różnego zastosowania (na co dzień, w turystykę, z pasażerem, a nawet na tor). Ma mieć wyższą i szerszą niż kierownicę niż klasa sportowa. Pełne osiągi przy najwyższych obrotach są ważne, ale przede wszystkim liczy się elastyczność i gładkość oddawania mocy.

Suzuki SV650X

Jaki motocykl naked od Suzuki wybrać?

W tego rodzaju definicję „nakedów” z powodzeniem wpisuje się kilka różnych modeli motocykli marki Suzuki. Każdy z nich ma swoje indywidualne zalety i mocne strony, ale wszystkie są emocjonujące i uniwersalne. A więc który wybrać?

Suzuki GSX-S1000 – power naked na ulice

Jeden z najnowszych motocykli producenta z Hamamatsu, czyli GSX-S1000 zasługuje na ogromną uwagę. Zachwyca swoim wyjątkowym designem z ostrymi liniami i charakterystycznym reflektorem LED. Jest dynamiczny z jednoczesnym połączeniem lekkiej budowy tylnej sekcji. Zdecydowanie przyciąga spojrzenia. Przyciąga też motocyklistów żądnych adrenaliny, a to dlatego, że jest flagowym, mocarnym nakedem.

Suzuki GSX-S1000 - fot. Tomazi.pl
Suzuki GSX-S1000 – fot. Tomazi.pl

Posiada wszelkie nowinki technologiczne, jak zaawansowaną i wielostopniową kontrolę trakcji, inteligentny ABS, czy fantastyczny quickshifter pozwalający zmieniać biegi bez sprzęgła. Nowoczesna konstrukcja podwozia z powodzeniem łączy komfort w użytku codziennym, wraz z wysoką skutecznością na torze. Hamulce powodują, że ziemia zaczyna kręcić się w inną stronę, zresztą podobnie jak silnik. Czterocylindrowa jednostka napędowa generuje oszałamiające 152 KM mocy, ale jeszcze piękniejsze jest, jak gładko i elastycznie ta moc jest oddawana. Suzuki GSX-S1000 oferuje ogromne emocje połączone z ponadprzeciętną kontrolą i przyjemnością prowadzenia, a wszystko w zaskakująco przystępnej cenie 56 900 złotych.

Dowiedz się jeszcze więcej szczegółów o GSX-S1000 z naszego testu i filmu na Motogen.pl. Jeżeli oczekujesz większej zdolności turystycznej, to Suzuki właśnie zaprezentowało kuzyna wyposażonego w kufry i owiewki: GSX-S1000GT.

Suzuki GSX-S1000 - fot. Tomazi.pl
Suzuki GSX-S1000 – fot. Tomazi.pl

Suzuki GSX-S950 – zaawansowany naked, ale jeszcze tańszy

Bliźniakiem wspomnianego powyżej mocarza jest Suzuki GSX-S950. Konstrukcja niemalże identyczna, ale skierowana dla tych motocyklistów, którzy oczekują jeszcze korzystniejszej ceny, którym wystarczy niższa moc oraz którzy nie planują agresywnej jazdy po torze.

Suzuki GSX-S950
Suzuki GSX-S950

Model GSX-S950 ma identyczny silnik 4-cylindrowy o pojemności 999 ccm, ale o mocy obniżonej do poziomu 95 koni mechanicznych. Jeszcze większy nacisk postawiono tutaj na niezrównaną elastyczność także w dolnym i średnim zakresie obrotów. Suzuki wprawdzie oficjalnie nie oferuje takiej opcji, ale prawnie motocykl ten można zdławić do poziomu 47 KM mocy. Dzięki temu modelem tym można jeździć także posiadając kategorię prawa jazdy A2. Każdy rider z pewnością doceni systemy wspomagające: zaawansowany ABS, kontrolę trakcji z trzema trybami, a także asystenta niskich obrotów, który sprawia, że ruszanie z miejsca staje się czynnością przyjemniejszą, niż kiedykolwiek.

950-tka oferuje także innego rodzaju komponenty zawieszenia i hamulców, a także inne opony w porównaniu do modelu 1000. W praktyce oznacza to, że najlepszy czas na torze stanie się dłuższy, ale na mieście ta maszyna staje się jeszcze bardziej przyjazna. Ponadto, co równie ważne, jego cena końcowa spada! Zaledwie 46 900 zł za litrowego, nowoczesnego nakeda to świetny interes.

Suzuki GSX-S950
Suzuki GSX-S950

Suzuki Katana – najbardziej stylowy motocykl naked

Dalszym kuzynem wspomnianego powyżej litrowego nakeda jest Katana. Tutaj w ramie także pracuje silnik 4-cylindrowy, litrowy, ale o mocy 150 KM. Taka wartość także potrafi zapierać dech w piersiach.

Mimo, że Katana posiada owiewkę, to jest ona nieduża, a silnik jest na wierzchu, a więc Katanę z powodzeniem można nazwać nakedem. Ku temu zresztą namawia także pozycja: wygodna, zrelaksowana, z wysoką kierownicą. Na tym motocyklu aż chce się przemierzać miasto dla czystej przyjemności nocnej jazdy w świetle kolorowych neonów. Katana jednak nie widzi najmniejszych przeszkód przed wizytą na torze, gdzie w pełni docenić można moc, zaawansowaną kontrolę trakcji, czy dopracowane podwozie.

Suzuki Katana 2021
Suzuki Katana 2021

Nie da się jednak zapomnieć o tym, co w Katanie najważniejsze – a jest to wyjątkowy styl. Ten motocykl czerpie design kultowego modelu GSX1100S Katana 1981 r., ale podaje go w nowoczesnym wydaniu. Ponadczasowe linie łączą się tutaj z LEDowym reflektorem, zaawansowanym zawieszeniem, czy też elektroniką oferującą kilka trybów jazdy. Niewiele jest na świecie motocykli, które z taką siłą i intensywnością emanują niepowtarzalną stylistyką.

Suzuki Katana 2021
Suzuki Katana 2021

Suzuki GSX-S750 – zwrotny, mocny, na co dzień

Poszukując uniwersalnego nakeda, wielu motocyklistów natychmiast myśli właśnie o GSX-S750. Nie bez powodu, ponieważ historia tego modelu sięga już kilku wersji, a każda pozostała w czołówce swojej kategorii street. Model ten czerpie technologię z modeli sportowych, ale zbudowany jest z myślą o jeździe drogowej.

Suzuki GSX-S750
Suzuki GSX-S750

Czterocylindrowy, rzędowy silnik dostarcza 115 KM mocy oraz fantastycznie liniowy moment obrotowy – w mieście i pod miastem najważniejsze jest, aby motocykl chciał jechać także w dolnym zakresie, a ten jedzie! Przy okazji jest najmocniejszy w swojej klasie. Dopracowane podwozie charakteryzuje się zwrotnością i lekkością prowadzenia w połączeniu z komfortem, jednocześnie zapewniając świetne wyczucie i pewność w zakrętach.

Suzuki GSX-S750
Suzuki GSX-S750

Niewielka masa 213 kg, wraz z takimi dodatkami, jak 3-stopniowa kontrola trakcji lub asystent niskich obrotów sprawiają, że jazda na co dzień w zatłoczonym mieście staje się przyjemnością.

Suzuki SV650 – legendarna kwintesencja uniwersalności

W globalnej historii motocyklizmu nie ma wiele takich motocykli, jak Suzuki SV650. W różnych wersjach i odmianach model ten produkowany jest już od 1999 roku… Nieustannie podbija serca i umysły coraz to nowych motocyklistów. Jest to możliwe dzięki świetnemu przepisowi: silnik gwarantuje zarówno emocje, jak i elastyczność; prowadzenie jest łatwe i przyjemne; podwozie zapewnia komfort oraz pewność; na wyposażeniu jest wszystko co niezbędne; a waga to zaledwie 198 kg w stanie gotowym do jazdy.

Suzuki SV650 - fot Tomazi.pl
Suzuki SV650 – fot Tomazi.pl

Legendarny silnik V-Twin dostarcza 73 KM mocy i ogrom elastyczności już od najmniejszych obrotów, co doceni każdy jeździec. Idealnie wyważona konstrukcja podwozia sprawia, że SV650 świetnie odnajduje się na co dzień w mieście, a także w dalekiej podróży, chociaż skutecznie sprawdza się na torze. Siedzisko na wysokości 785 mm gwarantuje pewność podparcia, a wspomaganie niskich obrotów okazuje się wynalazkiem, który powinien znaleźć się w każdym motocyklu każdej marki.

Więcej o SV650 przeczytasz w teście na Motogen.pl (fot. Tomazi.pl).
Więcej o SV650 przeczytasz w teście na Motogen.pl (fot. Tomazi.pl).

Suzuki SV650 w wersjach Travel Pack oraz X (cafe racer)

Dla pasjonatów dalekich podróży, Suzuki SV650 dostępne jest także w wersji Travel Pack. Dodatki w postaci dedykowanej kanapy oraz kufra wraz ze stelażem sprawiają, że podróże małe i duże stają się łatwiejsze.

Suzuki SV650X
Suzuki SV650X

Jeżeli jednak w motocyklu bardzo zależy Ci na indywidualności, wybierz SV650X. Ten model upodabnia się do stylistyki cafe racer. Znajdziesz tutaj unikalne malowanie wraz ze złotą ramą. Charakterystyczne podnóżki oraz kierownica clip-on nie tylko poprawiają wygląd, ale także potęgują wrażenia z jazdy. Wzrok przykuwają także owiewka w stylu retro oraz tapicerowane i profilowane siedzisko.

Suzuki SV650X
Suzuki SV650X

Motocykle Suzuki – zapisz się na własną jazdę testową

Niezależnie od tego, na który model Suzuki się zdecydujesz, emocje i zadowolenie są gwarantowane. W wyborze wymarzonego motocykla pomoże nie tylko doradca w salonie, ale także własna jazda testowa. Znajdź najbliższego Dealer Suzuki i umów dogodny termin – wejdź na suzuki.pl/moto/dealerzy

Więcej w Motocykle, Porady, Sponsorowane
Jaki motocykl do miasta? Przegląd oferty BMW

Jaki motocykl do miasta? Wybrać nakeda, czy skuter? A może skuter elektryczny albo miejski adventure? BMW Motorrad ma sporo propozycji!

Zamknij