V runda Daytona Speed-Day Cup i Speed-Day Trophy - Motogen.pl

Daytona Speed-Day Cup
W Daytona Speed-Day Cup na polach startowych stawiło się dziewięciu zawodników. Kwalifikacje wygrał Dawid Jelonek z czasem 1:49.252, a drugi czas uzyskał Bogusław Kraus – 1:49.412. Obaj zawodnicy byli jedynymi, którzy pokonali barierę 1:50.000. Pierwszy rząd uzupełnił Maciej Tomkiewicz. Wyścig najlepiej rozpoczął zwycięzca kwalifikacji – Dawid Jelonek, ale Kraus nie odpuszczał i jechał tuż za nim. W końcu udało mu się wyprzedzić Jelonka i dojechać do mety z przewagą trzech sekund. Podium uzupełnił Karol Kucharczyk, który był zbyt daleko by podjąć walkę o wyższe miejsce na podium, ale jednocześnie miał bezpieczną przewagę nad jadącym na czwartej pozycji Maciejem Tomkiewiczem. W wyścigu zawodnicy znacznie poprawili swoje czasy, a Bogusław Kraus wykręcił 1:47.907 na szóstym kółku. Efektownie wyglądał również pojedynek o szóste miejsce pomiędzy Marcinem Steckim i Dominikiem Dąbrowskim, z którego zwycięsko wyszedł ten pierwszy i dotarł do mety z przewagą około czterech sekund.

Wyniki wyścigu Daytona Speed-Day Cup:
1. Bogusław Kraus
2. Dawid Jelonek
3. Karol Kucharczyk
4. Maciej Tomkiewicz
5. Tomasz Procajło
6. Marcin Stecki
7. Dominik Dąbrowski
8. Hubert Bosak
NF Bogumił Kłosowski

Generalkę prowadzi Bogusław Kraus z 122 punktami na koncie. Drugi ejst Dawid Jelonek z 95 punktami. Za nimi uplasował się Karol Kucharczyk z 58 punktami. Ciekawie wygląda sytuacja na piątym i szóstym miejscu, ponieważ tam z liczbą 50 punktów znajdują się kolejno Bogumił Kłosowski i Tomasz Procajło.

Speed-Day Trophy
W Speed-Day Trophy zawodnicy rywalizowali w klasach A-1000, A-600, B-1000 i B-600. W najmocniejszej klasie kwalifikacje wygrał Maciej Ukleja z czasem 1:41.557. W A-600 najszybszy podczas treningów kwalifikacyjnych był Piotr Kloc z wynikiem 1:44.344, w B-1000 – Marcin Frontczak z czasem 1:49.954, a w B-600 – Marcin Stecki z wynikiem 1:57.234.

Po starcie wyścigu do przodu wystrzelił Maciej Ukleja, który pewnie prowadził wyścig aż do samego końca i dotarł na metę z przewagą wynoszącą prawie półtorej minuty. O drugie miejsce do ostatniego okrążenia walczyli Miłosz Steleżuk, Aleksander Kopiś i Piotr Matczak. Ta trójka prawie co zakręt zamieniała się miejscami, a z walki o drugie miejsce na podium zwycięsko wyszedł Piotr Matczak, który przekroczył linię mety przed Miłoszem Steleżukiem, a Aleksander Kopiś musiał zadowolić się czwartym miejscem.

W A-600 trudne zadanie miał lider generalki – Marek Chłopkowski, który tym razem startował na Hondzie zamiast na Yamasze i początkowo znajdował się za Rafałem Mieszkowskim i Pawłem Przybylskim. Cała trójka jechała blisko siebie, a Chłopkowski w końcu przebił się na pierwsze miejsce i wygrał wyścig przed Mieczkowskim i Przybylskim.

W klasie B-1000 zwycięstwo padło łupem Marcina Frotnczaka, który przyjechał na metę z ponad 26 sekundami przewagi nad Danielem Wachowskim. W B-600 sytuacja wyglądała podobnie. Marcin Stecki miał ponad minutę i dwadzieścia sekund przewagi nad Krzysztofem Chrzanowskim.

W chwili pisania tekstu nie uaktualniono jeszcze klasyfikacji generalnych dla Speed-Day Trophy, ale pewne jest, że w litrach nadal prowadzi Piotr Prendota, a w 600-tkach – Marek Chłopkowski.

 

Wyniki wyścigu – klasa A-1000 (pierwsza trójka):

1. Maciej Ukleja

2. Piotr Matczak

3. Miłosz Steleżuk

 

Wyniki wyścigu – klasa A-600 (pierwsza trójka):

1. Marek Chłopkowski

2. Rafał Mieczkowski

3. Paweł Przybylski

 

Wyniki wyścigu – klasa B-1000:

1. Marcin Frontczak

2. Daniel wachowski

 

Wyniki wyścigu – klasa B-600:

1. Marcin Stecki

2. Krzysztof Chrzanowski

Autor: Wojciech Grzesiak