Max Biaggi zgarnia podwójne zwycięstwo w Portimao - Motogen.pl

Max Biaggi okazał się bezkonkurencyjny w Portimao. Rzymianin, dosiadający Aprili RSV4, dwa razy stawał na najwyższym stopniu podium. Dzięki temu wynikowi w klasyfikacji generalnej Włoch wskoczył na pozycję wicelidera.

Superbike
Świetnie do pierwszego wyścigu wystartował właśnie Max Biaggi, który nie oddał swojej pozycji do samego końca. Zaraz za nim jechał lider klasyfikacji generalnej, Leon Haslam, natomiast na trzecie miejsce wcisnął się Troy Corser na BMW, który jednak szybko osłabł. Gorzej rywalizację tego dnia rozpoczął Cal Crutchlow. Zresztą cały pierwszy wyścig nie był dla niego zbyt udany. Próby odrobienia strat ostatecznie skończyły się na dwudziestym okrążeniu, gdzie Brytyjczyk złapał uślizg koła. Zawodnik, co prawda, pozbierał się, ale na mecie zameldował się dopiero z czternastym czasem. Pecha i błędy Cruthlowa wykorzystał natomiast Jonathan Rea, który dzięki temu wskoczył za plecy prowadzącej dwójki. Tuż za nim linię mety przekroczył Carlos Checa, a następnie Leon Camier. Kiepski dzień zaliczył również Haga, który na mecie pojawił się dopiero ósmy, wyprzedzony jeszcze przez Jamesa Toselanda. Pierwszą dziesiątkę, mimo dobrego startu Corsera, zamknęli kierowcy BMW.
 

Drugi wyścig także należał do Aprili i Biaggiego. Co prawda, na początku wyścigu Włoch został wyprzedzony przez Johnatana Rea, jednak szybko odzyskał pozycję lidera. Za plecami prowadzącej dwójki walkę toczyli Haslam, Cratchlow, Checka i Corser.
 

Jednak już na ósmym okrążeniu z wyścigiem pożegnał się Rea. Spowodowało to zaciętą walkę między Biaggim a Haslamem. Zawodnicy często zmieniali się na pozycji lidera. Dopiero na dwa kółka przed metą Woch objął prowadzenie, którego już nie oddał. Za ich plecami finiszowali kolejno Crutchlow i Checka, którzy nie włączyli się w walkę z prowadzącą dwójką. Na piątej pozycji, tak jak w pierwszym wyścigu, dojechał Leon Camier, a za nim Toseland i Haga. Ponownie pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy BMW: Corser i Xaus.
 

Wyścig 1:
1. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 37’59.283 (159,562 kph)
2. 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.200
3. 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 6.901
4. 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 7.457
5. 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 7.564
6. 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 11.420
7. 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 18.391
8. 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 18.536
9. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 24.514
10. 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 32.427
11. 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 35.045
12. 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 36.816
13. 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 36.841
14. 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 44.678
15. 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 44.942
16. 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 59.135
17. 32 Morais S. (RSA) Honda CBR1000RR 59.852
18. 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1’00.097
19. 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’10.151
20. 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R
 

Wyścig 2:
1. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 38’06.128 (159,084 kph)
2. 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.191
3. 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.658
4. 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.015
5. 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 3.123
6. 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 9.131
7. 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 11.033
8. 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 13.452
9. 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 13.964
10. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 16.377
11. 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 26.351
12. 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 27.964
13. 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 33.566
14. 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 33.823
15. 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 37.372
16. 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 45.611
17. 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 56.512
18. 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 58.980
19. 49 Tamada M. (JPN) BMW S1000 RR 1’15.819
20. 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 1’41.672
 

Superstock
Wyścig w tej klasie wygrał dosiadający BMW S1000RR Ayrton Badovini. Za jego plecami na mecie pokazał się Berger na Hondzie. Całkiem nieźle poradzili sobie także nasi reprezentanci startujący w Superstockach. Marcin Walkowiak uplasował się na trzynastej pozycji. Nieco gorzej poszło jadącemu na BMW S1000RR Mateuszowi Stokłosie, który na torze w Portimao był 23.
 

1. 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 21’18.245 (155,193 kph)
2. 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 2.744
3. 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 13.154
4. 20 Barrier S. (FRA) BMW S1000 RR 13.800
5. 5 Bussolotti M. (ITA) Honda CBR1000RR 15.304
6. 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR1000RR 15.861
7. 34 Giugliano D. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 16.727
8. 8 Antonelli A. (ITA) Honda CBR1000RR 17.334
9. 9 Petrucci D. (ITA) Kawasaki ZX 10R 20.558
10. 30 Savary M. (SUI) BMW S1000 RR 22.386
11. 11 Tutusaus P. (ESP) KTM 1190 RC8 R 23.129
12. 69 Jezek O. (CZE) Aprilia RSV4 1000 29.915
13. 91 Walkowiak M. (POL) Honda CBR1000RR 37.183
14. 12 Vivarelli N. (ITA) KTM 1190 RC8 R 38.271
15. 119 Magnoni M. (ITA) Honda CBR1000RR 38.561
16. 99 Leeson C. (RSA) Kawasaki ZX 10R 44.991
17. 64 Andric D. (BRA) Honda CBR1000RR 47.171
18. 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 52.936
19. 155 Dias T. (POR) Suzuki GSX-R 1000 K9 53.919
20. 89 Salac M. (CZE) Aprilia RSV4 1000 55.497
21. 55 Svitok T. (SVK) Honda CBR1000RR 55.558
22. 45 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1 56.869
23. 66 Stoklosa M. (POL) BMW S1000 RR 1’19.684
 

Supersport
Emocjonujący wyścig klasy Supersport wygrał Kenan Sofuoglu, wyprzedzając drugiego na mecie Joana Lascorza o zaledwie 0,031 s. Pierwszą trójkę dopełnił teamowy kolega Kenana, Michele Pirro. Dotychczasowy lider klasyfikacji, Joan Lascorz, zdołał dotrzeć do mety dopiero na jedenastej pozycji. Ten wynik spowodował spadek w tabeli generalnej o jedno oczko.
 

1. 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 35’21.143 (155,871 kph)
2. 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 0.031
3. 51 Pirro M. (ITA) Honda CBR600RR 8.879
4. 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 15.270
5. 99 Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R 22.096
6. 37 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 23.041
7. 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 30.830
8. 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 35.171
9. 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 35.225
10. 25 Salom D. (ESP) Triumph Daytona 675 35.239
11. 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 49.540
12. 40 DiSalvo J. (USA) Triumph Daytona 675 49.628
13. 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 1’08.602
14. 8 Chesaux B. (SUI) Honda CBR600RR 1’13.455
15. 9 Dell’Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1’30.738
16. 33 Cazzola P. (ITA) Honda CBR600RR 1’30.852
17. 36 Hunt M. (GBR) Yamaha YZF R6
18. 24 Blokhin E. (RUS) Yamaha YZF R6
 

Więcej o motocyklach BMW