Niemieccy kierowcy przeciw ograniczeniom prędkości. Wyniki ankiety jednoznaczne - Motogen.pl

Ponad 70 procent ankietowanych przez niemiecki automobilklub kierowców jest przeciwnych wprowadzaniu jakichkolwiek ograniczeń prędkości.

Dyskusje na temat możliwości, czy też raczej konieczności wprowadzenia w Niemczech odgórnego limitu prędkości na autostradach toczą się od wielu lat na wielu poziomach. Większość informacji, które do nas docierają, pochodzi z kręgów politycznych, które, jak łatwo się domyślić, niekoniecznie są reprezentatywne dla ogółu społeczeństwa.

Dyskusje, które toczone są w kręgach grup kierowców i na forach internetowych, rzadko docierają do zagranicznych mediów, głównie ze względu na znacznie mniejszą siłę przebicia organizacji pozarządowych, ale także przez staranne moderowanie dyskusji przez niemiecki mainstream.

Nie znaczy to oczywiście, że niemieccy kierowcy biernie poddają się pomysłom i decyzjom polityków – istnieje wiele oddolnych inicjatyw, których celem jest zwrócenie uwagi na różnice w przedstawieniu problemu przez polityków i społeczeństwo. Jedną z takich inicjatyw jest badanie przeprowadzone przez jeden z największych automobilklubów w Niemczech – Mobil in Deutschland.

Klubowicze pytali kierowców o ich zdanie na temat wprowadzenia odgórnego ograniczenia prędkości na autostradach. Do wyboru było pięć opcji:

  • jestem za ograniczeniem prędkości do 130 km/h
  • jestem za ograniczeniem prędkości do 100 km/h
  • jestem przeciw odgórnemu ograniczeniu prędkości
  • nie mam zdania

Wyniki ankiety nie będą raczej dla nikogo zaskoczeniem. Ponad 70 procent ze 112 055 oddanych głosów wskazało opcję „jestem przeciw odgórnemu ograniczeniu prędkości”. To dość wyraźny dowód na to, że kierowcom nie podoba się forsowana przez polityków narracja o szerokim poparciu pomysłu wprowadzenia limitów prędkości na autobahnach. Zwolennicy wprowadzenia limitu 130 km/h uzyskali jednak wynik ankiety – 20,9 procent.

Mobil in Deutschland eV to niemiecki automobilklub, który powstał na bazie utworzonej w 1992 roku grupy wsparcia inicjatyw na rzecz mobilności i infrastruktury. W 2009 roku przekształcono ją w klum samochodowy, alternatywę dla ADAC. Oferuje pomoc w razie awarii i wypadków w kraju i za granicą – nawet na całym świecie.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany