Skórzane, bezpieczne, wentylowane, trochę sportowe, średniej długości rękawice na motocykl? Moje nowe ulubione rękawiczki to Alpinestars SPX Air Carbon V2!

Motocykliści różnie podchodzą do tematu rękawic. Jedni posiadają kilka lub kilkanaście par, bo to stosunkowo niedroga część moto-garderoby, i zmieniają je w zależności od humoru. Inni być może posiadają kilka, ale praktycznie zawsze jeżdżą w jednej ulubionej parze…

Ja, tak jak wielu motocyklistów, przejeździłem w swojej karierze już sporo par rękawic. Toteż z doświadczenia wiem, czego od nich oczekuję. A teraz trafiłem na takie, które stały się moimi ulubionymi i jeździł w nich będę praktycznie zawsze.

Moje kryteria wyboru rękawic

Szukając rękawic tym razem, miałem dość sprecyzowane kryteria:

Przeznaczenie uniwersalne: do jazdy nakedami, cruiserami i sportami; na co dzień, po mieście i w trasie; w różnych warunkach pogodowych.
Materiał: skóra oraz dość mocno rozbudowane ochraniacze.
Bezpieczeństwo: certyfikat CE to obowiązek, najlepiej na wyższym poziomie Level 1.
Budowa: rękawice z najlepiej z mankietem średnim, ewentualnie krótkim.
Wentylacja: sprawna, ale nie skrajna (czyli full-siateczka odpada).

Konsultując swoje wymagania, zasugerowany został mi m.in. model Alpinestars SPX Air Carbon V2. Patrząc na zdjęcia widziałem potencjał, ale przekonany jeszcze nie byłem. Jednak pierwsza przymiarka rozmiaru rozwiała jakiekolwiek wątpliwości, a pierwsze testy drogowe potwierdziły potencjał. Te rękawice są świetne i jeżdżę w nich dumnie!

Rękawice Alpinestars SPX Air Carbon V2 – jakie one są?

Cechy techniczne przeczytacie sobie w podpunktach na samym dole artykułu, a w akapitach postaram się wyłuskać to, co najciekawsze.

SPX Air Carbon V2 to model o średniej długości mankietu. Zachodzi na nadgarstek, ale chowa się pod kurtkę. Jest na tyle długi, że bezpiecznie trzyma (na mankiecie jest rzep z regulacją) i zapobiega przed spadnięciem rękawicy w sytuacjach awaryjnych, a jednocześnie zapewnia komfort, swobodę ruchów, wentylację rękawa.

Pod względem bezpieczeństwa Alpinestars wie co robi. Rękawice spełniają wyższy poziom CE level 1. Mają karbonowy ochraniacz na wierzchu, slidery i ochraniacze wewnątrz dłoni, podwójne warstwy skóry w kluczowych obszarach, a mały palec został złączony (ale w nieprzeszkadzający sposób). Póki co zaliczyłem w nich niezbyt groźną glebę podczas asfaltowego treningu na pitbike. Jest bezpiecznie.

Wentylacja jest taka, jak oczekiwałem. Mamy do czynienia z rękawicami „air”, czyli mocno wentylowanymi. W upalne lato sprawdzają się dobrze. Jednocześnie nie są w pełni z meshu, zapewniając dostateczne ciepło w zimne wieczory albo w dalszych trasach.

Na moich dłoniach Alpinestars SPX Air Carbon V2 leżą wygodnie. Ale co dłoń to inne wymagania względem komfortu. Po odpowiednim dopasowaniu rozmiaru wkłada się je dość ciężko, ale za to spoczywają na rękach jak druga skóra. Na nadgarstku jest zapięcie mankietu. Elementy elastyczne, stretchowe i harmonijki odpowiadają za ergonomiczne dopasowanie konstrukcji. Na palcu znalazła się „dotykowa powłoka” pozwalająca obsługiwać smartfony.

Cena, jakość, czy warto?

Stylistyka to rzecz gustu, ale według mnie rękawice Alpinestars SPX Air Carbon V2 wyglądają świetnie, szczególnie po założeniu na ręce. Pod względem jakości wykonania, bezpieczeństwa, czy komfortu, mamy tutaj do czynienia z wysoką półką. Po dwóch miesiącach bardzo intensywnego użytkowania, nie mogę powiedzieć o nich złego słowa.

Cena także jest niemała, bo (na przykład w sklepie I’M Ready) kosztują 439 złotych. Jeżeli jednak te Alpinestarsy pasują do Twoich własnych kryteriów wyboru rękawic, uważam że to dobra inwestycja. A już na pewno trzeba zobaczyć i przymierzyć je na żywo, na własnej dłoni. Dostępne są różne kolory, różne rozmiary, a także wersja damska.

Ja jeżdżę w nich dumnie i bez skrupułów oświadczam: Alpinestars SPX Air Carbon V2 to moje nowe ulubione rękawice na motocykl.

Zdjęcia autorstwa Tomazi.pl

Dane techniczne – Alpinestars SPX Air Carbon V2:

  • krótkie, wentylowane rękawice na lato;
  • zewnętrzne szwy;
  • twarde, carbonowe ochraniacze kostek z wtryskiwanym poliuretanem;
  • ochraniacze kostek z perforowanym stelażem dla zwiększenia ergonomii;
  • perforowana skóra, połączona z przewiewnym materiałem typu mesh;
  • regulowane zapięcie na rzep Velcro;
  • boczne wzmocnienia oraz twardy slider wewnętrznej strony dłoni;
  • akordeonowe wstawki na palcach dla wygody ruchów;
  • wzmocnienia kciuka i powierzchni dłoni dla lepszego chwytu kierownicy;
  • ergonomiczne panele stretch po wewnętrznej stronie oraz miękkie pianki na palcach i mankiecie;
  • końcówki palców obsługujące ekrany dotykowe;
  • wkładki TPR (guma termoplastyczna) na palcach;
  • Certyfikacja CE (CAT II Level 1, KP);

Opis modelu na stronie Alpinestars.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany