Energica, jedna z przodujących marek produkujących motocykle elektryczne kończy współpracę z Dorna. Oznacza to, że w 2022 po raz ostatni zobaczymy te pojazdy w serii MotoE…

Energica i Dorna poinformowały o zakończeniu współpracy w ramach MotoE, serii wyścigów motocykli elektrycznych. Rok 2022 będzie ostatnim, kiedy zawodnicy dosiądą tej marki. Co dalej z serią MotoE?

MotoE powstała w 2022. Wszyscy zawodnicy startują na jednym typie motocykla. Pojazdem bazowym jest Energica Ego z wersji Corsa. Standardowa, drogowa wersja ma 169 KM, 215 Nm oraz zasięg 246 km w cyklu mieszanym.

Podobnie jak w klasie Moto2 istnieje jeden dostawca silników, tak w wyścigach MotoE jest jeden dostawca motocykli. Od 2019 roku zawodnicy startowali na maszynach włoskiej marki Energica i w sezonie 2022 pojadą na nich ostatni raz. Motocyklem używanym w wyścigach jest Energica Ego w wersji Corsa. Bazowy model osiąga maksymalną moc 169 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi 215 Nm. Deklarowany zasięg to 420 km w mieście oraz 246 km w cyklu mieszanym.

W wyścigach pojazdy sprawdzały się świetnie. Żaden z zawodników nie przerwał wyścigu w wyniku usterki, prędkość maksymalna przekraczała 260 km/h a czasy okrążeni były zbliżone do pojazdów spalinowych. Czy klasa MotoE utrzyma się po 2022 oraz kto będzie dostarczał motocykle dowiemy się zapewne już wkrótce…


Więcej w MotoGP, Newsy, Sport, Ze świata
tłumik
Motocykliści z Austrii: nie dla ograniczeń głośności dla jednośladów!!!

Motocykliści z Austrii postanowili wziąć sprawę w swoje ręce: nie chcą ograniczeń głośności dla jednośladów!

Zamknij