Suzuki: w dużych motocyklach pozostawimy napęd spalinowy - Motogen.pl

Motocykle z silnikami elektrycznymi mają szansę sprawdzić się tylko jako pojazdy miejskie – twierdzi Suzuki i zapowiada, że większe jednoślady tej marki zachowają napęd spalinowy.

Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że napęd elektryczny w dłuższych, pozamiejskich trasach, nie może równać się wciąż z napędem spalinowym. I nie chodzi o stopień zaawansowania, czy wydajność, bo tutaj akurat prąd wygrywa, ale o dwie tak prozaiczne sprawy jak infrastruktura i zasięg na jednym tankowaniu. Szczególnie ta pierwsza sprawa jest nadal w opłakanym stanie – nie tylko ze względu na wciąż niewystarczającą liczbę punktów ładowania, ale także z powodu rozproszenia ich własności, niekompatybilności między sobą aplikacji służących do ich ładowania i częstych problemów z samym ładowaniem.

Z kolei w środowisku miejskim pojazdy elektryczne sprawdzają się zaskakująco dobrze – odległości pokonywane przez elektryki są mniejsze, strategia jazdy miejskiej sprzyja oszczędzaniu energii (mniejsze prędkości, częste hamowanie umożliwiające korzystanie z odzysku energii), w dużych miastach nieźle wygląda także infrastruktura służąca ładowaniu baterii.

To między innymi dlatego Suzuki, po dogłębnych analizach rynku i prognoz jego rozwoju, zdecydowało, że technologia zasilania prądem znajdzie zastosowanie w przypadku jednośladów odpowiadających mniejszym pojemnościom silników, czyli przede wszystkim pojazdów miejskich.

Akira Kyuji, dyrektor generalny ds. sprzedaży motocykli Suzuki, w wywiadzie, którego udzielił portalowi motorcyclenews.com, zapowiedział, że zmiana tej decyzji może nastąpić, jeśli w kwestii napędu elektrycznego dokona się przełom technologiczny, umożliwiający realne konkurowanie ze spalinowym jeśli chodzi o zasięg i dostępność stacji ładowania.

Kyuji zdradził również, że Suzuki pracuje nad wykorzystaniem paliw alternatywnych – wodorem i e-paliwami, jednak obecny poziom zaawansowania tej technologii nie daje jeszcze jasnego rozwiązania problemu emisji dwutlenku węgla i śladu węglowego. Z tego powodu wykorzystanie alternatywnego zasilania w jednośladach Suzuki nie jest w najbliższym czasie planowane.

źródło: MCN

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany