Spis treści
NT1100 waży 238 kg (lub 248 kg ze skrzynią DCT), ma 102 KM mocy dzięki silnikowi z Afryki Twin i wypełnia lukę nie największych, ale w pełni wyposażonych adventure’ów.
Honda pokazała właśnie jedną ze swoich najgorętszych premier na sezon 2022. Jest to model NT1100, który ramę i silnik pożycza od Afryki Twin, ale jednocześnie zapełnia pewną lukę w segmencie motocykli turystycznych. Fizycznie niezbyt ogromny, NT1100 jednej strony ma być idealnym i zwinnym sprzętem na co dzień, z drugiej ma oferować luksusowe podróżowanie z pasażerem i bagażem w dalekie trasy.
Poniżej mamy dla Was film, opis, zdjęcia oraz wypunktowane najważniejsze cechy Hondy NT1100 na 2022.
Cena – Honda NT1100 2022:
Honda NT1100 z manualną skrzynią biegów kosztuje 62 900 złotych. Wersja ze skrzynią DCT to 67 500 złotych.
Honda NT1100 – film promocyjny na 2022:
Jakim motocyklem jest Honda NT1100 2022?
W szerokim spektrum motocyklowym pełnym jednośladów w stylu adventure występuje pewna luka. Czegoś brakuje kierowcom, którzy pragną solidnych osiągów, dobrego prowadzenia, komfortu na długich dystansach i zaawansowanej techniki, ale niekoniecznie chcą wizerunku lub fizycznych wymiarów typowego motocykla klasy „adventure”.
Innymi słowy, pragną oni prostej maszyny turystycznej, ale z bogatą listą wyposażenia i sportowym charakterem, a ściślej motocykla, który skutecznie i z wrodzoną praktycznością radzi sobie z codziennymi dojazdami do pracy, a jednocześnie jest gotów na dłuższą wycieczkę z pełnym obciążeniem.
NT1100 jest właśnie takim motocyklem. Nowa odmiana Hondy tourer została zaprojektowana tak, aby przypomnieć się kierowcom, którzy pamiętają podobne maszyny Hondy z przeszłości, ale także by zaciekawić i przyciągnąć znacznie młodszych kierowców. Rama i charakterystyczny dwucylindrowy silnik zapożyczone z CRF1100L Africa Twin, były gwarancją porywających osiągów. Nowy motocykl ma przy tym wyposażenie, które podniosłoby atrakcyjność każdego jednośladu.
Galeria zdjęć Hondy NT1100 2022:
Wyposażenie i stylistyka – Honda NT1100 2022
- Smukła sylwetka zapewnia doskonałą sprawność aerodynamiczną
- 5-stopniowa regulacja wysokości i kąta nachylenia szyby oraz górna i dolna owiewka.
- Kufry boczne w wyposażeniu standardowym, podobnie jak podgrzewane manetki i tempomat.
- Ekran dotykowy TFT o przekątnej 6,5 cala kompatybilny z Apple CarPlay®, Android Auto® i z łącznością Bluetooth.
- Gniazdo USB, stopka centralna i gniazdo zasilania ACC w standardzie.
Podwozie – Honda NT1100 2022
- CRF1100L posiada stalową częściowo podwójną ramę kołyskową i przykręcaną do niej aluminiową ramę pomocniczą.
- Wybrano agresywną geometrię układu kierowniczego i zastosowano wysokiej klasy zawieszenie kół z przodu i z tyłu.
- Z przodu użyto odwróconego widelca Showa 43 mm, z tyłu znalazł się amortyzator z hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego.
- Koło przednie hamowane jest przez podwójne tarcze o średnicy 310 mm i 4-tłoczkowe zaciski montowane promieniowo.
- Opony mają rozmiar 120/70-17 z przodu i 180/55-17 z tyłu.
Silnik – Honda NT1100 2022
- 8-zaworowy, rzędowy silnik dwucylindrowy SOHC o pojemności 1 084 cm3, znany z modelu Africa Twin CRF1100L.
- Moc i moment obrotowy bez zmian w stosunku do CRF1100L: 102 KM (75 kW) / 104 Nm.
- Układ dolotowy i wydechowy dostrojone tak, by zapewnić płynne, dynamiczne przyspieszenia i przyjemne „dudnienie” przy niskich obrotach.
Elektronika – Honda NT1100
- 3 domyślne tryby jazdy do wyboru oraz dwa tryby USER, w których ustawienia można dostosować do własnych preferencji.
- 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control.
- 3-stopniowy system kontroli unoszenia przedniego koła Wheelie Control
- Pełne oświetlenie LED.
- Automatyczne kasowanie włączenia kierunkowskazów.
- Sygnalizacja hamowania awaryjnego.
Przekładnia dwusprzęgłowa DCT – Honda NT1100
- DCT oferuje możliwość wyboru pracy w stylu automatycznej (AT) lub manualnej skrzyni biegów (MT).
- 3 poziomy trybu S zapewniają szeroki zakres działania dla sportowej zmiany biegów AT.
- Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) Hondy, będąca rozsądnym i naturalnym uzupełnieniem charakterystyki NT1100, jest dostępna jako opcja.
Dane techniczne – Honda NT1100 2022
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam |
Pojemność skokowa | 1084 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 92 mm x 81,5 mm |
Stopień sprężania | 10,1:1 |
Moc maksymalna | 102 KM (75 kW) przy 7 500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 104 Nm przy 6250 obr/min. |
Poziom hałasu | Dla wersji MT: L-urban 73,6 dB, L-wot 78,4 dB; Dla wersji DCT: L-urban 73,6 dB, L-wot 79,4 dB; |
Pojemność układu smarowania | 4,8 l dla MT 5,2 l dla DCT |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 20,4 l |
Emisja CO2 | 116 g/km MT 110 g/km DCT |
Zużycie paliwa | 5 l/100 km (20 km/l) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Pojemność akumulatora | 12 V/11,2 AH |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe |
Typ skrzyni biegów | MT: 6-biegowa manualna skrzynia biegów DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Częściowo podwójna, kołyskowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2240 mm x 865 mm x 1360 mm (niskie ustawienie szyby) |
Rozstaw osi | 1535 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 26,5° |
Wyprzedzenie | 108 mm |
Wysokość siedziska | 820 mm |
Prześwit | 175 mm |
Masa własna | 238 kg – MT 248 kg – DCT |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Odwrócony widelec teleskopowy Showa 45 mm, z pokrętłem regulującym napięcie wstępne i tłumienie dobicia, skok 150 mm |
Tył | Jednoczęściowy odlewany aluminiowy wahacz, układ Pro-Link z amortyzatorem gazowym SHOWA, z pokrętłem hydraulicznie regulującym napięcie wstępne i tłumienie odbicia, skok koła 150 mm. |
KOŁA | |
Przód | Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Tył | Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Opona przednia | 120/70R17 M/C |
Opona tylna | 180/55R17 M/C |
HAMULCE | |
Układ ABS | Dwukanałowy ABS |
Przód | Promieniowo montowany czterotłoczkowy zacisk hamulcowy i podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm |
Tył | Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | Wyświetlacz LCD, TFT 6,5 calowy multiinformacyjny ekran dotykowy + dodatkowy licznik LCD |
System zabezpieczeń | HISS (Honda Intelligent Security System) |
Reflektor | Reflektor LED ze światłem do jazdy dziennej |
Światła tylne | LED |
Łączność | Apple CarPlay / Android Auto |
USB | USB |
Gniazdo 12 V | Tak |
Wyłączane automatycznie kierunkowskazy | Tak |
Quickshifter | Akcesoria |
Tempomat | Tak |
Dodatkowe wyposażenie | 5 trybów jazdy |
Zostaw odpowiedź