Sceptyków nie brakowało – niektórzy posądzali nasz portal o plotkarstwo rodem z tabloidów, inni sądzili, że podajemy niesprawdzone informacje. Niestety dla nich, Das Neue Motorrad okazał się jak najbardziej prawdziwy i przy tym zaskakujący.

Horex – bo on okazał się być ową tajemniczą firmą, mającą w zamiarze zdetronizowanie BMW – wypuścił na rynek nie tylko swój własny jednoślad, ale przede wszystkim własny silnik VR6 15° o pojemności 1218 ccm, generujący moc między 175 a 200 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 149 Nm. Roadster Horexa ważyć będzie 240 kg, a jego cena ma wynieść 20 000 euro. Początkiem przyszłego roku zakupić go będzie można wyłącznie na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii, ale producent planuje rozszerzyć ofertę na pozostałe rynki europejskie i USA. Niektórzy z Was być może pamiętają motocykle Horex, których produkcja zakończyła się w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Nowy producent przejął jedynie nazwę legendarnej marki, odkupując prawa do nazwy i logo.

Wszyscy, którzy spodziewali się, że skrót VR6 ma cokolwiek wspólnego z VW, zawiodą się, mimo że to Volkswagen jako pierwszy zaprojektował tego typu silnik w latach osiemdziesiątych. VR6 to niemiecki skrót od sześciocylindrowego silnika widlastego i silnika typu in-line. VR6 ma potrójny górny wałek rozrządu, trzy zawory na cylinder i regulowane korbowodem doładowanie. Rama zrobiona została ze stopu aluminium ze stalową głowicą cylindra i jednostronnym wahaczem, będącym zarazem amortyzatorem typu monoshock. Powietrze przechodzi przez airbox, umieszczony nad silnikiem, a następnie przez specjalne kanały znajdujące się w ramie motocykla. Prędkość maksymalna Horexa została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Hamujemy za pomocą tarcz falistych z radialnymi zaciskami.

No proszę, niektóre marki motocyklowe przechodzą do historii, inne odradzają się w glorii chwały. Czego jeszcze możemy się spodziewać?

Dane techniczne:
silnik: VR6, widlasty 15°, lustrzany
pojemność: 1218 cc
średnica x skok tłoka: 68/55
moc maksymalna: 200 KM przy maksymalnie 8500 obr./min
maksymalny moment: 150 Nm
liczba cylindrów: 6
stopień sprężania: 9:1
rozrząd: TOHC
kompresor: Rotrex radialny C-series, ruchomy
sprzęgło: wielotarczowe, mokre
skrzynia biegów: 6-stopniowa
napęd tylnego koła: pas
 

Więcej informacji na stronie Das Neue Motorrad czyli Horex.

Więcej w Nowości rynkowe
BMW K1300GT – ekskluzywna edycja

Długie trasy, odległe horyzonty i zdobywanie kolejnych punktów na mapie to domena BMW K1300GT. Motocykl już od dawna cieszy się...

Zamknij