DesertX, Panigale V4, dwie Multistrady, dwa Scramblery i dwa Streetfightery. Ducati nie próżnowało i na rok 2022 odświeżyło ogromną część swojej oferty! Sprawdźmy nowości od Ducati.

Okolice listopada zawsze były szczególnym okresem w przemyśle motocyklowym oraz wśród motocyklistów. To dlatego, że w tym czasie odbywały się najważniejsze, globalne wystawy motocyklowe – a to oczywiście oznacza premiery wielu nowych modeli. Nowości czasem zaskakiwały, a czasem były długo wyczekiwane, ale zawsze rozpalały emocje.

W tym roku było inaczej. Najważniejsza europejska wystawa – EICMA w Mediolanie, zobacz relację – wróciła po rocznej przerwie spowodowanej pandemią. Pomimo powrotu wystawy, niektórzy producenci zdecydowali się zrezygnować z obecności, stawiając na inny kierunek. Są nim premiery internetowe – tak jak w przypadku Ducati.

Ducati World Première 2022

Legendarny włoski producent z Bolonii, Ducati zorganizowało serię pod nazwą Ducati World Première 2022. Na specjalnej stronie, co dwa tygodnie, od końca września do początku grudnia, publikowane były nowe modele. Pomimo nieobecności na EICMA, włoski producent skutecznie rozpalił emocje motocyklistów.

Ducati zaprezentowało osiem nowych modeli, w kilku różnych kategoriach. Wszystkie są ciekawe, piękne, intrygujące… Do tego stopnia, że nie wiemy jak je uporządkować, a więc przedstawiamy je chronologicznie: [kliknij aby przejść do odpowiedniego akapitu]
Multistrada V2,
Scrambler 1100 Tribute Pro,
Scrambler Urban Motard,
Multistrada V4 Pikes Peak,
Streetfighter V2,
Streetfighter V4 SP,
Panigale V4,
DesertX.

Ducati Multistrada V2 2022

Średni motocykl turystyczny od Ducati stał się nowym modelem na 2022. Multistrada V2 zastąpiła Multistradę 950 – ogólna architektura i cele konstrukcyjne motocykla pozostały bez zmian, ale modyfikacji jest wiele. Przede wszystkim masa motocykla – spadła aż o 5 kilogramów, a większość to masy rotujące. To oznacza, że Multistrada V2 jest nie tylko lżejsza, ale prowadzi się jeszcze bardziej dynamicznie. Silnik to najnowsza odmiana Teststretta 11°, a więc spełnia najnowsze normy, a przy tym zapewnia niezwykłą elastyczność i liniowość.

Multistrada V2
Multistrada V2

Multistrada V2 zyskała także w obszarze ergonomii – zmieniono kształt kluczowych elementów, aby jazda dla kierowcy i pasażera była jeszcze wygodniejsza, zarówno w trasie oraz w zakrętach. Odświeżono też stylistykę oraz elektroniczne systemy wspomagające. Przeczytaj więcej o nowości oraz skonfiguruj własną Multistradę V2 2022.

Multistrada V2
Multistrada V2

Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro 2022

Ten nowy, „duży” Scrambler jest hołdem na 50-lecie pierwszego, dwucylindrowego silnika chłodzonego w motocyklu Ducati. Model Scrambler 1100 Tribute Pro charakteryzuje się także wyjątkowym malowaniem „Giallo Ocra” oraz logotypem w klasycznym stylu. Wyróżniają go dodatki, jak szprychowe koła lub okrągłe lusterka. Przeczytaj więcej o Ducati Scrambler 1100 Tribute Pro 2022.

Scrambler 1100 Tribute Pro
Scrambler 1100 Tribute Pro

Ducati Scrambler Urban Motard 2022

Oto nowy reprezentant rodziny Scrambler z silnikami 803 ccm. Urban Motard to nowoczesny, wielkomiejski motocykl, łączący styl i charakter scramblerów i supermoto. Ma sportowe malowanie, niską kanapę, a dla poprawienia doznań sportowych – przednie koło ma średnicę 17″ (zamiast 18″). Nie zabrakło też bocznej tablicy numerowej w stylu flat track. Przeczytaj więcej o Ducati Scrambler Urban Motard 2022.

Scrambler Urban Motard
Scrambler Urban Motard

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2022

Ta nowość robi bardzo dobrze bardzo wielu motocyklistom. Ducati wzięło na warsztat nową Multistradę V4 (która skutecznie łączy światy asfaltowe i szutrowe), aby zrobić z niej motocykl skrajnie sportowo-turystyczny. Nie ograniczono się wyłącznie do sportowego malowania i niskiej szyby. Mutistrada V4 w wersji Pikes Peak otrzymała wiele zmian technicznych, dzięki czemu stała się najbardziej sportową Multistradą w historii modelu.

Multistrada V4 Pikes Peak
Multistrada V4 Pikes Peak

Oba koła mają 17″ (zamiast 19″ z przodu) a felgi wykonano z kutego aluminium. Z tyłu pojawił się jednoramienny wahacz, a geometria podwozia wraz z pozycją stały się bardziej sportowe. Pojawiły się jeszcze lepsze hamulce, jest elektroniczne zawieszenie półaktywne i sporo dodatków już w standardzie. Oto motocykl turystyczny dla sportowych świrów, nam się bardzo podoba! Przeczytaj więcej o nowości oraz skonfiguruj własną Multistradę V4 Pikes Peak 2022.

Multistrada V4 Pikes Peak
Multistrada V4 Pikes Peak

Ducati Streetfighter V2 2022

Na tego nowego, agresywnego nakeda czekało wielu. Streetfighter V2 jest mniejszym bratem modelu V4, dzięki czemu jest tańszy i lepiej przystosowany do codziennego użytku miejskiego.

Streetfighter V2 jednak w żadnym stopniu nie jest motocyklem spokojnym. Bazuje na konstrukcji Panigale V2, ale z szeroką kierownicą. Waży 178 kg, a dwucylindrowy silnik 955 ccm generuje 153 KM mocy.

Streetfighter V2
Streetfighter V2

Streetfighter V2 bazuje na konstrukcji znanej z Panigale V2, ale dodaje “Formułę Walki”: szeroką kierownicę i brak owiewek. Nowy model waży 178 kg na sucho, a silnik Superquadro w układzie V2 o pojemności 955 ccm generuje 153 KM mocy. Charakterystyka ergonomii, podwozia czy napędu dopasowana została tak, aby czerpać niczym nieskrępowaną przyjemność zarówno z jazdy codziennej, jak i z wypadów na kręte drogi lub tory. Przeczytaj więcej o nowości oraz skonfiguruj własnego Streetfightera V2 2022.

Streetfighter V2
Streetfighter V2

Ducati Streetfighter V4 SP 2022

Streetfighter V4 w wersji SP jest tym motocyklem, którego plakaty można wieszać nad łóżkiem. To najbardziej zaawansowany naked w historii Ducati. Jego wyjątkowość podkreśla numerowanie oraz specjalna wersja kolorystyczna „Winter Test”.

Streetfighter V4
Streetfighter V4

Streetfighter V4 SP jest o 3 kg lżejszy za sprawą wielu dodatków z karbonu i karbonowych felg. Wersja ta posiada wyścigowe zaciski Brembo oraz specjalne, zaawansowane, suche sprzęgło prosto z wyścigów Superbike. Naked ostateczny! Przeczytaj więcej o nowości oraz skonfiguruj własnego Streetfightera V4 SP 2022.

Streetfighter V4
Streetfighter V4

Ducati Panigale V4 2022

Flagowy motocykl klasy superbike przeszedł największe zmiany ewolucyjne od momentu debiutu modelu. Ducati podkreśla, że doświadczenie pochodzi z wyścigów, a motocykl stał się znacznie szybszy na torze, a jednocześnie bardziej intuicyjny i mniej męczący dla każdego ridera, niezależnie od stopnia zaawansowania.

Panigale V4
Panigale V4

Nowe spojlery zmniejszają opór, jednocześnie dając taki sam docisk. Lepsza ergonomia zapewnia przyjemniejszą pozycję za kierownicą, co w parze ze zmianami w zawieszeniu oraz napędzie, znacznie poprawia czas na torze. Pojawiła się także nowa elektronika. Panigale V4 jest jeszcze mocniejsze: generuje 215,5 KM mocy fabrycznie albo aż 228 KM z akcesoryjnym wydechem! Spadła także masa całkowita, więc przeczytaj więcej o nowości oraz skonfiguruj własnego Panigale V4 2022.

Panigale V4
Panigale V4

Ducati DesertX 2022

Zupełna nowość w gamie Ducati; coś, czego od wielu lat nie było w ofercie. DesertX jest motocyklem poszerzającym horyzonty. Pozwala na dalekie podróże, ale także (a może przede wszystkim) na emocjonujące przygody offroadowe. Charakter tego modelu to zupełna nowość w nowożytnej historii Ducati. Mamy tutaj zawieszenie o długim skoku, wysoki prześwit 250 mm oraz coś niespotykanego w motocyklach z Bolonii, czyli typowo endurowe koła o średnicach 21 i 18 cali.

DesertX
DesertX

Silnik zapożyczono z Multistrady V2, jednak tutaj dopasowano jego pracę, wraz z całkowitym pakietem elektronicznym, do wymagań offroadowych, a także rajdowych. Pozycja jazdy zapewnia komfort w dalekich podróżach z pasażerem, a także gwarantuje pewność prowadzenia w pozycji stojącej, przy pokonywaniu wszelkich przeszkód. DesertX to fenomenalne wejście producenta z Bolonii w czołówkę motocykli adventure – przeczytaj więcej o nowości oraz skonfiguruj własnego DesertX 2022.

DesertX
DesertX

Nowości Ducati na sezon 2022

Ducati ponownie nie zawiodło i z typowym dla siebie charakterem, zelektryzowało rzesze motocyklistów z całego świata. DesertX rozpala szaleńcze marzenia offroadowe, Panigale V4 gwarantuje najszybsze czasy w stawce sportowej. a Scrambler Urban Motard sprawia, że miasto zamienia się w codzienny moto-plac-zabaw.

Który z ośmiu nowych modeli Ducati przemawia do Ciebie najskuteczniej? Odwiedź swój najbliższy salon Ducati i nie daj się wyprzedzić – już dziś umów się na jazdy testowe w 2022 roku.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany