Co ciekawe, żaden z motocykli wówczas nie miał ładowanych baterii. Jak wygląda wnętrze pojazdu elektrycznego?

Po zdjęciu owiewek widać wszystkie podzespoły niezbędne do działania motocykla. Przewody wysokiego napięcia zostały oznaczone kolorem pomarańczowym. Wykonano je z grubej gumy. W zależności od wydajności baterii i mocy silnika ich grubość będzie się różnić.

Napięcie 12 V pobierane jest jedynie do obsługi sygnałów, oświetlenia i deski rozdzielczej.

Na pierwszym planie przewody wysokiego napięcia i amortyzator Bitubo…

Energica nie wykorzystuje skrzyni biegów. Układ napędowy wysokiego napięcia w połączeniu z dużym prądem przekłada się na sporą moc i moment obrotowy w każdych warunkach pracy jednostki napędowej. Silnik wykorzystuje technologię z magnesami trwałymi (PMAC). Napęd odbywa się za pomocą łańcucha na koło tylne, nie ma zatem problemu z doborem przełożeń.

Silnik i napęd, w tle widać panel zasilający…

Jednostkę zasilającą skoncentrowano pod siedzeniem. Ładowarka o mocy 3 kW rozszerza możliwość ładowania motocykla o przydomowe gniazdo zasilające. „Pękaty” akumulator umieszczony w centralnej części pojazdu waży aż 100 kg ale jego umiejscowienie pozwala scentralizować masę pojazdu. Jego metalowa osłona pełni funkcję ekranu przed zanieczyszczeniami oraz działaniem pół elektromagnetycznych. Zabezpiecza także baterię w przypadku uszkodzeń mechanicznych. Podwozie oparto o komponenty marek Brembo, Bitubo oraz Marzocchi. Niestety masa całkowita, moc oraz osiągi motocykla nie są oficjalnie znane…

Żródło: https://motoridersuniverse.com/

Więcej w Ciekawostki
Kiedy próbujesz włamać się do knajpy za pomocą motocykla

Jeździsz motocyklem trialowym. Nie wiemy czy jesteś zawodnikiem, kurierem czy dostawcą restauracji Taj Mahal. Chcesz popisać się przed otoczeniem swoimi...

Zamknij