Honda NT1100 2022 - pełnoprawny, ale nie ogromny turystyk [cena, opis, film, zdjęcia] - Motogen.pl

NT1100 waży 238 kg (lub 248 kg ze skrzynią DCT), ma 102 KM mocy dzięki silnikowi z Afryki Twin i wypełnia lukę nie największych, ale w pełni wyposażonych adventure’ów.

Honda pokazała właśnie jedną ze swoich najgorętszych premier na sezon 2022. Jest to model NT1100, który ramę i silnik pożycza od Afryki Twin, ale jednocześnie zapełnia pewną lukę w segmencie motocykli turystycznych. Fizycznie niezbyt ogromny, NT1100 jednej strony ma być idealnym i zwinnym sprzętem na co dzień, z drugiej ma oferować luksusowe podróżowanie z pasażerem i bagażem w dalekie trasy.

2022 HONDA NT1100
2022 HONDA NT1100

Poniżej mamy dla Was film, opis, zdjęcia oraz wypunktowane najważniejsze cechy Hondy NT1100 na 2022.

Cena – Honda NT1100 2022:

Honda NT1100 z manualną skrzynią biegów kosztuje 62 900 złotych. Wersja ze skrzynią DCT to 67 500 złotych.

Honda NT1100 – film promocyjny na 2022:

Jakim motocyklem jest Honda NT1100 2022?

W szerokim spektrum motocyklowym pełnym jednośladów w stylu adventure występuje pewna luka. Czegoś brakuje kierowcom, którzy pragną solidnych osiągów, dobrego prowadzenia, komfortu na długich dystansach i zaawansowanej techniki, ale niekoniecznie chcą wizerunku lub fizycznych wymiarów typowego motocykla klasy „adventure”.

Innymi słowy, pragną oni prostej maszyny turystycznej, ale z bogatą listą wyposażenia i sportowym charakterem, a ściślej motocykla, który skutecznie i z wrodzoną praktycznością radzi sobie z codziennymi dojazdami do pracy, a jednocześnie jest gotów na dłuższą wycieczkę z pełnym obciążeniem.

NT1100 jest właśnie takim motocyklem. Nowa odmiana Hondy tourer została zaprojektowana tak, aby przypomnieć się kierowcom, którzy pamiętają podobne maszyny Hondy z przeszłości, ale także by zaciekawić i przyciągnąć znacznie młodszych kierowców. Rama i charakterystyczny dwucylindrowy silnik zapożyczone z CRF1100L Africa Twin, były gwarancją porywających osiągów. Nowy motocykl ma przy tym wyposażenie, które podniosłoby atrakcyjność każdego jednośladu.

Galeria zdjęć Hondy NT1100 2022:

Wyposażenie i stylistyka – Honda NT1100 2022

  • Smukła sylwetka zapewnia doskonałą sprawność aerodynamiczną
  • 5-stopniowa regulacja wysokości i kąta nachylenia szyby oraz górna i dolna owiewka.
  • Kufry boczne w wyposażeniu standardowym, podobnie jak podgrzewane manetki i tempomat.
  • Ekran dotykowy TFT o przekątnej 6,5 cala kompatybilny z Apple CarPlay®, Android Auto® i z łącznością Bluetooth.
  • Gniazdo USB, stopka centralna i gniazdo zasilania ACC w standardzie.

Podwozie – Honda NT1100 2022

  • CRF1100L posiada stalową częściowo podwójną ramę kołyskową i przykręcaną do niej aluminiową ramę pomocniczą.
  • Wybrano agresywną geometrię układu kierowniczego i zastosowano wysokiej klasy zawieszenie kół z przodu i z tyłu.
  • Z przodu użyto odwróconego widelca Showa 43 mm, z tyłu znalazł się amortyzator z hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego.
  • Koło przednie hamowane jest przez podwójne tarcze o średnicy 310 mm i 4-tłoczkowe zaciski montowane promieniowo.
  • Opony mają rozmiar 120/70-17 z przodu i 180/55-17 z tyłu.

Silnik – Honda NT1100 2022

  • 8-zaworowy, rzędowy silnik dwucylindrowy SOHC o pojemności 1 084 cm3, znany z modelu Africa Twin CRF1100L.
  • Moc i moment obrotowy bez zmian w stosunku do CRF1100L: 102 KM (75 kW) / 104 Nm.
  • Układ dolotowy i wydechowy dostrojone tak, by zapewnić płynne, dynamiczne przyspieszenia i przyjemne „dudnienie” przy niskich obrotach.

Elektronika – Honda NT1100

  • 3 domyślne tryby jazdy do wyboru oraz dwa tryby USER, w których ustawienia można dostosować do własnych preferencji.
  • 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control.
  • 3-stopniowy system kontroli unoszenia przedniego koła Wheelie Control
  • Pełne oświetlenie LED.
  • Automatyczne kasowanie włączenia kierunkowskazów.
  • Sygnalizacja hamowania awaryjnego.

Przekładnia dwusprzęgłowa DCT – Honda NT1100

  • DCT oferuje możliwość wyboru pracy w stylu automatycznej (AT) lub manualnej skrzyni biegów (MT).
  • 3 poziomy trybu S zapewniają szeroki zakres działania dla sportowej zmiany biegów AT.
  • Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) Hondy, będąca rozsądnym i naturalnym uzupełnieniem charakterystyki NT1100, jest dostępna jako opcja.

Dane techniczne – Honda NT1100 2022

SILNIK
TypChłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam
Pojemność skokowa1084 cm3
Średnica x skok tłoka92 mm x 81,5 mm
Stopień sprężania10,1:1
Moc maksymalna102 KM (75 kW) przy 7 500 obr/min
Maks. moment obrotowy104 Nm przy 6250 obr/min.
Poziom hałasuDla wersji MT: L-urban 73,6 dB, L-wot 78,4 dB;
Dla wersji DCT: L-urban 73,6 dB, L-wot 79,4 dB;
Pojemność układu smarowania4,8 l dla MT
5,2 l dla DCT
SYSTEM PALIWOWY
ZasilaniePGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa20,4 l
Emisja CO2116 g/km MT 110 g/km DCT
Zużycie paliwa5 l/100 km (20 km/l)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora12 V/11,2 AH
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgłaMokre wielotarczowe 
Typ skrzyni biegówMT: 6-biegowa manualna skrzynia biegów
DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Przeniesienie napęduŁańcuch
RAMA
TypCzęściowo podwójna, kołyskowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2240 mm x 865 mm x 1360 mm (niskie ustawienie szyby) 
Rozstaw osi1535 mm
Kąt pochylenia kolumny26,5°
Wyprzedzenie108 mm
Wysokość siedziska820 mm
Prześwit175 mm
Masa własna238 kg – MT
248 kg – DCT 
ZAWIESZENIE
PrzódOdwrócony widelec teleskopowy Showa 45 mm, z pokrętłem regulującym napięcie wstępne i tłumienie dobicia, skok 150 mm
TyłJednoczęściowy odlewany aluminiowy wahacz, układ Pro-Link z amortyzatorem gazowym SHOWA, z pokrętłem hydraulicznie regulującym napięcie wstępne i tłumienie odbicia, skok koła 150 mm.
KOŁA
PrzódAluminiowe, odlewane wieloramienne
TyłAluminiowe, odlewane wieloramienne
Opona przednia120/70R17 M/C 
Opona tylna180/55R17 M/C 
HAMULCE
Układ ABSDwukanałowy ABS 
PrzódPromieniowo montowany czterotłoczkowy zacisk hamulcowy i podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm 
TyłPojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem 
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźnikówWyświetlacz LCD, TFT 6,5 calowy multiinformacyjny ekran dotykowy + dodatkowy licznik LCD 
System zabezpieczeńHISS (Honda Intelligent Security System)
ReflektorReflektor LED ze światłem do jazdy dziennej
Światła tylneLED
ŁącznośćApple CarPlay / Android Auto 
USBUSB
Gniazdo 12 VTak
Wyłączane automatycznie kierunkowskazyTak
QuickshifterAkcesoria
TempomatTak
Dodatkowe wyposażenie5 trybów jazdy

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany