Zamiast upychać duże baterie i zmuszać użytkowników do szukania sposobu na ładowanie, Wielka Czwórka testuje wspólny system wymiennych baterii ze stacjami ładowania “na mieście”.

W kwietniu 2019 roku doszło do przełomowego porozumienia pomiędzy tak zwaną “Wielką Czwórką”, czyli Hondą, Yamahą, Kawasaki oraz Suzuki. Mówimy tutaj nie tylko o wyjątkowym porozumieniu pomiędzy konkurującymi markami, ale także wspólnym działaniu gigantów na rzecz napędów elektrycznych.

Porozumienie dotyczyło opracowania wspólnego standardu wymiennych baterii do motocykli, skuterów i innych pojazdów elektrycznych, wraz ze stacjami ładowania w formie “paczkomatów”.

W ten sposób największe problemy elektryków, czyli zasięg i czas ładowania, powinny zostać wyeliminowane.

Testy ruszają

Od kwietnia 2019 roku nie było żadnych wieści od konsorcjum, ale wygląda na to, że Wielka Czwórka nie spała. Właśnie ruszają testy pierwszych nowych pojazdów, baterii i stacji ładowania.

W ramach programu testowego, producenci użyczą elektryczne jednoślady studentom oraz pracownikom Uniwersytetu Osaka. Na kampusie i w okolicy rozmieszczone zostaną stacje do ładowania i wymiany baterii.

Testy potrwają rok. W tym czasie producenci postarają się zidentyfikować wszelkie problemy i cechy szczególne związane z systemem wymiany i ładowania baterii, a także z charakterystyką pracy stacji ładowania.

Więcej w Elektryczność
Czy motocykl jest jeszcze środkiem transportu? Czy jednoślady czeka upadek?

Kilkadziesiąt lat temu motocykl był środkiem transportu. Pozwalał na przemieszczanie się, transport rodziny, dóbr, niezależność od bardzo słabej komunikacji zbiorowej,...

Zamknij