Do pojazdowych decybelo-imbecyli i spalinowych trucicieli - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Forum'
2009-06-11 16:40:52.968653
Redaktor1966
napisał(a):
DO POJAZDOWYCH DECYBELO-IMBECYLI I SPALINOWYCH TRUCICIELI – ZABÓJCÓW Czy to jest tor wyścigowy czy ulica w mieście... Czy jesteś tutaj sam, czy w otoczeniu tysięcy ludzi... www.o2.pl: Szansa na atak serca u osób żyjących w hałasie jest o 40 procent większa niż u tych, którzy żyją w cichym otoczeniu. Za szkodliwy poziom uznano hałas powyżej 50 decybeli. Jest to relatywnie niewiele, bo przeciętna norma dla dużego natężenia ruchu w mieście wynosi 80 decybeli. Hałasy powodują m.in. nerwice, zaburzenia snu, pamięci, koncentracji, arytmię serca, stany, zmęczenia, wyczerpania psychicznego, depresji! www.klimatdlaziemi.pl Bezpośredni koszt przejazdu jednego kilometra jest pokrywany w zaledwie 25 procentach przez użytkownika samochodu, resztę kosztów ponosi społeczeństwo. CYTATY: www.o2.pl: Transport jest nadal głównym źródłem tak szkodliwych dla zdrowia i środowiska zanieczyszczeń, jak cząstki stałe, czyli mikroskopijne drobiny przenikające do płuc, podrażniające ich wnętrze i wywołujące zatrucia oraz astmę, czy też tlenki azotu zatruwające glebę, wywołujące kwaśne deszcze i wchodzące w skład miejskiego smogu. Cząstki stałe i tlenki azotu są emitowane głównie przez diesle. Z kolei silniki benzynowe w większym stopniu odpowiadają za emisję dwutlenku węgla. Tygodnik „WPROST”: Ryzyko wystąpienia zawału serca u osób, które stały w korku jest ponad 3 razy większe niż u tych, którzy korki omijają. I to niezależnie od tego, czy osoby te podróżują samochodem, czy korzystają z roweru lub transportu miejskiego. Z przeprowadzonych badań wynika, że pyły wydostające się z rur wydechowych samochodów sprzyjają zawałom serca, nawet jeśli ich poziom w powietrzu mieści się w tzw. dopuszczalnych granicach. "Wystarczy, by stężenie mikrocząstek spalin przekroczyło 25 mg w metrze sześciennym, a do szpitali trafia o 91 proc. więcej ofiar zawału serca" Pasażerowie samochodów wdychają więcej spalin niż przechodnie. Wewnątrz aut osobowych stężenie zanieczyszczeń jest o 10 proc. wyższe niż w autobusach i prawie trzykrotnie wyższe niż na ruchliwych arteriach. Toksyczne substancje wnikają nie tylko do śluzówki nosa i gardła, zwiększając ryzyko przeziębień i zapalenia zatok, ale też głęboko do płuc, powodując kłopoty z oddychaniem i sprzyjając chorobom układu krążenia. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia, w Europie pyły samochodowe co roku są odpowiedzialne za 25 mln dodatkowych zachorowań na schorzenia górnych dróg oddechowych wśród dzieci. Światowa Org. Zdrowia (WHO) oraz Bank Światowy podają, iż rocznie w wypadkach samochodowych ginie na świecie ponad 1,2 mln osób, a ok. 50 mln odnosi obrażenia!! Więc dajcie ludziom spokojnie, normalnie, i w ogóle żyć, i sami zachowajcie zdrowie, życie! PS1 Nagraj sobie ryk silnika i SAM GO SŁUCHAJ przez słuchawki (w tym podczas jazdy). Kup grę komputerową o motorach, samochodach i tam szalej. Inne postępowanie jest aspołeczne; destrukcyjne; patologią, objawem psychopatii, egoizmu; skurwysyństwa. A tego nierozumienie objawem debilizmu. PS2 BROŃMY SIĘ PRZED PSYCHOPATAMI, DEBILAMI; KANALIAMI; STRESAMI, CHOROBAMI! Zabrania się używania instalacji lub urządzeń nagłaśniających na publicznie dostępnych terenach miast, terenach zabudowanych oraz na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. (Ustawa „Prawo ochrony środowiska” z 27 kwietnia 2001 r.) "Rozdział XIX PRZESTĘPSTWA PRZECIWKO ŻYCIU I ZDROWIU Art. 156. § 1. Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu w postaci: 1) pozbawienia człowieka wzroku, słuchu, mowy, zdolności płodzenia, 2) innego ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub długotrwałej choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby psychicznej, całkowitej lub znacznej trwałej niezdolności do pracy w zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10. (...) § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12. (...) Art. 157. § 1. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia, inny niż określony w art. 156 § 1, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. (...) Art. 160. § 1. Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3." Proszę spisywać numery rejestracyjne pojazdów używanych przez takich osobników i dokonywać zgłoszeń na policji. Pojazdy służące do robienia, w sposób świadomy czy nieświadomy, krzywdy, przyczyniające do strat, wydatków, popełniania przestępstwa muszą być osobnikom tak czyniącym odbierane! www.o2.pl | Środa [27.05.2009, 15:13] 4 źródła POLICJA ZABIERZE PIRATOM SAMOCHODY Nowe przepisy będą obowiązywać we Francji latem. Nowa ustawa da policjantom prawo do automatycznego konfiskowania pojazdów kierowców, którzy popełnią poważne wykroczenia drogowe. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy jeżdżą bez prawa jazdy, znacznie przekraczają dozwoloną prędkość lub zostaną po raz kolejny przyłapani na prowadzeniu pojazdu pod wpływem alkoholu lub narkotyków - pisze "Le Parisien". Do tej pory takie uprawnienia posiadały jedynie sądy. | TM
2009-06-11 21:00:50.450756
jeszua
napisał(a):
powiem tak: być może część tego tekstu to prawda. być może część nie jest nagonką jakiegoś nawiedzonego. ALE nie podoba mi się ton, w jakim tenże nawiedzony się wypowiada - w tym nazywanie mnie imbecylem przez jakiegoś mientkiego siurka, który nam tu napluł w związku z powyższym zgłaszam wniosek: kasujemy temat? jak chce dyskutować, to niech nie zaczyna od wyzwisk jsz
2009-06-12 05:59:19.822352
evil
napisał(a):
e, tam, od razu kasować... jakiś wesołek z tego typka. i co mi się podoba: jego nick :lol:
2009-06-12 14:16:24.540441
the king is dead!
napisał(a):
Ton wypowiedzi sugeruje poziom. Co z tego, że część lub duża większość tez postawionych w tym "artykule" to prawda, jeżeli ma chronić zdrowie tych, którzy piją i palą, jedzą nie zdrowe jedzenie. Bądźmy - po pierwsze - konsekwentni, a po drugie nie bądźmy hipokrytami.
2009-06-12 18:04:46.00618
aeRo
napisał(a):
Hehe, rzeczywiście post żartobliwy. Kolega powołuje się na przepisy prawne, które mają się nijak do jego.... hm protestu i tez w nim zawartych. Zresztą, ciągle tu czytamy o samochodach (samochody to, samochody tamto), więc po co to na forum motocyklowym? ;) Kolega Redaktor powiedział co wiedział, chęci karania za wszystko zbliżają jego osobę do tych, co się nazywa "oszołomami". Autorze tematu, teraz proponuję wystosować protest przeciwko zmianom pór roku - ja chcę (i chyba wielu z nas również) cały rok lato. I tyle. W dupie mam, że to się może komuś nie podobać, w dupie mam, że to jest niewykonalne. Czasy, kiedy ludzie biegali z maczugami i jedli korzonki minęły. Trzeba dostosować się do nowych czasów, skażonych po stukroć bardziej przez czynniki niezwiązane w ogóle z motoryzacją. Bo jak wiemy, ten kto nie potrafi się dostosować - ginie.
2009-06-12 20:07:21.864012
Redaktor1966
napisał(a):
Przyczyny kryzysu na jednym przykładzie/utopijny konsumpcjonizm 4. TO TYLKO PROKONSUMPCYJNA (POJAZDOWA) EKONOMIA...
2009-06-12 22:40:44.213103
aeRo
napisał(a):
Wiesz co Panie Redaktorze - coś mi się wydaje, że próbujesz Pan uskutecznić reklamę swojego forum - nic ponad to. Że zacytuję: "Mamy 1 zarejestrowanego użytkownika Ostatnio zarejestrował się admin" :lol:
2009-06-13 07:25:49.257049
evil
napisał(a):
mam pytanie: czy Pan Redaktor1966 chciałby, aby ktoś oddał mu kał na szczoteczkę do zębów?
2009-06-13 08:11:40.044803
madcap_72
napisał(a):
rozszerze chce jeszcze cieplej drugiej czesci wiosny i cieplej jesieni - tej kolorowej czesci i wprowadzic nakaz uzywania wszystkiego na prad, elektrowni tez
2009-06-13 11:22:33.662618
the king is dead!
napisał(a):
[quote]mam pytanie: czy Pan Redaktor1966 chciałby, aby ktoś oddał mu kał na szczoteczkę do zębów?[/quote] Proponuje zmoderwać wszystkie wypowiedzi Redaktora19cośtam i wymazać każdy adres promujący inne forum. Kto za?
2009-06-13 12:19:54.930913
jeszua
napisał(a):
za zrobione jsz
2009-06-16 20:09:45.459858
blazej
napisał(a):
ja tylko tak chciałem przypomnieć, że mamy jeszcze jedno podforum... te na samym dole... no i jest puste... może warto wrzucić tam pierwszy temat. A tak btw czytając tego redaktorka zaczynam wierzyć, że zły dotyk boli przez całe życie.
2009-06-18 15:49:37.413979
Nath
napisał(a):
[quote]ja tylko tak chciałem przypomnieć, że mamy jeszcze jedno podforum... te na samym dole... no i jest puste... może warto wrzucić tam pierwszy temat.[/quote] Jestem za :D.
2009-06-18 20:52:44.731641
jeszua
napisał(a):
to może ktoś kopnie jakiegoś admina, żeby wreszcie funkcja przenoszenia zaczęła działać..? :P jsz
2009-06-19 00:01:39.918501
evil
napisał(a):
ja to bym kopnął. ale może jakiegoś preclo-moda? :rotfl:
2009-06-19 08:37:21.902069
jeszua
napisał(a):
i już wiemy, kto się poczuwa do bycia ww. jsz
2009-06-19 13:54:09.049284
evil
napisał(a):
a, czyli się jednak poczuwasz? :shock:
2011-08-29 20:13:15.988521
tzj
napisał(a):
Najnowsza wersja: Przeczytaj, zrozum i stań się świadomym, pozytywnym człowiekiem. [Aktualizacja 07.2011 r.] DO POJAZDOWYCH DECYBELO-IMBECYLI, RABUSIÓW/MARNOTRAWCÓW ROPY I SPALINOWYCH TRUCICIELI – ZABÓJCÓW Czy to jest tor wyścigowy, czy ulica w mieście...! Czy jesteś tutaj sam, czy w otoczeniu tysięcy ludzi...! www.o2.pl : Szansa na atak serca u osób żyjących w hałasie jest o 40 procent większa niż u tych, którzy żyją w cichym otoczeniu. Za szkodliwy poziom uznano hałas powyżej 50 decybeli. Jest to relatywnie niewiele, bo przeciętna norma dla dużego natężenia ruchu w mieście wynosi 80 decybeli. MASZ PODWYŻSZONE CIŚNIENIE? TO PRZEZ... HAŁAS Zagrożonych jest 25 proc. Europejczyków. Przy stałym dźwięku ponad 60 decybeli, o ponad 25 proc. Więcej niż 64 db to już 90 proc. większe ryzyko zachorowania - podaje BBC. Irracjonalne dźwięki, hałasy powodują myślenie, skupianie na nich, ich przyczynie, sytuacji, uwagi, irytują, wywołują złość, powodują stres, uwrażliwiają, przyczyniają się do urazów, uszkadzania psychiki, chorób, powodują m.in. nerwice, zaburzenia snu, pamięci, koncentracji, arytmię serca, stany zmęczenia, wyczerpania psychicznego, fizycznego, depresji; przyczyniają się do marnowania czasu, ogłupiania, obniżania potencjału, wydatków, problemów, strat, powodują śmierć (bezpośrednio np. z powodu zawału serca, a pośrednio z powodu wywołanych, spowodowanych chorób, wypadków spowodowanych wyczerpaniem psychicznym, fizycznym)! A takie, w dodatku wszechstronne szkodliwe, postępowanie demoralizuje, wypacza, jest przyczyną naśladownictwa, tego rozpowszechniania! W takich warunkach b. trudne, a często niemożliwe jest powstawanie umysłów wybitnych, konstruktywnych inicjatyw (myślenie, życie toczy się wokół osobników destrukcyjnie aktywnych, problemów przez nich wywoływanych, prób tego odreagowywania, odpoczynku, leczenia). Nieświadome szkodzenie ludziom, nie zdawanie sobie sprawy z skutków swojego postępowania, nierozumienie nawet elementarnych spraw jest objawem niedorozwoju umysłowego, debilstwa! Świadome szkodzenie ludziom jest objawem psychopatii. Potrzeba powodowania, wydawania dźwięków, w tym powtarzactwo, jest objawem choroby psychicznej! Uważanie, że postępowanie chore, chorobotwórcze; szkodliwe, złe jest postępowaniem prawidłowym, normalnym, a przed tym obrona jest postępowaniem nienormalnym, złym, jest dowodem anormalności, a że to nie osoba szkodząca, tylko ofiara jest winna, czyli na odwrót, jest objawem obłąkania, czyli choroby umysłowej! "FAKTY I MITY" nr 39, 04.102007 r.: PISOFRENIA PARANOIDALNA Na zaburzenia psychiczne cierpi w naszym kraju ok. 2,4 mln osób (1,5 mln dorosłych oraz 900 tys. dzieci i młodzieży, czyli w sumie dwukrotnie więcej niż w 1990 r.). Ze specjalistycznej opieki psychiatrycznej korzysta co 27 Polak (3,7 proc. populacji) (...). Dominika Nagel [Dotyczy tych, którzy się do tego przyczyniają, oraz ich ofiar... – red.] www.klimatdlaziemi.pl : Bezpośredni koszt przejazdu jednego kilometra jest pokrywany w zaledwie 25 procentach przez użytkownika samochodu, resztę kosztów ponosi społeczeństwo. [Np. koszty budowy dróg, utrzymywania policji, opłacania sądów, utrzymywania więzień z zawartością, koszty wypadków, w tym hospitalizacji, wypłacania chorobowego, rent, skutki katastrof ekologicznych, skażeń, zatruć, w postaci leczenia, utrzymywania na rencie, w tym upośledzonych, chorowitych dzieci, koszty leczenia, utrzymywania na rencie w związku z skutkami hałasów, itp., itd. – red.] Wciągu kilkudziesięciu lat zostaną wyczerpane wszystkie złoża ropy. Jak będą żyć kolejne tysiące pokoleń bez tak ważnego dla przemysłu surowca!! CYTATY: OGRANICZENIA EMISJI NIC NIE DAJĄ. PRZYRODA UMIERA Azot niszczy perły europejskiej przyrody. Ponad 60 proc. najbardziej cennych przyrodniczo obszarów Europy jest stale niszczonych przez zanieczyszczone powietrze - donosi BBC. Kwaśne deszcze powodują także uszkodzenia drzew i innych roślin. Za przyczynę „śmierci lasów ” powszechnie uznane zostały zanieczyszczenia powietrza – a kwaśne deszcze za głównych winowajców. Kwaśne deszcze spowodowały katastrofę ekologiczną w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i północno-zachodnej Europie. Na przykład aż 16 tysięcy spośród 85 tysięcy wszystkich szwedzkich jezior jest obecnie zakwaszonych, a w 5 tysiącach całkowicie wyginęły ryby. Tlenki azotu Tlenki azotu emitowane są do atmosfery, gdzie łączą się z parą wodną, po czym powracają na powierzchnię ziemi w postaci kwaśnych deszczy. Kwaśne deszcze niszczą rośliny, powodują zakwaszenie wód i gleby. Tlenki azotu są także prekursorami związków rakotwórczych. Przyczyniają się do powstawania smogu fotochemicznego. U człowieka obniżają odporność organizmu na infekcje bakteryjne, działają drażniąco na oczy i drogi oddechowe, powodują zaburzenia w oddychaniu, są przyczyną astmy. www.o2.pl: Transport jest nadal głównym źródłem tak szkodliwych dla zdrowia i środowiska zanieczyszczeń, jak cząstki stałe, czyli mikroskopijne drobiny przenikające do płuc, podrażniające ich wnętrze i wywołujące zatrucia oraz astmę, czy też tlenki azotu zatruwające glebę, wywołujące kwaśne deszcze i wchodzące w skład miejskiego smogu. Cząstki stałe i tlenki azotu są emitowane głównie przez diesle. Z kolei silniki benzynowe w większym stopniu odpowiadają za emisję dwutlenku węgla. Tygodnik „WPROST”: Ryzyko wystąpienia zawału serca u osób, które stały w korku jest ponad 3 razy większe niż u tych, którzy korki omijają. I to niezależnie od tego, czy osoby te podróżują samochodem, czy korzystają z roweru lub transportu miejskiego. Z przeprowadzonych badań wynika, że pyły wydostające się z rur wydechowych samochodów sprzyjają zawałom serca, nawet jeśli ich poziom w powietrzu mieści się w tzw. dopuszczalnych granicach. "Wystarczy, by stężenie mikrocząstek spalin przekroczyło 25 mg w metrze sześciennym, a do szpitali trafia o 91 proc. więcej ofiar zawału serca". Pasażerowie samochodów wdychają więcej spalin niż przechodnie. Wewnątrz aut osobowych stężenie zanieczyszczeń jest o 10 proc. wyższe niż w autobusach i prawie trzykrotnie wyższe niż na ruchliwych arteriach. Toksyczne substancje wnikają nie tylko do śluzówki nosa i gardła, zwiększając ryzyko przeziębień i zapalenia zatok, ale też głęboko do płuc, powodując kłopoty z oddychaniem i sprzyjając chorobom układu krążenia. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia, w Europie pyły samochodowe co roku są odpowiedzialne za 25 mln dodatkowych zachorowań na schorzenia górnych dróg oddechowych wśród dzieci. 2,7% PKB – czyli równowartość 3 mld. dolarów (Instytut Transportu Samochodowego szacuje je na 30 mld zł), to roczne koszty wypadków samochodowych w Polsce, których w 2003 r. było 50 tys!! Ginie w nich rocznie około 6 tys. osób, a 50 tys. zostaje rannych. Światowa Org. Zdrowia (WHO) oraz Bank Światowy podają, iż rocznie w wypadkach samochodowych ginie na świecie ponad 1,2 mln osób, a ok. 50 mln odnosi obrażenia!! Prawie połowa spośród 1,2 mln ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na świecie to motocykliści, rowerzyści i piesi - wynika z raportu WHO. • Łączne wydatki na utrzymanie dziecka po 20 latach wynoszą około pół miliona złotych - wyliczają eksperci z Centrum im. Adama Smitha • Śmierć jednej osoby kosztuje 1 mln euro - wynika z danych Komisji Europejskiej. To koszty leczenia, usuwanie skutków wypadków i podatki, których nie zapłaci osoba w wieku produkcyjnym - wyjaśnia Andrzej Maciejewski z GDDKiA. Jak pisze "Rzeczpospolita" do tego trzeba też doliczyć wydatki państwa związane z wypłacaniem rent oraz niezdolność do pracy rannych. Czy zdajecie sobie też sprawę z swojego negatywnego wpływu, oprócz że na zdrowie psychiczne, fizyczne, w tym z powodu pobudek..., również na intelekt: z skutków słuchania hałasów, nimi nękania, o tym ciągłego myślenia, skupiania na tym uwagi, zamiast o tylu innych, ważnych sprawach (bezpośrednio, pośrednio ze szkodą i dla was)...! Więc dajcie ludziom spokojnie, normalnie, i w ogóle żyć, i sami zachowajcie zdrowie, życie! PS1 Nagraj sobie ryk silnika i SAM GO SŁUCHAJ przez słuchawki (w tym podczas jazdy). Podłącz się do rury wydechowej i SAM SIĘ TRUJ, a następnie lecz ZA WŁASNE PIENIĄDZE. Kup grę komputerową o motorach, samochodach i tam szalej. Inne postępowanie jest aspołeczne; destrukcyjne; patologią, objawem psychopatii, egoizmu; skurwysyństwa. A tego nierozumienie objawem debilizmu. PS2 BROŃMY SIĘ PRZED PSYCHOPATAMI, DEBILAMI; KANALIAMI; STRESAMI, CHOROBAMI! Zabrania się używania instalacji lub urządzeń nagłaśniających na publicznie dostępnych terenach miast, terenach zabudowanych oraz na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. (Ustawa „Prawo ochrony środowiska” z 27 kwietnia 2001 r.) "Rozdział XIX PRZESTĘPSTWA PRZECIWKO ŻYCIU I ZDROWIU Art. 156. § 1. Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu w postaci: 1) pozbawienia człowieka wzroku, słuchu, mowy, zdolności płodzenia, 2) innego ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub długotrwałej choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby psychicznej, całkowitej lub znacznej trwałej niezdolności do pracy w zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10. (...) § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12. (...) Art. 157. § 1. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia, inny niż określony w art. 156 § 1, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. (...) Art. 160. § 1. Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3." Proszę spisywać numery rejestracyjne pojazdów używanych przez takich osobników i dokonywać zgłoszeń na policji (proszę poświęcić na to np. 1 godzinę w tygodniu). Pojazdy służące do robienia, w sposób świadomy czy nieświadomy, krzywdy, przyczyniające do strat, wydatków, popełniania przestępstwa (przekraczanie dozwolonej prędkości, przekraczanie norm odnośnie natężenia dźwięku, zakłócanie ciszy nocnej (co powoduje stres, uwrażliwienie na ten hałas, irytację, złość go słysząc, a więc dochodzi do uszkadzania psychiki, czyli pogarszania jakości życia, obniżania, w tym genetycznego potencjału, przyczyniania do problemów, strat)) muszą być osobnikom tak czyniącym odbierane! Proszę też wręczać im tą ulotkę, np. na skrzyżowaniach. Obecnie decybelo-imbecyle (psychopaci, debile) codziennie terroryzują hałaśliwymi pojazdami setki tysięcy ludzi, w dzień i w nocy!!! I uczą (...) tego następnych! PS Wielu motocyklistów utrudnia też jazdę innym użytkownikom, i często współprzyczynia do niebezpiecznych sytuacji, m.in. koncentrując uwagę na sobie innych użytkowników drogi, w tym z powodu nadmiernej prędkości, slalomów, wybryków, z powodu hałasu, stresu. Do tego dodajmy, że z powodu jazdy motorem dochodzi do: - przewiewania ciała jadących, co niesie po latach negatywne zdrowotne reperkusje, - uszkodzenia słuchu, - w wyniku sztywnej, nieruchomej (pochylonej) pozycji, dochodzi do uszkodzeń kręgosłupa www.o2.pl | Środa [27.05.2009, 15:13] 4 źródła POLICJA ZABIERZE PIRATOM SAMOCHODY Nowe przepisy będą obowiązywać we Francji latem. Nowa ustawa da policjantom prawo do automatycznego konfiskowania pojazdów kierowców, którzy popełnią poważne wykroczenia drogowe. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy jeżdżą bez prawa jazdy, znacznie przekraczają dozwoloną prędkość lub zostaną po raz kolejny przyłapani na prowadzeniu pojazdu pod wpływem alkoholu lub narkotyków - pisze "Le Parisien". Do tej pory takie uprawnienia posiadały jedynie sądy. | TM ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Całość przygotował Piotr Kołodyński - autor/redaktor: www.wolnyswiat.pl , www.racjonalnyrzad.pl , www.pzepr.pl
2013-04-21 17:27:52.129071
tzj
napisał(a):
Elektryczne skutery i roweroskutery:
http://www.amsil.com/ebike.php
http://www.ekorowery.pl/skutery_elektry ... kuter.html
http://www.skuterowo.com/
www.skuter y-rowery.pl/
2013-06-10 20:42:50.658819
tzj
napisał(a):
Elektryczne skutery, roweroskutery, hulajnogi:
http://www.ekorowery.pl/
http://www.skuter-elektryczny.com.pl/ 
http://www.ekoskutery.pl/ 
http://www.acari.pl/skutery
http://www.zubreuropejski.pl/
http://elektroskutery.pl/
http://www.samochodyelektryczne.org/huler.htm
http://www.huler.eu/ 
http://www.skuterowo.com/
www.skuter y-rowery.pl/
http://www.e-skuter.com/ 
http://www.amsil.com/
http://hulajno gi.istore.pl/pl/hulajnogi-elektryczne
http://www.nitrotek.pl/hulajnogi-skutery/elek tryczne-hulajnogi.html
http://hulajki.pl/39-el ektryczne
http://scooter.sisco.com.pl/http:/ /www.latawki.pl/products/361/p/1636
http://mot o.viphost.pl/files/hulajnoga_elektryczna_350.html
http://quady.sklep.pl/200-hulajnogi-elektryczne< br>http://www.rowerkowo.pl/sklep/hulajnogi-elektrycz ne/17-hulajnoga-h-500.html

https://www.google.pl/search?q =Akumulatory+Litowo+Siarkowe&ie=utf-8&oe=utf-8& amp;aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=fir efox-a

Akumulator Li-Air (litowo-powietrzny)
https://www.google.pl/sear ch?q=Akumulator+Li-Air&ie=utf-8&oe=utf-8&aq =t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a


http://kopalniawiedzy.pl/ SMC-samochod-elektryczny-akumulator-bateria-gestosc-moc y-gestosc-energii,13727 | 22 sierpnia 2011, 13:04
SMCs - REWOLUCJA NA RYNKU POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH?
Akumulator opracowany przez Nanotek Instruments ma wszelkie szanse stać się przełomowym urządzeniem na rynku pojazdów elektrycznych. Specjaliści zaprojektowali urządzenie przechowujące energie, która jest w stanie bardzo szybko uwięzić dużą liczbę jonów litu pomiędzy elektrodami, których działania wspomagają duże ilości grafenu. Naładowanie takiego akumulatora, który mógłby napędzać samochody elektryczne, może trwać mniej niż minutę. Urządzenie przyda się również np. do przechowywania energii ze źródeł odnawialnych.

Wynalazcy nazwali je „surface-mediate cells" (SMCs). Już w tej chwili, mimo, że materiały oraz konstrukcja urządzenia nie zostały zoptymalizowane, charakteryzuje się ono osiągami przewyższającymi zarówno konstrukcje litowo-jonowe jak i superkondensatory. Gęstość mocy urządzenia wynosi 100 kW/kg, jest zatem 100-krotnie większa od baterii litowo-jonowych i 10-krotnie przekracza możliwości superkondensatorów. Im większa zaś jest gęstość mocy, tym szybszy transfer energii, a co za tym idzie - tym krótsze czasy ładowania. Ponadto gęstość energii - czyli ilość energii, którą można przechowywać w danej objętości lub masie - sięga 160 Wh/kg. Jest więc porównywalna z gęstością baterii litowo-jonowych i 30 razy większa od gęstości konwencjonalnych superkondensatorów.
Jeśli porównamy SMC i baterie litowo-jonowe o tej samej wadze, to napędzany nimi samochód elektryczny będzie mógł przejechać mniej więcej taką samą trasę na pojedynczym ładowaniu. Nasze SMCs, podobnie jak współczesne urządzenia litowo-jonowe, mogą być jeszcze ulepszone pod względem gęstości energii. Jednak SMC mogą być ładowane w ciągu minut (prawdopodobnie w mniej niż minutę), a akumulatory litowo-jonowe wymagają godzin ładowania - mówi Bor Z. Jang, współzałożyciel Nanotek Instruments.

Nanotek i jego firma-córka, Angstron Materials, która współpracowała przy SMC, specjalizują się w badaniach nad nanometeriałami. Angston to największy na świecie producent płytek nanografenowych (NGP).

Jak widzimy, SMC łączą zalety baterii i superkondensatorów. Te pierwsze charakteryzują się większą gęstością energetyczną, te drugie - większą gęstością mocy. Nanotek i Angstron stworzyły nową architekturę urządzenia do przechowywania energii, która potencjalnie może zrewolucjonizować przemysł samochodowy.

Kluczem do sukcesu są anoda i katoda wyposażone w olbrzymie powierzchnie grafenowe. Podczas produkcji naukowcy umieścili na anodzie metaliczny lit (w postaci cząsteczek lub folii). W czasie pierwszego rozładowania, dochodzi do jonizacji litu, w wyniku czego pojawia się znacznie większa liczba jonów niż w urządzeniach litowo-jonowych. W czasie pracy urządzenia jony migrują poprzez płynny elektrolit do katody. Z kolei podczas ładowania, olbrzymia liczba jonów litu szybko przechodzi od katody do anody. Dzięki wielkiej powierzchni obu elektrod możliwe jest szybkie przesyłanie dużych ilości jonów. Dzięki temu, że jony litu przemieszczają się pomiędzy porowatymi powierzchniami elektrod udało się wyeliminować czasochłonny proces interkalacji.

Naukowcy prowadzili badania z różnymi rodzajami grafenu i mówią, że konieczne są dalsze eksperymenty. Chcą teraz przede wszystkim skupić się na zwiększeniu żywotności swojego urządzenia. Dotychczasowe badania wykazały, że może ono zachować 95% pojemności po 1000 cykli ładowania/rozładowania, a nawet po 2000 cykli nie zauważono, by dochodziło do powstawania zmniejszających pojemność akumulatorów kryształów dendrytycznych.

Nie widzimy żadnych poważniejszych przeszkód, które mogłyby uniemożliwić komercjalizację technologii SMC. Chociaż grafen jest obecnie drogi, to Angstron Materials pracuje nad technologiami umożliwiającymi jego produkcję na skalę przemysłową. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 1-3 lat jego cena dramatycznie spadnie - mówi Jang.
Autor: Mariusz Błońsk
http://phys.org/ 


http://www.chip.pl/news/w ydarzenia/nauka-i-technika/2013/01/nadchodzi-rewolucja- naukowcy-zaprojektowali-elastyczne-baterie-litowo-jonow e-1 | 17.01.2013
Akumulatory litowo-jonowe będą trwalsze i bezpieczniejsze.
NADCHODZI REWOLUCJA: ELASTYCZNE BATERIE LI-ION!
Naukowcy z Korei Południowej zbudowali pierwsze na świecie, elastyczne baterie litowo-jonowe z płynnym, polimerowym elektrolitem.

Naukowcy z Korei Południowej zbudowali pierwsze na świecie, elastyczne baterie litowo-jonowe z płynnym, polimerowym elektrolitem.

Badacze nałożyli na całej powierzchni baterii specjalny nanomateriał, który tworzy płynny elektrolit polimerowy (który nie jest cieczą), zamiast stosowanych dzisiaj rozpuszczonych soli litowych (w bateriach Li-ion) lub stałego elektrolitu polimerowego (w bateriach litowo-polimerowych).

Dzięki zastosowaniu trwałych, ale elastycznych materiałów, zamiast cieczy, nowe baterie mogą uzyskać znacznie wyższą stabilność, niż obecne ogniwa. Ponadto będą znacznie mniej narażone na przegrzanie lub zapalanie się.


http://www.memorizer .pl/news/super-akumulatory-juz-niedlugo!,195.html
Kluczem do tej technologii jest pokruszenie metali w stanie stałym znajdujących się w dotychczasowych akumulatorach, do cząsteczek o nano-rozmiarach i zawieszenie ich w cieczy. Takie akumulatory, znane jako „pół-stałe pływające ogniwa”, przechowują swoją moc w czarnej zawiesinie, która przypomina olej samochodowy, a nazwana została „Cambridge Crude”. Ponieważ akumulator jest w stanie ciekłym, możliwe, że uda się wykorzystać tę technologię do „nalewania energii” w elektrycznych samochodach, tak jak na normalnej stacji paliw.

Jednak owe „pół-stałe” mogą pomieścić dwa razy tyle energii, co przeciętne litowo-jonowe, co oznacza także, że możliwe będzie wyprodukowanie lżejszych aut, lub o większej mocy.

Nowoczesne akumulatory mogą być także tańsze w produkcji niż popularne. Podsumowując, odkrycie to stanowi tanie rozwiązanie dotyczące produkowania nośników energii, dzięki któremu ta ze źródeł odnawialnych byłaby znacznie tańsza, a elektryczne samochody stałyby się prawdziwą konkurencją dla normalnych aut.
Źródło: grist.org
Katarzyna Sokół


http://www.tableto wo.pl/2013/02/15/wkrotce-czeka-nas-rewolucja-w-dziedzin ie-akumulatorow/ | 15.02.2013
WKRÓTCE CZEKA NAS REWOLUCJA W DZIEDZINIE AKUMULATORÓW?
Rewolucja na rynku akumulatorów, dzięki naukowcom z USC, University of Southern California.

Naukowcy wpadli na pomysł wykorzystania krzemowych, elastycznych nanodrutów w anodach akumulatorów litowo-jonowych. Takie rozwiązanie pozwoli na szybsze ładowanie urządzeń elektronicznych, zwiększenie pojemności akumulatorów i żywotności ich ogniw. Jak bardzo? Może się udać osiągnąć trzykrotnie większą pojemność akumulatora, ponowne naładowanie w ciągu 10 minut i ponad 2000 cykli ładowania. Can’t wait!

http://www.engadget.com/2013/0 2/13/usc-battery-wields-silicon-nanowires-to-hold-tripl e-the-energy/


http://www.b enchmark.pl/aktualnosci/akumulatory-krzem-nanoczastki-w ysoka-wydajnosc-szybkie-ladowanie.html | 2013-02-16
AKUMULATORY O OGROMNEJ POJEMNOŚCI I WYDAJNOŚCI DZIĘKI SFERYCZNYM KRZEMOWYM NANOCZĄSTKOM
Pracownicy Uniwersytetu Południowej Kalifornii opracowali nowy typ baterii litowo-jonowej.
Jako element anody wykorzystano krzemowe nanocząstki o porowatej strukturze, takiej samej, jaką mają nanorurki. Dzięki ich zastosowaniu udało się trzykrotnie zwiększyć pojemność akumulatorów, w porównaniu z już istniejącymi, a zarazem zachować niską cenę. A to nie jedyne korzyści, jakie niesie zastosowanie nanotechnologii.
Czego byśmy jeszcze chcieli? Większej liczby cykli ładowanie-rozładowanie, które nie degradują jakości akumulatora, i bardzo szybkiego ładowania. Pracownicy USC twierdzą, że są w stanie spełnić te wymagania. Przynajmniej w pewnym zakresie, bo przecież idealna bateria to taka, która działa latami bez doładowywania. Nowa technologia pozwala docelowo zwiększyć standardową liczbę cykli ładowanie-rozładowanie do 2000, co ucieszy producentów urządzeń z akumulatorami wmontowanymi na stałe. A 10-minutowy czas ładowania w pełni rozładowanego akumulatora sprawi, że użytkownicy wybaczą nawet niezbyt wydajne akumulatory stosowane w niektórych urządzeniach.

Porowata struktura sferycznych nanocząstek jest kluczem do sukcesu.
Baterie, akumulatory wykorzystujące sferyczne nanocząstki jeszcze nie zalegają magazynów w oczekiwaniu na transport do sklepów, ale technologia jest bliska komercjalizacji. Zdaniem USC nastąpi to w ciągu najbliższych 2-3 lat.
Stworzenie działającego akumulatora litowo-jonowego z krzemową anodą to zdaniem badaczy zwieńczenie wieloletnich prób zastosowania tego materiału. Szansą było już zastosowanie nanorurek zamiast zwykłych płytek, ale nanorurki są trudne w masowej produkcji. Na szczęście można je zastąpić sferycznymi nanocząstkami, które są łatwiejsze w wytwarzaniu. Wytrawiono w nich pory, które nadały im podobne własności jak w przypadku nanorurek. W przyszłości planowane jest zastąpienie również materiału katody efektywniejszym.
Źródło: USC, http://www.thenanoresearch.com (schemat)


Nowe elektrody zwiększą pojemność superkondensatorów
http://www.elektroonline.p l/news/4561,Nowe_elektrody_zwieksza_pojemnosc_superkond ensatorow | 12 październik 2011


http://automatykab2b.pl/k atalog-produktow/produkt/3491-superkondensatory-12-24-v -sub-dc-sub-o-zywotnosci-1-miliona-cykli | 2012.12.02
SUPERKONDENSATORY 12/24 VDC O ŻYWOTNOŚCI 1 MILIONA CYKLI
Firma Kold Ban International wprowadza do oferty nową generację superkondensatorów KAPower do rozruchu silników i innych zastosowań impulsowych wymagających oddania do obciążenia bardzo dużej mocy w krótkim czasie.


Stanowią one alternatywę dla standardowych akumulatorów kwasowych, w odróżnieniu od których nie wykazują pogorszenia parametrów elektrycznych w długim okresie użytkowania i dają możliwość rozruchu silnika bez względu na ilość pozostałego w ogniwie ładunku (w pełnym zakresie napięć od 4 do 14,5 V).

Występują w wersjach o napięciu 12 i 24 V oraz o gromadzonej energii 35, 70 i 120 kJ. Są konstruowane z wykorzystaniem elektrod niklowych i węglowych, nieprzewodzących separatorów i alkalicznego elektrolitu wypełniającego komory.

Do najważniejszych zalet tych modułów należy zaliczyć:
    czas pełnego ładowania wynoszący zaledwie 30 sekund,
    zdolność przechowywania ładunku przez okres 2 lat,
    żywotność 1 miliona cykli lub 15-20 lat,
    niewrażliwość na temperaturę otoczenia (normalna praca już od -50°C),
    znaczącą redukcję masy w porównaniu ze standardowymi akumulatorami,
    bezobsługową pracę,
    możliwość łączenia szeregowego i równoległego,
    zgodność z wymogami militarnymi.

Więcej na http://www.st.com


ARP S.A. będzie poszukiwać produktów rynkowych wykorzystujących grafen wytwarzany według polskiej technologii. Za wdrożenie wybranych zastosowań odpowiedzialna będzie powołana przez ARP S.A. spółka celowa Nanocarbon, której akt założycielski podpisany został 4 listopada 2011 r. Polska technologia wytwarzania grafenu jest jedną z wiodących w skali światowej. Konsorcjum zdolne do wytwarzania produktu na bazie grafenu lub innych nanostruktur węglowych ma szansę powstać już na przełomie 2012 i 2013 r.
http://www.arp.com.pl/wsparcie_innowacyjnos ci.aspx


Superkondensatory, koła zamachowe
http://www.ozewortal.pl/files/prezen tacje/iwaszkiewicz_superkondensator.pdf


Badania in-situ kondensatorów elektrochemicznych nowej generacji
http://www.swiss.opi.org.pl/sighted/ projekt/badania-in-situ-kondensatorow-elektrochemicznyc h-nowej-generacji/ 


Elastyczne i przeźroczyste superkondensatory
http://evertiq.pl/news/9587 | 21.11.2012


„Wieczny” akumulator z regulacją napięcia wyjściowego
http://www.elektroda.pl/rtvforum/ topic2462506.html