Nowe klocki hamulcowe TRQ od TRW Aftermarket idealnie sprawdzą się w intensywnych jazdach torowych, a dzięki homologacji TÜV, profesjonalny motocyklista może użyć ich także na drogach publicznych. TRQ oznacza Track Racing Quality.

  • TRW prezentuje nowy model klocka hamulcowego
  • Klocek TRQ – Track Racing Quality idealnie sprawdzi się w intensywnym użyciu torowym, docenią go doświadczeni i profesjonalni motocykliści
  • TRQ posiada homologację drogową TÜV, technologię NRS, a homogeniczność mieszanki ogranicza fading oraz piszczenie

Niemiecki lider w segmencie motocyklowych układów hamulcowych, sprzęgieł oraz akcesoriów, należąca do Grupy ZF, marka TRW Aftermarket, prezentuje zupełnie nowy klocek hamulcowy z najnowszym rodzajem okładziny. Premierowy model nazywa się TRQ, co jest skrótem od Track Racing Quality. Nazwa od razu zdradza idealne zastosowanie nowej mieszanki, czyli intensywne treningi torowe. Należy jednak pamiętać, że model klocków hamulcowych TRQ posiada homologację drogową TÜV!

Marka TRW oferuje klocki przednie i tylne do ponad 6000 motocykli produkowanych od lat 1970, a dzielą się one na 13 specyficznych mieszanek ciernych. Model TRQ jest czternastą mieszanką, ale zastąpi dotychczasowy model SRQ.

Dla kogo jest klocek TRQ? Do jakiego rodzaju motocykli?

Ze względu na swój agresywny charakter, klocek TRQ sprawdzi się idealnie w zastosowaniu torowym. Klockami hamulcowymi z tym rodzajem okładziny ciernej zainteresowani być powinni motocykliści doświadczeni i wymagający, którzy często trenują na torze, uzyskują dobre czasy okrążeń, a nawet biorą udział w wyścigach. Ze względu na mieszankę o wysokim współczynniku tarcia, TRQ zapewnia ponadprzeciętną efektywność hamowania bez konieczności użycia nadmiernej siły na dźwigni przedniego hamulca.

Model TRQ przeznaczony jest dla profesjonalistów, a jednak posiada homologację drogową TÜV, dzięki czemu motocykl posiadający takie klocki hamulcowe może legalnie poruszać się po drogach publicznych. Ze względu na torowo-sportowe przeznaczenie okładzin TRQ, w przypadku użytkowania drogowego, ten model klocków dedykowany jest motocyklistom z największym doświadczeniem oraz z najwyższymi oczekiwaniami.

TRQ zamiast SRQ – zalety nowego modelu klocków hamulcowych

Zaprezentowany przez markę TRW, nowy model klocków hamulcowych TRQ zastąpi w ofercie dotychczasowy model SRQ. Zalety klocków TRQ w porównaniu do starszego modelu:

  • Homologacja drogowa TÜV!
  • Wyższy współczynnik tarcia (efektywniejsze hamowanie przy niższej sile na dźwigni).
  • Obecność płytki NRS trzymającej okładzinę.
  • Większa homogeniczność mieszanki (jednolite połączenie składników) za sprawą zastosowania indukcji elektromagnetycznej w procesie produkcji.
  • Wyższa wytrzymałość na długotrwałe działanie wysokiej temperatury (ograniczenie „fadingu”).
  • Ograniczona emisja nieprzyjemnych, piszczących dźwięków przy hamowaniu.

Płytka NRS w klockach hamulcowych marki TRW

Klocek hamulcowy Track Racing Quality jest kolejnym modelem od TRW wyposażonym w technologię NRS. Jest to unikalna, opatentowana metoda przytrzymania okładziny ciernej do płytki tylnej. Na powierzchni metalowej płyty tylnej znajdują się specjalne haczyki, które są na stałe osadzone w materiale okładziny. Dzięki temu okładzina przylega stabilnie nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Haczykowata płytka NRS na przykładzie innych klocków marki TRW.

Homogeniczność dzięki indukcji

Wśród zalet modelu Track Racing Quality znalazła się „homogeniczność okładziny”. Oznacza to wysoką jednolitość i spójność stopionych ze sobą składników mieszanki hamulcowej. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu indukcji elektromagnetycznej w procesie produkcji.

W efekcie model klocka TRQ charakteryzuje się wyższą wytrzymałością termiczną (co oznacza jednolite osiągi i ograniczenie efektu „fadingu” nawet przy ostrym użytkowaniu na torze), a także ograniczoną emisją nieprzyjemnych, piszczących dźwięków towarzyszących hamowaniu (co w użytku torowym jest akurat mniej istotne).

Jakie klocki hamulcowe na tor?

Nowy model TRQ – Track Racing Quality przeznaczony jest dla motocyklistów podchodzących do sportu torowego w sposób profesjonalny. Jednocześnie TRQ zastępuje model SRQ. Warto więc przyjrzeć się teraz ofercie marki TRW i odpowiedzieć na pytanie – jakie klocki hamulcowe wybrać na tor, na przednią oś motocykla?

  • Motocyklista jeżdżący dynamicznie po drogach i tylko okazjonalnie odwiedzający track-daye, jeżdżący po torze amatorsko, może wybrać sinterowy model SRT (typu Road & Track).
  • Dla motocyklisty mianującego się profesjonalistą i zawodnikiem, jeżdżącego przede wszystkim na torze, stawiającego wobec sprzętu wysokie wymagania, idealnie sprawdzi się nowy TRQ (Track Racing Quality). Przy okazji ta mieszanka oferuje możliwość legalnego poruszania się po drogach publicznych.
  • Zawodnicy startujący w wymagających wyścigach torowych mogą także zainteresować się inną linią w postaci mieszanki karbonowej CRQ, która wymaga specjalnego traktowania, oferuje podwyższone osiągi i dość szybko się zużywa.
  • Zawodnicy motocyklowi startujący w wyścigach drogowych lub w wyścigach endurance, zdecydują się na linię mieszanki sinterowo-karbonowej SCR, która wymaga znacznego rozgrzania i jest najdroższa, ale odwdzięcza się przedłużoną żywotnością przy wysokich osiągach.

Gdzie kupić klocki TRQ – Track Racing Quality marki TRW?

Klocki hamulcowe TRQ marki TRW Aftermarket znajdziesz w większości sklepów motoryzacyjnych wysokiej jakości, a także w ofercie warsztatów motocyklowych w całym kraju. Więcej na temat TRW, a także wyszukiwarkę klocków hamulcowych do modelu motocykla, znajdziesz na motocyklowej stronie TRW Aftermarket. – https://www.trwaftermarket.com/pl/motocykl/

Więcej w Akcesoria, Nowości rynkowe, Porady, Sponsorowane, Warsztat
Africa Twin 1100 potrafi być jak supermoto – widowiskowe sztuczki na torze!

Nowoczesne motocykle potrafią być zaskakująco uniwersalne, o ile tylko kierowca będzie miał odpowiednie cojones. Africa Twin zamienia się w supermoto!

Zamknij