BMW S 1000 XR 2024 - solidny lifting, więcej mocy i ergonomii [nowość, opis, dane techniczne, zdjęcia] - Motogen.pl

BMW S 1000 XR to motocykl turystyczny z genami superbike, jeden z ulubionych modeli wg. Jędrzejaka. Na 2024 otrzymał kilka zmian, m.in. więcej mocy i lepszą kanapę.

Wczoraj, 26 października, BMW spuściło bombę pod postacią ultra-sportowego motocykla turystycznego M 1000 XR. Przy okazji tej nowości zaprezentowano też znacznie odświeżony pierwowzór, jakim jest S 1000 XR. Kręgosłup motocykla i jego ogólny wygląd pozostają bez zmian, ale pojawiło się dodatkowe 5 KM mocy, trochę wyposażenia i poprawiono ergonomię.

Pierwszy model pojawił się na sezon 2015, drugi jako 2020. Zobacz test porównawczy pierwszej i drugiej generacji BMW S 1000 XR. Zobacz także video-test Jędrzejaka z wypadu S 1000 XR do Kotliny Kłodzkiej. Teraz do salonów wjeżdża trzecia odmiana dużego XR.

BMW S 1000 XR – najważniejsze zmiany na 2024:

  • Moc silnika została zwiększona o 4 kW (5 KM) do 125 kW (170 KM) przy 11 000 obr./min (poprzednio 121 kW – 165 KM).
  • Kanały dolotowe zostały zmodyfikowane.
  • Zoptymalizowany asystent zmiany biegów Pro zapewnia jeszcze większą precyzję podczas zmiany biegów.
  • Ulepszona ergonomia i swoboda ruchów dzięki przeprojektowanemu siedzisku (wysokość siedziska 850 mm zamiast poprzednich 840 mm).
  • Amortyzator tylny został zoptymalizowany, aby zapewnić bardziej czułą i komfortową jazdę.
  • Tylna część ma nowy, bardziej sportowy design z nowymi panelami bocznymi i wlotami powietrza inspirowanymi sportami motorowymi.
  • Mocowanie kierownicy zostało przeprojektowane.
  • Przedni „dziób” jest teraz pomalowany na kolor nadwozia.
  • Osłona chłodnicy ma nową, teksturowaną powierzchnię.
  • Nowy akumulator o pojemności 12 Ah zamiast dotychczasowych 9 Ah.
  • Karbonowe obręcze kół M dostępne jako wyposażenie opcjonalne lub oryginalne akcesoria BMW Motorrad.
  • System kluczyka zbliżeniowego Keyless Ride jest standardem.
  • Port ładowania USB jest standardem.
  • Reflektor Pro jest standardem.
  • Usługa E-Call jest teraz dostępna również w USA.
  • Możliwe jest korzystanie z M GPS Laptrigger.
  • Nowe opcje kolorystyczne: metalizowany Blackstorm, metalizowany Gravityblue i jednolity lakier Lightwhite/Motorsport.

Zdjęcia BMW S 1000 XR 2024

S 1000 XR 2024 z poprawionym silnikiem

Przeprojektowany 4-cylindrowy silnik rzędowy zapewnia teraz jeszcze bardziej imponujące osiągi, dzięki geometrii kanałów dolotowych zoptymalizowanej pod kątem przepływu oraz mocy 125 kW (170 KM).

Nowy S 1000 XR nadal dzieli 4-cylindrowy silnik rzędowy z S 1000 RR, zapewniając płynne i mocne dostarczanie momentu obrotowego oraz harmonijną charakterystykę mocy, która przyczynia się do doskonałych właściwości jezdnych. W porównaniu z poprzednim modelem, moc silnika została zwiększona o 4 kW (5 KM) do 125 kW (170 KM) przy niezmienionej nominalnej prędkości obrotowej silnika wynoszącej 11 000 obr./min. Głównymi przyczynami wzrostu wydajności są zoptymalizowana pod kątem przepływu geometria kanałów dolotowych i indywidualne mapowanie. Maksymalny generowany moment obrotowy wynosi nadal 114 Nm przy 9 250 obr./min.

BMW S1000XR 2024 – ergonomia, kanapa i plastiki

Aby zapewnić jeszcze większą swobodę ruchów, zwłaszcza podczas wyczynowej jazdy po drogach i torach wyścigowych, kanapa długodystansowego motocykla sportowego została całkowicie przeprojektowana. Oferuje teraz dodatkowe 10 mm wysokości siedziska (850 mm zamiast 840 mm) i zapewnia więcej miejsca na pośladki, zwiększając użyteczną długość i szerokość siedziska, co pozwala na lepsze dopasowanie pozycji siedzącej w zależności od warunków jazdy. Ulepszona ergonomia ułatwia kierowcom manewrowanie S 1000 XR na drodze lub na torze wyścigowym, zapewniając jeszcze lepszą kontrolę. W sumie dostępne są trzy różne wysokości siedziska.

Nowy S 1000 XR korzysta również z przeprojektowanych elementów konstrukcyjnych nadwozia. Tylna część ma teraz nowe panele boczne i wloty powietrza inspirowane sportami motorowymi, nadając jej bardziej dynamiczny wygląd. Dodatkowo obudowa chłodnicy ma teraz teksturowaną powierzchnię, a wcześniej czarny błotnik „dzioba” jest teraz pomalowany w kolorze nadwozia.

BMW S 1000 XR 2024 z lepszym wyposażeniem seryjnym

Nowy S 1000 XR ma rozszerzoną listę wyposażenia standardowego. W ramach standardowego wyposażenia Headlight Pro zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo podczas nocnej jazdy dzięki adaptacyjnemu kierunkowskazowi. Kierowca korzysta z lepszego oświetlenia drogi w zakrętach. Pakiet obejmuje również światła do jazdy dziennej (DRL) dla lepszej widoczności pojazdu w ciągu dnia. System Keyless Ride i akumulator o pojemności 12 Ah są teraz wyposażeniem standardowym. Ponadto nowe BMW S 1000 XR jest standardowo wyposażone w opcję ładowania przez USB.

Inne aktualizacje obejmują dostępność funkcji E-Call w USA, możliwość wyposażenia S 1000 XR w opcjonalny M GPS Laptrigger oraz dostępność karbonowych kół M jako nowego wyposażenia dodatkowego lub jako oryginalne akcesoria motocyklowe BMW

BMW S 1000 XR 2024: ceny i dostępność w Polsce

Nowy S 1000 XR 2024 dostępny jest w kolorach metalizowany Blackstorm, metalizowany Gravityblue, a także jednolity lakier Lightwhite/Motorsport dostępny jedynie z pakietem M.

Polska cena S 1000 XR zaczyna się od 89 650 zł (+ 14 550 zł za pakiet M Package). Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w Polsce wczesną wiosną 2024.

BMW M 1000 XR 2024 – dane techniczne


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany